Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua masentaa :( Toimiikohan työpaikkani ihan oikein?

Vierailija
06.03.2007 |

Olen osa-aikaisessa toimistotyössä. Palkkani on tosi huono, mutta olen ajatellut, että parempi kun ei mitään. Työajat ovat kuitenkin joustavat ja työkaverit kivoja. Minulla on vuosien kokemus ko. alalta (plus että olen ollut aiemmin MUUTAMAN VUODEN töissä ko. firmassa, puhumattakaan muusta työkokemuksesta) sekä koulutus. Työsopparia tehdessä tämä kuulemma otettiin huomioon palkassa. Eilen sain kuitenkin tietää, että kaksi työpaikallani työskentelevää 17-18-vuotiasta koululaista saa vain 5 SENTTIÄ huonompaa tuntipalkkaa :(. Itse asiassa en ole ihan varma, saako noista nuorista toinen jopa parempaa palkkaa kuin minä! Meni kyllä motivaatio koko paikkaa kohtaan. Kaipa he saavat maksaa sitten mitä vaan kenelle vaan :(

Minä taidan ottaa lopputilin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen osa-aikaisessa toimistotyössä. Palkkani on tosi huono, mutta olen ajatellut, että parempi kun ei mitään. Työajat ovat kuitenkin joustavat ja työkaverit kivoja.

Suosittelen kuitenkin hommaamaan toisen työn alle ennen irtisanoutumista, jos ei siellä kerran kamalaa ole olla töissä. Tuon takia en koskaan puhu palkoista kenenkään kanssa, koska sitten ihmiset saavat tälläisiä kummia reaktioita.

Vierailija
2/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle sanottiin, että tuossa palkassa on mukana 4-5 vuoden kokemuslisä. Ja olen opiskellut AMK tutkinnon lukion päälle. Lisäksi olen tehnyt kyseisessä yrityksessä töitä vuosia aiemmin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuitenkaan vetoa työkavereiden palkkoihin.

Sano vaikka että sait liitosta (ei haittaa vaikka et kuulukkaan) tietoa palkoista ja sinun kokemuksella ja koulutuksella olevalle pitää maksaa keskimäärin 500 eur lisää kuussa. Ehkä korottavat vähän. Ei mitään saa ellei mitään pyydä.

Vierailija
4/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen suostuu tekemään työnsä. Mene ihmeessä pyytämään palkankorotusta, ja mieti joku kunnollinen perustelu pyynnöllesi etukäteen. Tyyliin " vuosien kokemuksen ja ahkeran työtahtini vuoksi koen että minun kuuluisi saada korkeampaa palkkaa..." (Älä siis tunnusta tietäväsi muiden palkkoja!)

Vierailija
5/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ihmeessä selvää (ammattiliitto tms.), millainen palkka sinulla " kuuluisi" olla ottaen huomioon työnkuvasi, koulutuksesi ja kokemuksesi. Jos päädyt jatkamaan työssäsi, sinulla on faktatietoa palkankorotuspyynnön tueksi. Toinen vaihtoehto on tietysti etsiä uusi työ, mutta varmaan kannattaa pysytellä vanhassa paikassa niin kauan kuin uusi homma on löytynyt.

Vierailija
6/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tieto aivan varma? jos kertoivat itse, suhtaudu varauksella. Tilanteesta riippuen, ovat voineet myös valehdella.

Vierailija
7/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on, niin asiasa ei minusta ole mitään kummallista. Sinä olet osan työajasta töissä ja taas nuo kaksi koko työpäivän. Millainen osa-aikainen sopimuksesi on?

Vierailija
8/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu tuntipalkasta.

Vierailija
9/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletko varma, ettei ole mennyt puheissa brutto ja nettopalkat sekaisin tai laskuvirhettä tuntipalkan suhteen? Tai onko toisella otettu huomioon lomarahat ja toisella ei (jos vuosipalkasta puhutte) ym.

Vierailija
10/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ap puhuu tuntipalkasta.

Vierailija
11/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusteluihin voit sanoa että paremmalla palkalla he saavat motivoituneen työntekijän

Vierailija
12/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti muuten vielä lisätä, että firmassamme samaa työtä ja samoja tunteja tekevät vuokratyöläiset saavat melkein euron/tunti enemmän kuin minä.

Soitanpa tänään liittoon ja kysäisen asiaa sieltä. Kiitos kaikille vastauksista. Ap

Vierailija
13/13 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole lomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi