Tästä ostoskärryjen kyttäämisestä...
Hitto jäin kiinni itse eilen tästä, mutta oikeesti herätti huomiota. Melkein huolestuin, mutta ehkä ko. henkilöllä on joku tosi tosi hyvä syy ostaa mitä osti..
Eli kyseessä oli yksin liikkeellä oleva iäkäs, harmaapäinen mies, liikkui huonosti ja veikkaisin maalaistalon isännäksi (enpä kerro miksi..).
Kärryssä oli vain ja pelkästään pussikaupalla hillomunkkeja ja ranskanleipää. Ihan kukkuroillaan. Mitään muuta en nähnyt, mutta ehkä siellä oli jotain.. Ok, ehkä jotkut kekkerit tulossa, ostaa kahvin kanssa herkkuja..
Menin toiseen kauppaan (pieni kaupunki, vähän kauppoja) ja hetken kuluttua näin tuon samaisen vanhan miehen sielläkin. Ja taas lappamassa hillomunkkeja pussiin irtomyynnistä...
Toivottavasti papparaisella ei ole diabetestä. Mihin voi tarvita noin paljon hillomunkkeja sekä " pullaa" , johon ranskanleivän luokittelen..?
Kommentit (7)
Minäkin olen vienyt duuniin joskus kilokaupalla pullaa ja herkkuja. Kotipalvelussa vuosia sitten ollessani käytiin vielä mummoille kaupassa. Silloin ostettiin punaista maitoa, pullaa ja mikrokeittoja kassikaupalla.
Mä olin eilen asiakkaan asioilla apteekissa. Ostin isot pönikät mielialalääkkeitä ja paria kipulääkettä (yksi huumausaineiksi luokiteltava). Kuinka ollakaan, näin vartian kohta seisovan vähän matkan päässä. Saattoi olla sattumaakin, hän vaan oli kierroksella. Mutta apteekki oli kyllä muuten tyhjä siihen aikaan. Ja sitten aloin tunkemaan niitä paketteja muovikassiin
silmiinpistävä tuon ikäiselle ihmiselle, tai kenelle tahansa. Jos oli jonkun muun asialla, niin eipä se kauheasti pelasta..
Tuon edellisen apteekkiasiakkaan fiilikset voin vain kuvitella.. vartija jo tulee kyttäämään, kun ostaa " perhesatsin" mömmöjä.. =0)
Ja todella henkilökunta rupes kyttäämään, ja tuli ovelle asti saattelemaan. Fiilikset oli mukavat täpötäydessä apteeksissa. Vartijaa ei sentään kutsuttu paikalle. Huolta kyllä pitivät. Myöhemmin en ole ostanut kaikkia lääkelaatuja kerralla, etteivät huolestu. ;)
Mutta Suomessa toistaiseksi jokaisella on vapaus syödä mitä haluaa. Menkää sanomaan niille kyttäyksenne kohteille, että olette huolissanne heidän ravitsemuksestaan, ihan turhaa teidän on täällä päivitellä.
Ettei vaan olisi dementoitunut? Silloinhan ko käytös voi olla tyypillistä. Mutta toivotaan että kyseessä oli vaan tavallista isommat kemut ja pappa päätti tyhjentää koko kaupungin hillomunkeista (tosin normaalisti kai tällaiset määrät tilataan ennalta...)
Ihme kyttäämistä! Ellei sitten olleet munkit tarjoukssa, niin sitten hamstrasi koko loppuelämäksi pakkaseen säilöön.