Mikä Petteri Orpon hallituksen päätös on aiheuttanut sinulle eniten surua, vaikeutta tai hankaluutta elämääsi?
Eli mistä Orpon hallituksen päätöksestä on ollut sinulle vaikeimmat seuraukset tai mihin et ole ollut tyytyväinen?
Kommentit (250)
Ei ole poistanut vielä perintöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Verojen nosto ja velan kasvattaminen veronmaksajana häkellyttää! Hallituksenhan piti säästää.
Enite n se kun on leikattu, ja rahaa ei säästynyt. Mennyt kaikkiin kaverien projekteihin rahat ja sellaisille jotka ei rahaa tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävin Orpon päätös oli ottaa äärioikeistolainen persupuolue hallitukseen. Orpo halusi hullut rinnalleen tekemään ne köyhien kyykytykset, joita ei itse kehtaa tehdä. Purra on tavallaan hallituksen vesikauhuinen rakkikoira, joka usutetaan kaikkien toisinajattelijoiden kimppuun. Ja sitten jos menee överiksi, voivat selitellä että en se minä ollut, se oli nimimerkki "riikka".
Joo tämä että hyväksytään epäempaattiset rasistit ja lasten ahdistelijat samaan hallitukseen. vastuuntunnottomuus, kansa jää pimentoon
Asuntorahastojen jäädytykset.
Täystunarointi hallitukselta ja epäonnistuminen, Suomi-laiva ohjattu lamaan.
Suren vanhojen ihmisten heitteille jättöä. Olen läheltä nähnyt, kuinka yli 90-vuotias syöpää sairastava, muistisairas ihminen lähetetään yksin kotiinsa. Kas, kun on liian terve hoivakotiin! Eräs dementikko, iäkäs mies sytytti talonsa palamaan, kun yritti lämmittää puilla uunia. Että tällä tavalla "vahva ja välittävä Suomi" -on kokoomuksen mielestä. Oikeasti: vain vahvoista välittävä!
ALVi nyt ei edes huomaa joten kai se on se ensiasunnon ostajan vero joka minulla oli 1700e. Toisaalta kerran vain kirpaisi ja olen käyttänyt turhempaankin 1700e.
Hallitus kuitenkin parantanut merkittävästi autoilijan tilannetta kun yhteensä 20c lasketaan polttoaineveroja ja ajoneuvoverokin aleni, joten pääosin tyytyväinen hallitukseen. Toki myös lukuist tiukennukset suomeen tuloon on loistoasia.
Päätös perustaa tämä Kauhujenkabinetti.
Vierailija kirjoitti:
ALVi nyt ei edes huomaa joten kai se on se ensiasunnon ostajan vero joka minulla oli 1700e. Toisaalta kerran vain kirpaisi ja olen käyttänyt turhempaankin 1700e.
Hallitus kuitenkin parantanut merkittävästi autoilijan tilannetta kun yhteensä 20c lasketaan polttoaineveroja ja ajoneuvoverokin aleni, joten pääosin tyytyväinen hallitukseen. Toki myös lukuist tiukennukset suomeen tuloon on loistoasia.
Ei mikään huomattava ero autoilussa, en ole edes huomannut. Ei näy missään, kun kaikki kulut nousevat.
Asumistuen leikkaus ja toimeentulotuen kuntanormi vuokran määrälle (eli leikkaus toimeentulotukeen.) Vaikea löytää edullisempaa asuntoa. Nyt vielä pärjään mutta hirvittää lisäleikkaukset ja mahdolliset tulevat vuokrankorotukset.
Itseeni ei ole vaikuttanut. Eläke nousi yhdeksän euroa. Opiskelevat lapseni sen sijaan joutuvat asumislisälle. Sekään ei vaikuta kukausituloihin, koska asuvat kimppakämpässä, toisella peräti nousee, mutta kesäkin pitäisi elää. Töitä hakevat vimmatusti, mutta mitää eivät ole saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvinvointialueella töissä joten kaikki terveydenhuollon leikkaukset koskettavat läheltä
Samoin. Vaihdoin yksityiselle töihin. Ei huvittanut enää olla julkisella puolella töissä.
Työttömyyden kasvu ja ruokajonojen pidentyminen on surullista katsottavaa. Ei tee hyvää Suomelle.
Vierailija kirjoitti:
Suren vanhojen ihmisten heitteille jättöä. Olen läheltä nähnyt, kuinka yli 90-vuotias syöpää sairastava, muistisairas ihminen lähetetään yksin kotiinsa. Kas, kun on liian terve hoivakotiin! Eräs dementikko, iäkäs mies sytytti talonsa palamaan, kun yritti lämmittää puilla uunia. Että tällä tavalla "vahva ja välittävä Suomi" -on kokoomuksen mielestä. Oikeasti: vain vahvoista välittävä!
Ihmiset ripuleissaan, kun leikkaukset iskeneet
Vierailija kirjoitti:
Verojen nosto ja velan kasvattaminen veronmaksajana häkellyttää! Hallituksenhan piti säästää.
Velka kasvaa ja kansan olot kurjistuvat, kun rikkailta ei voi ottaa, heille vain annetaan lisää. Pienituloiset ja sairaat sitten ovat maksumiehinä, koska heidät nähdään vain kylmästi menoeränä, joiden elämistä ei pidäkään mahdollistaa. Näin kärjistettynä.
Laulun sanoja mukaillen: "Valtiolla rahaa riittäis, muttei halua auttaa kansalaisiaan. Ne sanoo tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan."
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, eläke on noussut, töitä tein 44 vuotta.
Eläkkeesi nousi indeksin veeran, eli vähän ,mutta niin nousivat maksamasi verotjkin. Jäit hieman miinukselle. Muun väittäminen on valetta.
t. pari muuta eläkeläistä eri suuruisin eläkkein...
Vierailija kirjoitti:
Suojaosan poisto syrjäytti pois työstä. Ei ole kannattavaa tehdä ylimääräistä työtä.
Sama täällä. Eikä kuntouttava työtoimintakaan enää ole kannattavaa päätösten seurauksena.
Otti sydämenpohjasta, kun jopa presidentin turvamies päätti elämänsä. Miksi teki sen työpaikalla ja presidenttiparin kotona. Ja toinenkin poliisi. Jotain kamalaa tapahtuu ja kansa on hiljaa.
No kotitalousvähennyksen pieneneminen harmittaa, mutta muuten ei ole valittamista.
Ei mikään. Olen lääkäri ja Kelasta tulee valtava määrä rahaa tilille.