MasterChef Suomi 2025 OFFICIAL
Katso lähetysajat : MasterChef Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (810)
Sohvi oli taas niin ärsyttävä siinä etukäteen katsottavassa viestijaksossa, kun pojat ei olleet merkinneet mitä ovat tehneet!🙄🤭 Ja joutui ruveta ruksimaan yli tehtyjä asioita.Sohvi ei vahtinut ollenkaan sitä grillissä olevaa kalaa. Ihme että ei kärventynyt.🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sofia oli taas tosi pettynyt, kun hänen lapsilleen takuuvarmasti maistuva munakasrulla ei ollutkaan HerKullista.
Voi Sohvi ressukka! Aina se menee itsevarmana ja omahyväinen hymy kasvoillaan tuomarointiin, ja joka kerta se tulee takaisin kyyneleet silmissä, kun ei ollutkaan paras ja erinomainen.😩
Mikä hitto teitä aikuiset kiusaajap*skat vaivaa?? Toivottavasti teistä yhdelläkään ei ole lapsia kasvatettevana ja hoidettavana.
Joo, samaa olen miettinyt. Mistä ne koulukiusaajat tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markku on kyllä hyvä ja samoin on ihana tuo iloinen poika, Samuli tai Samuel, tulee iloinen mieli pelkästään häntä katsellessa.
37 v "poika"
Markku on symppis ja fiksu tyyppi. Fanitan ja toivon hänelle voittoa
Hassuttelija Samulia sitä vastoin en fanita 😳
Minusta taas Samuli on ihanimpia tyyppejä koskaan. Varsinkin se jakso jossa huusi isoon ääneen: ryhmähali!
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan normi-ihminen edes osaa kaivata mitään happoa ruokaan. Minä en ainakaan 🤣
OT: Kyllä sitä normi-ihminenkin kaipaa, kun hapon käytön hoksaa. Mä olen piutjapaut tuumaillut kokkiohjelmien happosta jankkaajille ja pääsin lähes neljänkympin ikään, kun huomasin, että miten tärkeä osa se happo oikeasti on, että saa maut esille.
Mä olin aina inhonnut etikkaa ruuassa ja etikkasäilykkeitä. Sitten päätin ottaa niistä niskavoiton, että jos niitä on oltava, niin opettele asia! Eihän sitä tarvii olla sellaisia määriä mitä monesti on sanottu. Esim mä aloitin ihan vaan tekemällä ns. 3 viikon raastesalaatteja. Pikapikkelöintiä.
Senpä jälkeen en ole enää happoja karsastellut oli se sitten etikoita tai sitrushedelmiä tms. Se vaan leikkaa sen rasvaisuuden ruuassa, jää maku esille, mutta se rasvaisuus lähes häviää. Suolalla on myös pointtinsa.
Kannattaa opetella maustamaan. Ihan vaan jo pippureiden käyttöä ja yrttejä. Resepteissä on vaan hyvin viitteellisiä ne määrät. Yleensä todella pieniä määriä, ettei maistu vielä missään.
toimistorotta 53 v, enemmän leipuri kuin ruuanlaittaja, vaikka ehkä pikkeliliemiin hurahdinkin. ;)
Vierailija kirjoitti:
Sairas ohjelma, kuten keittiömaailma ravintoloissa on!
Keittiömestarilla ei varsinaisesti ole mitään tekemistä ruoanlaiton eli ihmisten ruokkimisen tai muonituksen kanssa.
Se on vain ajankulua ja hifistelyä kermaperseilleille, joilla ei ole parempaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Sohvi oli taas niin ärsyttävä siinä etukäteen katsottavassa viestijaksossa, kun pojat ei olleet merkinneet mitä ovat tehneet!🙄🤭 Ja joutui ruveta ruksimaan yli tehtyjä asioita.Sohvi ei vahtinut ollenkaan sitä grillissä olevaa kalaa. Ihme että ei kärventynyt.🙄
No,ei ollut ärsyttävä,vaan hyväntahtoinen. Pojathan ne siellä jupisi takahuoneessa. Sofia hoiti hommansa hienosti,luotti mittariin,oli tosi järjestelmällinen ja siisti keittiön helpoksi seuraavalle. Kala oli täydellinen.
Jos kateus ärsyttää, sitten ymmärrän ,vähän...
Eiih! Samu putosi. Voi ei. Oli mun suosikki, vaikka kyllähän Markku tai Iina varmaan ansaitusti voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eiih! Samu putosi. Voi ei. Oli mun suosikki, vaikka kyllähän Markku tai Iina varmaan ansaitusti voittaa.
Viestitehtävä on varmaan vaikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kukaan normi-ihminen edes osaa kaivata mitään happoa ruokaan. Minä en ainakaan 🤣
Et taida paljon itse kokkailla tai syödä salaatteja. Suurin osa kaltaisistasi saanee happonsa valmiista salaatinkastikkeista (vast.) sekä sinapeista ja ketsupeista. Useimmilla on näistä omat ajan myötä valikoituneet suosikkinsa.
Mestarikokkikonseptin ongelma on se, että maku on yksilöllinen. Se mikä maistuu Helenalle voi olla liian hapokasta Henrille tai Kimille.
Sama koskee vielä selvemmin suolaa. Rivikansalaiset on saatu totutettua vähäsuolaisiin tuotteisiin. Tosiasia on kuitenkin, että -ton ruoka ei maistu miltään, ja niinpä kaikissa kokkausohjelmissa tulee vastaan tilanne, jossa tuomari toteaa, että suola puuttuu.
Kokkauskilpailuissa ongelman ratkaisu tunnetaan nimellä kisasuola.
Tää "japanilainen" jakso oli aika naurettava.
Jakso 9/15 spoileri. Kyllä taas höpötetään niin pehmoisia että alkaa itkettää.
Samulin joukkue päättää tehdä pannukakun. Samuli valmistaa taikinan, sekoittaa, peittää kulhon liinalla ja sanoo: yritän saada lepäämään että se pääsee kohoomaan kunnolla ja toisessa kohdassa: pannukakku on valmis, se on kohoamassa.
Siis mistä lähtien pannukakkutaikina on muka kohotettu kun se ei sisällä mitään kohottavaa elementtiä, ei hiivaa, ei leivinjauhetta, ei raskia eikä edes munanvalkuaisvaahtoa?! Kakku/pannukakkutaikina kohoaa kyllä paistettaessa, mutta ei se etukäteen mitään kohoa. Pannaritaikinan lepääminen tarkoittaa sitä että taikinan sisältämä jauho ehtii kostua ja taikinasta tulee tasalaatuisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vähempikin hypettäminen olisi toki riittänyt, mutta se taitaa kuulua formaatttiin.
Kolmen kärpäsen Nomassa kouliintunut sensei ei oikein vakuuttanut, eikä testikeittiöksi muuttuneelle Nomallekaan taida riittää maksukykyisiä asiakkaita entiseen malliin.
Enimmäkseen viihdytin itseäni kuvittelemalla millaisen sketsin ohjelmasta saisi ihan vain korvaamalla riisin perunalla. Ottaisivatko japanialaiset sen yhtä vakavasti kuin suomalaiset ottavat nuo tarinat vuosikausien riisinkeiton opiskelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä rupeaa tulemaan aina esiin , kun joku julkisuuden ihminen jossain ohjelmassa. Ensin joku ilmoittaa joo se oli hirveä hirveä ihminen ja sitten niitä tulee koko ajan lisää ja lisää. Kaikkiko muka ollut vaan hiljaa monta vuotta ja eikä tehneet mitään asialle ? On sitten tavis tai julkkis , niin asiat pitää hoitaa ajoissa ja eikä vasta sitten kun tämä " Pena" tai " Maija" telkkarissa.
Kyllähän tästä vierailevasta kokistakin oli vireillä poliisissa asia näkemäni mukaan, mutta ei ne tuolla tuotannon puolella siitä välittänyt. Oli vielä yllättävän tuorekin asia. Televisioon vaan, ja suljetaan ihmisten pahuudet pois sillä ja me uhrien läheiset saamme nähdä toisten kärsimyksen vierestä. Uskomatonta . Se on myös iso kynnys nousta vahvempaa ihmistä vastaan, kun toinen on saan
Kyllä, sarja on kuvattu loppukesästä. Ja kyllä, heillä on ollut tuotannon puolella nämä asiat jo tuolloin tiedossa. Aikaa siis kyllä olisi ollut reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, sarja on kuvattu loppukesästä. Ja kyllä, heillä on ollut tuotannon puolella nämä asiat jo tuolloin tiedossa. Aikaa siis kyllä olisi ollut reagoida.
Katselin juuri TV5:ltä Kaikki vastaan kaikki -ohjelmaa, jota veti Kalle Lamberg yhdessä Aku Hirviniemen kanssa. Käsittääkseni ohjelmä oli hyllytetty vuodeksi sen jälkeen, kun Hirviniemen sekoilut ja sikailut tulivat julkisuuteen puolitoista vuotta sitten.
Aika näyttää kumpi on tuotantoyhtiöiden ja mainostajien mielestä suurempi mainehaitta, Hirviniemen alaikäisten tyttöjen vonkaaminen, vai Mikkolan työntekijöiden huono kohtelu. Päätökset ensi kesän mestarikokin kuvauksista tehdään varmaan aika pian. Niistä tuskin kuitenkaan kerrotaan ennen kuluvan kauden päättymistä.
Minua kumpikaan ei häiritse. Hirviniemi on hyvä helppoheikin roolissa, eikä Mikkolakaan ole onnistunut mieltäni pahoittamaan, vaikka teenkin ruskean kastikkeeni eri reseptillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselin juuri TV5:ltä Kaikki vastaan kaikki -ohjelmaa, jota veti Kalle Lamberg yhdessä Aku Hirviniemen kanssa. Käsittääkseni ohjelmä oli hyllytetty vuodeksi sen jälkeen, kun Hirviniemen sekoilut ja sikailut tulivat julkisuuteen puolitoista vuotta sitten.
Aika näyttää kumpi on tuotantoyhtiöiden ja mainostajien mielestä suurempi mainehaitta, Hirviniemen alaikäisten tyttöjen vonkaaminen, vai Mikkolan työntekijöiden huono kohtelu. Päätökset ensi kesän mestarikokin kuvauksista tehdään varmaan aika pian. Niistä tuskin kuitenkaan kerrotaan ennen kuluvan kauden päättymistä.
Minu
"mestarikokin" xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sofia on jotenkin "yksin" tuolla. Muilla kilpailijoilla on hyvä keskinäinen kemia ja heidän välillä näkyy interaktiota, tsemppausta ja juttelua. Sofia ei tunnu ottavan oikein mitään kontaktia muihin, vaikka luulisi heidän olevan tiivis porukka, jota yhdistää yhteinen intohimo ruokaan ja kokkailuun.
Minäkin menen huomenna taas töihin. Ja teen siis töitä. En ole siellä kaveeramassa toisten kanssa, kahvitauko juoruilut tms.ei kiinnosta pätkääkään. Ja hemmetti että olen muiden mielestä outo. So what. Pidän työstäni, hoidan sen hyvin. Se riittää mulle.
Eihän ne tuolla kesken kokkailujen mitään JUORUILE, vaan vaihtavat pari sanaa, esim. vinkkejä, jos jotain menee pieleen tai tsemppavat, jos jollain on huono kokkauspäivä. Tai kehuvat, kun kilpakaveri voittaa haasteen tai onnistuu. Pieniä juttuja. Sofia ei osallistu tällaiseen, ei juurikaan ota kontaktia muihin. Sitä vaan ihmettelin.
Vierailija kirjoitti:
Jakso 9/15 spoileri. Kyllä taas höpötetään niin pehmoisia että alkaa itkettää.
Samulin joukkue päättää tehdä pannukakun. Samuli valmistaa taikinan, sekoittaa, peittää kulhon liinalla ja sanoo: yritän saada lepäämään että se pääsee kohoomaan kunnolla ja toisessa kohdassa: pannukakku on valmis, se on kohoamassa.
Siis mistä lähtien pannukakkutaikina on muka kohotettu kun se ei sisällä mitään kohottavaa elementtiä, ei hiivaa, ei leivinjauhetta, ei raskia eikä edes munanvalkuaisvaahtoa?! Kakku/pannukakkutaikina kohoaa kyllä paistettaessa, mutta ei se etukäteen mitään kohoa. Pannaritaikinan lepääminen tarkoittaa sitä että taikinan sisältämä jauho ehtii kostua ja taikinasta tulee tasalaatuisempi.
Samuli on ihan kotikokki, kuten muutkin ohjelman kilpailijat. Aika ylimielistä tulla tänne naureskelemaan kotikokeille. Ymmärtäisin ehkä närkästymisesi, jos kyseessä olisi ammattikokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähempikin hypettäminen olisi toki riittänyt, mutta se taitaa kuulua formaatttiin.
Kolmen kärpäsen Nomassa kouliintunut sensei ei oikein vakuuttanut, eikä testikeittiöksi muuttuneelle Nomallekaan taida riittää maksukykyisiä asiakkaita entiseen malliin.
Enimmäkseen viihdytin itseäni kuvittelemalla millaisen sketsin ohjelmasta saisi ihan vain korvaamalla riisin perunalla. Ottaisivatko japanialaiset sen yhtä vakavasti kuin suomalaiset ottavat nuo tarinat vuosikausien riisinkeiton opiskelusta.
Suomella on kuitenkin aika paljon lyhyempi kulinaristinen historia, joten ei ole ihan ymmärrettävästi ehtinyt syntyäkään mitään tuhatvuotisia perinteitä kuten vaikkapa Kiinan ja Japanin riisin- tai teenvalmistus.
Markku on symppis ja fiksu tyyppi. Fanitan ja toivon hänelle voittoa
Hassuttelija Samulia sitä vastoin en fanita 😳