Syökö joku muukin perunat kuorineen? En oo vuosikausiin enää kuorinut perunoita. Muita?
Kommentit (72)
Riippuu perunasta ja mitä teen niistä. Esim, lohkoperunat, pyttipannu, paahdetut perunat on parempia kuorineen.
Kyllä niitä kuorineenkin tulee syötyä, jos eivät ole kovin rupisia. Eihän ne ruvetkaan ole haitallisia, mutta jotenkin ei huvita niitä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Niissä kuorissa on iso osa ravintoaineista. Samoin omenassa.
Ulkomaalaiset omenat vaan ovat aina niin klähmäsiä torjunta-ainejäämistä. Ei kiitos. Onneksi nyttemmin on alkanut saamaan kotimaisia omppuja lähes ympärivuoden.
70-luvulla kotona opetettiin syömään kuorineen.
Juuri söin.
Oletkos maistanut taalainmaalaista pyttipannua. Keitettyjen perunoiden kuoret paistetaan rasvassa sipulin kanssa. Nam. keksittiinköhän tuosta taffelit?
Vierailija kirjoitti:
Kuorineen syön, olen tarkka mitä lajikkeita kelpuutan muutenkin. Tärkeintä on maku eli käytännössä vain siikli, puikula ja van Gogh käytössä, uusina perunoina myös annabelle
Oletko maistanut Goldmarieta? Hyvä perunalajike.
Eipä ole kyllä tullut kuorineen perunoita keiteltyäkään niin kuin joskus ennen oli tapana, eikä muuallakaan ollut sellaisia tarjolla. Paitsi jotain lohkoperunoita, joita ei kyllä viitsi alkaa kuorimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä kuorissa on iso osa ravintoaineista. Samoin omenassa.
Ulkomaalaiset omenat vaan ovat aina niin klähmäsiä torjunta-ainejäämistä. Ei kiitos. Onneksi nyttemmin on alkanut saamaan kotimaisia omppuja lähes ympärivuoden.
Voi ostaa luomua
Syön myös Appelsiinit kuorineen kuten Banaanitkin.
En jaksa kuoria niitä.
T: Jesse 17v
Olen niin laiska ettei jaksa kuoria.
Om potatisen har tjockt skal, skalar jag potatisen innan den ångas eller kokas. Nypotatis skrubbas rena och äts med skal. På det viset behöver ingen bränna fingrarna och skala vid bordet.
Joo eihän siinä ole mitään järkeä kuoria niitä. Jostain syystä lapsena opetettiin kuorimaan, niin nuorempana vielä kuorin.
Monissa muissa maissa perunat keitetään kuorittuina (ja mahdollisesti lohkottuina), mikä on mun mielestä ihan älytöntä.
Armeijan ruokaoppaassakin suositeltiin kuoriperunoita.
Vierailija kirjoitti:
Om potatisen har tjockt skal, skalar jag potatisen innan den ångas eller kokas. Nypotatis skrubbas rena och äts med skal. På det viset behöver ingen bränna fingrarna och skala vid bordet.
Ärtsoppa och potatismos with smörgos
Juu en jaksa nähdä vaivaa kuoria perunoita niin syön kuorineen
Kuoriminen perustuu varmaan siihen, että ne maaperän epäpuhtaudet ja lannoiteainejäämät on niissä kuorissa. Siksihän vauvalle ei saa syöttää uusia perunoita, kun kuoret ei estä näiden epäouhtauksien imeytymistä itse perunaan.
Vierailija kirjoitti:
Syön kuorineen nykyään. Monen mielestä outoa.
Kuorenallahan on kaikki ne hivenaineet.
Nöf nöf