Mikä Petteri Orpon hallituksen päätös on aiheuttanut sinulle eniten surua, vaikeutta tai hankaluutta elämääsi?
Eli mistä Orpon hallituksen päätöksestä on ollut sinulle vaikeimmat seuraukset tai mihin et ole ollut tyytyväinen?
Kommentit (250)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä rikkaille - hallitus
Avaatko tätä tarkemmin. Mitä köyhän omaa omaisuutta tai rahaa on otettu heiltä rikkaille?
Tuskin tulet vastausta saamaan, mutta sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhiltä rikkaille - hallitus
Avaatko tätä tarkemmin. Mitä köyhän omaa omaisuutta tai rahaa on otettu heiltä rikkaille?
Olen eri, mutta painu nyt saat anan paska v ittuun!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Olen eri, mutta hahhahhahhaaaaaa...
Vierailija kirjoitti:
En saa asiakkaita, kuten ennen. Myynti laskenut. Vitut taa suoraan sanottuna.
Ei meillä asiakkailla ole enää varaa maksaa. Kun peruseläminenkin on kiikukunkaakun, niin pakko karsia palveluista. Mm. kampaamokäyntejä olen karisnut, ravintoloissa syömistä, teattereissa käymistä, konsertteja, erään markkinointitoimiston asiakkuussuhteen pistin toistaiseksi jäihin (jota osuuskuntayrittäjänä toisinaan käyttänyt).
Miten noin törppö hallitus voi tätä maata johtaa? Täysin ymmärtämätön isosta kokonaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Wokelait joita PS on ollut innolla tukemassa. Vielä oppositiossa vastustivat.
Kerro nyt omin sanoin mitä wokelakeja persut on tukenut. Juuri oli kauhea huuto kun persut halusi pervoilut koluista pois, heti saivat haukkumistulvan päällensä. T: Vastausta odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tullut monenmoista, mutta jostain syystä eniten harmittaa, kun käytännössä jouduin hautaamaan haaveeni eläkepäivistä ulkomailla. Kansaneläke olisi voinut tuoda juuri ja juuri siihen elannon, joitain satoja euroja kuukaudessa. Olen tuon eläkkeen varassa paljolti sairastelun vuoksi. Ajattelin, että muutto olisi tuonut edes vähän iloa puuduttavaan elämääni.
Tätä on kyllä vaikeaa nähdä ymmärrettävänä. Ei mikään välttämätön päätös, mutta sen takia käytännössä ei ole mahdollista monelle enää tuollainenkaan pieni ilo.
Haave: elää toisten maksamilla rahoilla haavettaansa, satoja euroja kuukaudessa??? Monet joutuu ihan itse maksamaan haaveensa ja monella ne jää toteutumatta kunnei joku muu suostu maksamaan niitä. Hohhohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Usko tulevaisuuteen horjuu. Opiskelen sairaanhoitajaksi, hva:t irtisanovat hoitajia kilpaa ja ulkomailta tuodaan halpatyövoimaa alalle. Eipä hyvältä tunnu. Niin ja aikuiskoulutustuen poisto, tämän vuoksi saattaa opinnot jäädä kesken.
Suomalaiset on itse tätä kerjänneet, 10-20vuotta maattu sohvalla kaljakoppa vieressä toisten rahoilla (enkä yleistä, jokainen tietää itse ketä tarkoitan)), haluttu sitä halpatyövoimaa tänne jo vuosia ettei vaan saa r-leimaa, no sitä saadaan mitä tilataan.
Huutista vihervassareiden ulinaketjulle. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävin Orpon päätös oli ottaa äärioikeistolainen persupuolue hallitukseen. Orpo halusi hullut rinnalleen tekemään ne köyhien kyykytykset, joita ei itse kehtaa tehdä. Purra on tavallaan hallituksen vesikauhuinen rakkikoira, joka usutetaan kaikkien toisinajattelijoiden kimppuun. Ja sitten jos menee överiksi, voivat selitellä että en se minä ollut, se oli nimimerkki "riikka".
Rasismin normalisointi, arkipäiväistyminen.
Sukulaisnainen on tumman miehen kanssa naimisissa, heidän lapsensa hipiä myös hivenen tumma ruskeine silmineen. Tämä minulle rakas perhe on erityisesti nykyisen hallituksen aikana saanut kokea epämiellyttävää käytöstä siellä sun täällä; busseissa, kassajonoissa, lasten leffareissulla, harrastuksissa. Tuntuu että suomalaiset ovat menneet sekaisin tai ainakin vajonneet hyvin, hyvin alas. Katsovat oikeudekseen möläytellä vieraille ihmisille loukkauksia, vain näiden ihonvärin vuoksi. Tämä perhe ei ole riippuvainen yhteiskunnan tuista, silti tumma mies saa kuulla kehotuksia painua kotimaahan nauttimasta Suomen Kelaetuisuuksista.
Omalla kohdallani mm. vuorotteluvapaan poisto. En ehtinyt toteuttaa haavettani pienestä sapattivapaasta. Samalla jäi myös toteutumatta jonkun työttömän mahdollisuus tulla sijaistamaan minua ja ansaita palkkaa edes tilapäisesti.
Ansiodifonnainen on käytännössä poistettu eli meillä keskituloisilla ole enää perusturvaa. Tästä syystä talous on kyykännyt, kun ei voida enää luottaa tulevaisuuteen.
Eipä ole vaikuttanut minunkaan elämääni. Ruuan hinnan nousu ei ole hallituksen syytä, mutta siitäkin selviää ostamalla vähemmän ja halvempaa. Olen työurani tehnyt eläkeläinen.