Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MasterChef Suomi 2025 OFFICIAL

Vierailija
11.02.2025 |

Uusi kausi alkaa tänään! 

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : MasterChef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (810)

Vierailija
161/810 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko tehneet ruskeaakastiketta tuolla tavalla? Sille tais olla joku hieno nimikin. Mietin, uskaltaisko kokeilla.

Vierailija
162/810 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis ruskeaa kastiketta tuolla lailla paahtamalla ensin pelkät jauhot. Ja sipulia olen kyllä aina laittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/810 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen plussajakso. Älä lue ellet halua spoilautua. 

Minusta nuo maistelutehtävät on epäreiluja kisoja sen suhteen ketkä pääsee parvelle turvaan ja ketkä joutuu painetehtävään. Nyt tosi moni häntäpään kokkaaja pääsi YHDELLÄ oikealla vastauksella turvaan, koska toiset vastasi toisella kerralla väärin. 

Vierailija
164/810 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota ohjelmaa katsoisi, mutta kun jatkuvasti pitää laittaa sormet korviin, kun en kestä Puolakan ääntä. Etenkin silloin, kun huutaa paljonko on aikaa jäljellä ja tsemppiä. Silloin olen paniikkikohtauksen partaalla. 

Vierailija
165/810 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippukokki-Kim käyttää ohjelmassa usein sanaa lisäke. Itse olen luullut, että sanan oikea muoto olisi lisuke. Lisäke-sanaa käytän, jos puhun esim. hiuslisäkkeistä. Mutta kaipa se on kokkimestaria uskottava ja alkaa jatkossa puhua aterian lisäkkeistä 🙃

Minusta lisuke ei ole kirjakieltä.

Vierailija
166/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo maistelutehtävät on epäreiluja kisoja sen suhteen ketkä pääsee parvelle turvaan ja ketkä joutuu painetehtävään. Nyt tosi moni häntäpään kokkaaja pääsi YHDELLÄ oikealla vastauksella turvaan, koska toiset vastasi toisella kerralla väärin. 

Kai nyt makujen tunnistaminen on oleellinen osa ruuanlaittoa, sinällään ihan oikeutettu tehtävä. Ja tasapuolinen. Ei se vanilja nyt niin vaikee ole. 

Vierailija
167/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kim Mikkolan kastikkeet oli parasta mitä olen aikaisemmin tv-kokeilta ruoanlaitoissa nähnyt.  Monissa kokkausohj. yleisintä on ollut, että kaikki tapahtuu niin nopealla tahdilla ettei asiat juurikaan jää mieleen. Nyt valmistuksen etenemisen esittelyä vaihe vaiheelta oli mielenkiintoista katsoa.  Pitää ostaa vielä jauhot, jotta pääsen ruskea kastikkeen tekoon.   

Oli kyllä todella hyvä Masterclass. Ja aiheena vielä jokin niinkin tylsä kuin ruskea kastike, joka on ollut yksi ruokainhokkeja. Mutta nyt haluan ehdottomasti kokeilla.

Vierailija
168/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin siis ruskeaa kastiketta tuolla lailla paahtamalla ensin pelkät jauhot. Ja sipulia olen kyllä aina laittanut.

Olen tehnyt noin, että paahdetaan ensin pelkät jauhot mutta lopettanut paahtamisen heti siinä kohtaa, kun jauhot saavat vähän väriä. Olen aikuisena opetellut tekemään ruskeaa kastiketta, kun mies pitää siitä. Mutta tuon jakson jälkeen tajusin, että vaikka oma ruskea kastike on jo parannus oman äidin kastikkeeseen, niin vielä pitää harjoitella.

Vierailija
169/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on aiemmissa ja nyt meneilläänkin olevassa Master chefissä ihmetyttänyt, että monien kilpailijoiden aterioista puuttuu kokonaan suola!!!he eivät ilmeisesti maista ruokiaan ollenkaan. 

Vierailija
170/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on aiemmissa ja nyt meneilläänkin olevassa Master chefissä ihmetyttänyt, että monien kilpailijoiden aterioista puuttuu kokonaan suola!!!he eivät ilmeisesti maista ruokiaan ollenkaan. 

Puolelta porukasta puuttuu suola kokonaan ja tuomareiden mielestä tärkeintä ois keskittyä pleittaukseen! 

Vierailija
171/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä Suomen ohjelmassa tehdään myös on se että sivuutetaan tehtävänanto kokonaan. Annetaan kastiketehtävä, arvostellaan ihan muita asioita ja voittajalta puuttuu kastike kokonaan. 

Vierailija
172/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla mahdollista, että vielä tälläkin kaudella kilpailijat unohtavat suolan käytön?

* Ehkä jotkut kisaajista ei lisää suolaa kotona kokkaamiinsa ruokiin.  Meitähän on vuosikausia "terveyskasvatettu" vähentämään suolan käyttöä.  En ole moneen vuoteen lisännyt yhtään suolaa kotiruokiin, mutta runsaasti/ monipuolisesti muita suolattomia mausteita.  Alussa puoliso lisäsi ruokiinsa suolaa, mutta nykyisin laittaa suolaa  ainoastaan keitettyyn kananmunaan, kun keitän kananmunat(kin) suolattomassa vedessä.  Suomessa monet syövät verenpainelääkkeitä, ja suolan vähentäminen on vaikeaa ja vaatii oman aikansa tottua.  Kisailijoilla saattaa suola unohtua pelkän suorituspaineen takia.  Vaikea sanoa, kun en ole kuullut kenenkään puolustavan itseään, miksi suola puuttui.   

Vierailija
173/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasiko kilpailija renssata mustekalan. 

Vierailija
174/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pajatsopeli oli tuotu mukaan. Kaikkea kanssa! 

Vierailija
175/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko tehneet ruskeaakastiketta tuolla tavalla? Sille tais olla joku hieno nimikin. Mietin, uskaltaisko kokeilla.

Mä oon joskus vuosia sitten kokeillut, mutta muistaakseni se jäi tosi klimppiseksi. Sittemmin siirryin käyttämään muita keinoja ja toisenlaisia kastikkeita. Mutta nyt innostuin yrittämään uudestaan ja ostin jo ainekset, huomenna on perinteistä makkarakastiketta ja muusia. 

Vierailija
176/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa puoliso lisäsi ruokiinsa suolaa, mutta nykyisin laittaa suolaa  ainoastaan keitettyyn kananmunaan, kun keitän kananmunat(kin) suolattomassa vedessä.  

Miten sä aattelet että kananmunien keitinveden suolaaminen mitään auttaa, ei se suola siitä kuoresta läpi mee :D

Vierailija
177/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennakkojaksossa oli helppo päätellä valtaosa painetehtävän joutuvista, koska heille annettin ruutuaikaa haastattelupätkissä. Tyhmästi tehty.

Vierailija
178/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitti, että piti tiputtaa 2 kpl.

Vierailija
179/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt makujen tunnistaminen on oleellinen osa ruuanlaittoa, sinällään ihan oikeutettu tehtävä. Ja tasapuolinen. Ei se vanilja nyt niin vaikee ole. 

Et tainnut ymmärtää. Minusta epäreilu tuo tyyli. Olis vaikka ennemmin silleen, että kaikilla kolme kierrosta ja siitä heikoimmat joutuu painetehtävään. Tuossa osa sai arvata kerran ja osa useammin. 

Vierailija
180/810 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kokeilin. Oli kyllä paras tekemäni ruskea kastike ja todella helppo valmistaa. Suolakurkkuliemi oli kyllä vähän jännä. Vähän lisää harjoitusta ja hienosäätöä niin hyvä tulee. Mutta kaunis väri, hieno kiilto ja hyvä maku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi