Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on että pitää hakea kokoaikatöitä? HALUAAKO osa-aikaiset siis tehdä pelkkää osa-aikaista ja saada tuet? Mitä sitten jos tärppäisikin? Sekö olisi huono?
Niin, siksihän nää karjuu sen suojaosan poistoakin kun nyt täytyisi saman rahan saadakseen tehdä melkein täyttä päivää
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä ja sama ravintola-alalla.
Työtunteja ei saa enempää.
Ja miten otat toisen työn, kun työajat on eri joka viikko eikä työnantaja sovittele työvuoroja.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Teen kokopäivätyötä+keikkatyötä. H
Ei toimi aina, mutta olen pitkään tehnyt päivätyötä, eri työpaikoissa. Sen lisäksi olen keikkaillut iltoja ja viikonloppuja, eri paikoissa. Raskasta tämäkin on, mutta en jaksa valittaa. Itse olen siinä tilanteessa että riittävän hyväpalkkaista päivätyötä en saa ja velkaa jäi eron myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haen joka kuukausi 4 työtä, jota en voi saada, nuo työnantajat pitävät minua varmasti tyhmänä, enkä tule ikinä saamaan niistä yrityksistä jatkossakaan mitään työtä.
Työpaikkoja haettava kuitenkin 4/kk, eli 48 vuodessa, siinä tulee äkkiä koko kaupungin jokaiseen firmaan sellainen maine, että sinua ei palkata ikinä.
Miksi et voi saada nyt mutta voit saada myöhemmin. Ihan takuulla on paikkoja mihin kuka vaan voi hakea. Henkkoht avustajan työt, kaupan työt, varastotyöt jne
Juu, ei saa täysi työtunteja eli 2 työtä
Työnantajat ei sovittele työvuoroja joten ms-tauti potilas voi olla ilman avustajaa niinä päivinä, kun on työvuoro merkitty kauppaan.
Kauppias kun irtisanoo sut, jos et mene töihin ja työvuorot on eri joka viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haen joka kuukausi 4 työtä, jota en voi saada, nuo työnantajat pitävät minua varmasti tyhmänä, enkä tule ikinä saamaan niistä yrityksistä jatkossakaan mitään työtä.
Työpaikkoja haettava kuitenkin 4/kk, eli 48 vuodessa, siinä tulee äkkiä koko kaupungin jokaiseen firmaan sellainen maine, että sinua ei palkata ikinä.
Miksi et voi saada nyt mutta voit saada myöhemmin. Ihan takuulla on paikkoja mihin kuka vaan voi hakea. Henkkoht avustajan työt, kaupan työt, varastotyöt jne
Kun kaikki oman kaupungin oman alan työt on käyty läpi, niin sitten on pakko laittaa niitä hakemuksia ihan mihin tahansa ja kyllä siinä siivooja saa oudon maineen kun hakee jotain lääkärin paikkaa ja firmat kyllä muistaa, että tuo on päästään sekaisin, eikä palkata tänne vaikka vapautuisi siivouspaikka.
Vierailija kirjoitti:
Aion hakea vain valtion työpaikkoja. Tukitaan niiden kanavat.
Minä hain ja 8 kuukauden työpaikkaa haki 800.
Ei tekisi Satoselle huonoa mennä tekemään raskasta ja fyysistä työtä seuraavaksi 10 vuodeksi. Voisi ehkä elintasokumpukin alkaa pienenemään.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi nouse sillä, että tuhannet ihmiset tekevät tuhansia tunteja turhia hakemuksia ja sitten osa näistä hakemuksista käydään vielä turhaan läpi joidenkin rekrystä vastaavien toimesta.
Tässähän tehdään satoja tuhansia tunteja joka kuukausi turhaa työtä, joka varmasti voitaisiin käyttää paljon tehokkaamminkin?
Tulee mieleen hölmöläisten touhut. Leikitään että työpaikkoja on. Tässä olisi järkeä vain, jos olisi oikeasti hakijoista pulaa.
Viime aikoina olen hakenut paljon töitä ja joka paikkaan on ollut 100-300 hakijaa. No, lisää saadaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki oman kaupungin oman alan työt on käyty läpi, niin sitten on pakko laittaa niitä hakemuksia ihan mihin tahansa ja kyllä siinä siivooja saa oudon maineen kun hakee jotain lääkärin paikkaa ja firmat kyllä muistaa, että tuo on päästään sekaisin, eikä palkata tänne vaikka vapautuisi siivouspaikka.
Naimisissa oleva saa työasuntovähennyksen 450 kuukaudessa + viikonloppumatkat, kun on eri kaupungissa töissä kuin puoliso www.vero.fi
Ajattelin, että voisin hakea Helsinkiin töihin.
Saisin ton 450 kuukaudessa vuokrasta työasuntovähennystä + viikonloppumatkat puolison luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hullua, pidän työstäni ja työpaikastani ja koen olevani petollinen ja kun joudun "salaa" hakemaan toisia töitä.
Mitä sitten jos saan sen epämukavan työn pidemmällä työmatkalla, menee hermot ja lopetan ja alkaa pitkä työttömyys?
Tai uusi työnantaja menee nurin ja tulee yt-t tai tulee kilpailutus ja työpaikka lähtee alta?
Tässähän voi moni joutua entistä heikompaan tilanteeseen ja entistä suurempien tukien varaan?
Mitä jos saatkin paremman työpaikan? Miksi kaikki pitää ajatella että menee huonommaksi.
Jos järkevää ja mielekästä työtä olisikin tarjolla, järkevällä etäisyydellä niin totta kai hakisin heti, niinhän olen nytkin tehnyt ja saanut nykyisen työni, jossa olin ensin 8h sitten 6h ja nyt kilpailutuksessa kohde leikkaantui 4h alueeksi, että ennen tästäkin maksettiin 8h/päivä mutta kaikesta on pitänyt leikata.
ps en vaan edelleenkään ymmärrä miten vahvimestarin työ voidaan kellottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomi nouse sillä, että tuhannet ihmiset tekevät tuhansia tunteja turhia hakemuksia ja sitten osa näistä hakemuksista käydään vielä turhaan läpi joidenkin rekrystä vastaavien toimesta.
Tässähän tehdään satoja tuhansia tunteja joka kuukausi turhaa työtä, joka varmasti voitaisiin käyttää paljon tehokkaamminkin?
Miten ne osa-aikaisten vapaa sitten käytetään tehokkaammin, kun siitä kuitenkin oikein maksetaan?
Turhat hakemukset ovat turhaa työtä ja jopa haitallisia työnantajille kun ruuhkauttavat työnhaut, mikä tahansa muu olisi parempi, mielummin vaikka 4 tuntia jotain etäkurssia tai jotain tee-se-itse kurssia koneen kautta, jotka pitäisi ikään kuin jollain tasolla läpäistä, eli vähän tuollaista pakkokoulutusta, parempi sekin, kuin se, että joku Vantaalainen siivoojaa laittaa hakemuksen Ouluun lääkärin paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä sitten osa-aikatöitäkään tekemään. Saati että kevytyrittäisi.
Niin,ollaan kuulemma yrittäjä vaikka joku toinen määrää työajat ja tuotteiden hinnat.Eihän laki mitään kevytyrittäjää tunnekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on että pitää hakea kokoaikatöitä? HALUAAKO osa-aikaiset siis tehdä pelkkää osa-aikaista ja saada tuet? Mitä sitten jos tärppäisikin? Sekö olisi huono?
Niin, siksihän nää karjuu sen suojaosan poistoakin kun nyt täytyisi saman rahan saadakseen tehdä melkein täyttä päivää
Kaupan alalla noin 60 % tekee osa-aikatyötä ja sama ravintola-alalla.
Työtunteja ei saa enempää.
Ja miten otat toisen työn, kun työajat on eri joka viikko eikä työnantaja sovittele työvuoroja.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Työnantajalle on halvempaa pitää osa-aikaisia kuin vähemmän työntekijöitä kokoaikaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne osa-aikaisten vapaa sitten käytetään tehokkaammin, kun siitä kuitenkin oikein maksetaan?
Turhat hakemukset ovat turhaa työtä ja jopa haitallisia työnantajille kun ruuhkauttavat työnhaut, mikä tahansa muu olisi parempi, mielummin vaikka 4 tuntia jotain etäkurssia tai jotain tee-se-itse kurssia koneen kautta, jotka pitäisi ikään kuin jollain tasolla läpäistä, eli vähän tuollaista pakkokoulutusta, parempi sekin, kuin se, että joku Vantaalainen siivoojaa laittaa hakemuk
Toisen ihmisen aikaan ei ole mitään omistusoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhat hakemukset ovat turhaa työtä ja jopa haitallisia työnantajille kun ruuhkauttavat työnhaut, mikä tahansa muu olisi parempi, mielummin vaikka 4 tuntia jotain etäkurssia tai jotain tee-se-itse kurssia koneen kautta, jotka pitäisi ikään kuin jollain tasolla läpäistä, eli vähän tuollaista pakkokoulutusta, parempi sekin, kuin s
No onpas jos on oikeus velvoittaa ihminen vapaa-aikanaan tekemään hakemuksia, että saa tukia.
Eli yhtä hvyin voidaan velvoittaa tuohon yllä mainittuu ja onhan tästä vastikkeellisuudesta ollut puhetta muissakin muodoissa.
Lisäksi ihmisiä saadaan laittaa erilaisiin työkokeiluihin ja harjoitteluihin ja vaikka mihin, ilman palkkaa, eli heidät voidaan määrätä 8 tunniksi joka päivä ihan mihin vain.
Saadaan siis varmaan ainakin kymmeniätuhansia turhia hakemuksia kun lähes jokainen kaupan- ja ravintola-alan työntekijä joutuu tuohon rumbaan 🤣
Onko osa-aikaisen haetta kokoaikaista mutta määräaikaista työtä?
Tässähän voi käydä köpelöstä kun vakituinen osa-aikaisuus muttuu äkkiä määräaikaisuuden kautta työttömyydeksi?
Olen osa-aikainen, meinasin reilu vuosi sitten päästä myyjäksi Plantageniin, jos olisin päässyt, olisin luultavasti työtön, nyt on sentään tämä osa-aikatyö, jossa on pieni teoreettinen mahdollisuus saada työtuntejakin lisää.
Vierailija kirjoitti:
Onko osa-aikaisen haetta kokoaikaista mutta määräaikaista työtä?
Tässähän voi käydä köpelöstä kun vakituinen osa-aikaisuus muttuu äkkiä määräaikaisuuden kautta työttömyydeksi?
Tämä on hyvä kysymys. Minulla on osa-aikainen vakituinen työ. Haen kyllä välillä muitakin töitä, mutta ei ole järkeä lähteä 2kk kestävään kokoaika työhön, koska eipä olisi nykyiseen paluuta enää. Vähintään vuoden mittainen pesti että uskaltaisin jättää nykyisen työn.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokoaikatyö ei kiinnosta, niin sitten pitää hankkia sellainen osa-aikatyö mistä saatavalla palkalla pärjää ilman soviteltua päivärahaa ja ilman mitään tukia.
Haen vain vakituista kokoaikatyötä. Se on joko tämä osa-aikatyö ja tuet tai kokoaikatyö mistä jää käteen kuukaudessa vähintään saman verran rahaa kuin nyt jää
Aion hakea vain valtion työpaikkoja. Tukitaan niiden kanavat.