Köyhyydestä nauttiminen
Kertokaa, miten köyhä elämänne on mielestänne parempaa, kuin varakas. Ap aloittaa
- luonnonläheiset, terveyttä edistävät ilot ja harrastukset
- aikaa ajatella ja voida hyvin
- ei paineita käyttää alkoholia, osallistua epämiellyttäviin tapaamisiin työn puolesta, sietää ahdistelua, jne.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Olipa tyhmä aivopieru taas tämäkin aloitus.
Miten niin? Ihan hyvähän se on, että on tyytyväinen siihen elämään mikä on eikä haaveile koko ajan saada elävänsä "herroiksi" kuten sanonta kuuluu.
Työttömänä on aikaa kierrellä kirpputorit ja netissä tori yms läpi ja etsiä edullisia tarvikkeita. Itsekkin ostanut/saanut lähes kaiken käytettynä. Monen tonnin arvosta huonekaluja pilkka hinnalla.
Ei tarvitse miettiä, mitä ostaisin seuraavaksi tai minne matkustaisin. T: Työssäkäyvä köyhä, joka hyppäsi oravanpyörästä pois ja nyt tienaa matalapalkkaduunissa vain sen, mikä on ehdottomasti tarpeen. Tukia en saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, luettelit asioita mitä rikkaat tekee koko ajan. Rikkailla on aina aikaa, se on työntekijä joka käy töissä ja on stressaantunut. He voi liikkua luonnossa ihan niin paljon kuin tykkää eikä edes tarvitse jakaa tilaa kenenkään kanssa koska omistaa sen luonnon ympärillään. Rikkaat ihmiset päättää ilmaantuuko ne jonnekin vai ei ja heitä kohdellaan aina kunnioittavasti ja etäisyyttä heihin kunnioitetaan. se on köyhät kun jatkuvasti joutuu antamaan elintilastaan muille ja ilmaantumaan tilaisuuksiin joihin heidän on pakko mennä. Köyhät myös elää jatkuvassa melussa. Yksi varakkuuden merkki kun on hiljaisuus.
Niin se on, rahalla saa niitä tärkeitä asioita, kuten mukavaa asumista, elintilaa, rauhallisuutta, hiljaisuutta, yksityisyyttä, turvallisuutta, harrastusmahdollisuuksia, terveyttä, liikkumamahdollisuuksia - vapautta tulla ja mennä, tai olla menemättä!
Olkaa siis
Minulla on nuo kaikki paitsi paljon tilaa, toisaalta en käytä sitä vähääkään mitä minulla on, kokonaan. Harrastaminen (väline- ja seuratoiminta) eivät mielestäni tuo elämään lisäarvoa. Varsinkin kaupallisessa maailmassa iso osa harrastuksista ja välineistä vanheneekin nopeasti, ja kestävien harrastusten harrastajat joutuvat joka tapauksessa sietämään sitä, että ei ole koko ajan uusia virikkeitä. Rauha löytyy siis sisältä, ei välineistöstä tai ulkoisesta huomiosta
Se että pääsisin käyttämään rahaa ylellisyysasioihin kuten ravintolaruokaan on minulle samantekevää, en mieti koko asiaa. Minun tarvitsee luoda vain yksi silmäys Elon Muskiin ja tiedän olevani onnellisempi kuin hän.
Ei tämä ole parempaa eikä huonompaa. Varakkuus on merkityksetöntä, koska minulle tärkeitä asioita ei saa rahalla.
Miten raha ja rikkaus estää yhtäkään ap:n mainitsemaa asiaa? Ihan samoin voi toimia varakkaanakin.
Köyhyyden ehkä ainoita hyviä puolia on se, ettei voi olla koko ajan jotain ostamassa ja kuluttamassa. Ja oppii (ehkä) tyytymään väempäänkin.
Itsellä köyhyys riisti elämästä ilon ja muiden asioiden tekemisen, koska rahaa ja budjettia piti olla koko ajan laskemassa ja koko ajan oli huolta rahan riittävyydestä. Nyt kun on jo vuosia ollut jonkinlainen puskuri tilillä, on paljon parempi ja vapaampi elää ja olla.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä on aikaa kierrellä kirpputorit ja netissä tori yms läpi ja etsiä edullisia tarvikkeita. Itsekkin ostanut/saanut lähes kaiken käytettynä. Monen tonnin arvosta huonekaluja pilkka hinnalla.
Just. Ja juuri se vapaus olla, mennä ja tulla ihan miten huvittaa. Virallisen määritelmän mukaan ollaan pienituloisia mutta kaikkea on mitä tarvii ja jää vielä säästöönkin. Kohta lähdetään ajelemaan tutun luo ja käydään ihan uudella kirppiksellä. Harvoin mitään ostan mutta uusi kirppis, uudet tavarat.
Saan olla kotona.
Saan nukkua pitkään aamulla ja juoda aamukahvia rauhassa.
Voin levätä milloin haluan.
Siivoan rauhassa, teen käsitöitä, leivon, teen hyvää ruokaa ja katson telkkaria.
Käyn kävelyllä, luen kirjoja.
Köyhänä ei kukaan välitä minusta ja se onkin parasta kun ei tarvii mielistellä ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ap, miksi ajattelet, ettei varakkaalla olisi luonnonläheisiä, terveyttä edistäviä iloja ja harrastuksia, aikaa ajatella ja voida hyvin eikä paineita alkoholinkäyttöön tai toisaalta pakko osallistua epämiellyttäviin tapaamisiin ja sietää ahdistelua?
Niinpä, outo aloitus. Olen varakas ja kaikki ap:n esittämät asiat toteuvat kohdallani. Lisäksi voin varakkuuteni vuoksi tehdä valintoja eri tilanteissa haluamillani tavoilla (missä ja miten asun, koska ja miten paljon teen töitä, ketä tapaan ja ketä en, miten kulutan, jne). Nautin elämästäni suuresti.
n43
Vierailija kirjoitti:
Kulutus, erityisesti enemmän maksavuen uusien tuotteiden ostaminennon hyvin vähäistä.
Ei tarvitse omistaa autoa, koska siihen ei ole varaa.
Lentokoneella matkailu ja yleisemminkin matkailu on vähäistä, kosla siihen ei ole varaa.
Tuotan päivittäistä iloa tällä palstalla päivystävälle työttömien ja vähävaraisten halveksijalke, jola voi saa ilm nautintoa kun saa kertoa ja esittäö meille (=minulle ja kaltaisilkeni) kertia kuinka voisi ruoskia meidöt verille, siirtää meidät elämään keskitysleireihinv tai itse kaivamiimme maakuoppiin olla hänen maalitaulunsa silloinnkun hän haluaa harrastaa kovapanosammuntaa.
Ei tarvitse synnuttää koska ei ole varaa elättää ketään toista
Ei taevitse miettiä sopiiko uusi asubcctail tilausuuteen koska selkaisiin ei saa kutsua.
Ei ole huolta osakesalkun tuotravuydesta, koska isakjeita ei ole tai niitä on hyvin vähän.
Laitapa se korkki kiinni
Vierailija kirjoitti:
Se että pääsisin käyttämään rahaa ylellisyysasioihin kuten ravintolaruokaan on minulle samantekevää, en mieti koko asiaa. Minun tarvitsee luoda vain yksi silmäys Elon Muskiin ja tiedän olevani onnellisempi kuin hän.
Olipa typerä ja täysin päätön kommentti; teet yleistävän päätelmän omasta onnellisuudestasi suhteesta varakkaiden ihmisten onnellisuuteen yksittäistapauksen (Elon Muskin) kautta - vieläpä tietämättä mitään hänen onnellisuudestaan. Tuollaiset kognitiivista kapasiteettia - tai tässä sen puutetta - kuvaavat päättelytaidot ehkä selittävät osaltaan, miksi et ole menestynyt.
Olet naurettava.
Joo kyllä köyhän elämä loppujen lopuksi on parempaa.
Ei ole rikkaiden murheita. Mua esim. häiritsisi suunnattomasti jos asumani talon autotallissta olisi joku ampunut itsensä. Tämä tapahtui Stubbin perheelle.
Tai, että olen ostanut vahingossa kosteusvaurioisen talon tai huoneiston. Siinä pilaa terveytensä eikä saa aduntoa myytyäkään. Ainakaan hyvällä hinnalla. Näin on käynyt monelle.
Esimerkkejä on vaikka kuinka paljon muitakin. Helpommalla pääsee kun ei ole omaisuutta niin paljon. Muuttaminenkin on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa typerä ja täysin päätön kommentti; teet yleistävän päätelmän omasta onnellisuudestasi suhteesta varakkaiden ihmisten onnellisuuteen yksittäistapauksen (Elon Muskin) kautta - vieläpä tietämättä mitään hänen onnellisuudestaan. Tuollaiset kognitiivista kapasiteettia - tai tässä sen puutetta - kuvaavat päättelytaidot ehkä selittävät osaltaan, miksi et ole menestynyt.
Olet naurettava.
Köyhät julkkikset, kuten munkit ja vastaavat, vaikuttavat erittäin onnellisilta
Mitä enemmän omaisuutta, sitä enemmän huolta ja huollettavaa ja varjeltavaa ja muistettavaa.
Ihanaa kun on rahaa, ei tarvitse köyhäillä!
Jees! Lähden Venetsiaan, pitäkää hauskaa!
Tulet sieltä takaisinkin, tervetuloa. Toivottavasti on mukava matka. Tästä tulikin omalle listalle lennokas mielikuvitus, jonka avulla pääsee milloin tahansa milloin tahansa. Eikä tule laskua maksettavaksi.
Köyhänä sun stressisi on sitä, että miten maksat laskut tai voitko edes syödä seuraavalla viikolla. Se muuttaa ihmisen aivoja ja ajattelua. Toki on kivaa kävellä metsässä mutta oli kivaa kävellä ja siitä nautti kun oli duunia, jopa enemmän. Kyllä ottaisin työstressin mieluummin kuin tämän selviytymisstressin. Ei niitä tölkkejä edes talvella löydy.