Mistä rahaa hammasremonttiin?
Töitä ei ole, pikavippejä en ota ja lainarahalla en suuta ala korjaamaan. Palstalla on ratkaisu aina kaikkeen niin mistä saisi ison summan riihikuivaa hammasremonttiin?
Kommentit (91)
Kilpailuta yksityiset pyytämällä hinta-arvio.
Googlaa Dental Tourism. Itse kävin Unkarissa ja maksoi kolmanneksen siitä mitä Suomessa lentoineen ja majoituksineen. Toki ota selvää, että klinikka on hyvämaineinen, EU:n alueella on yleensä turvallista, koska EU:n lainsäädännön avulla pyritään varmistamaan, että hammaslääkäreiden koulutus ja ammattipätevyys ovat yhteensopivia ja tunnustettuja eri jäsenvaltioissa.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilta saa palkkaa. Pikaruokaravintoloihin ja kauppoihin on jatkuvasti työpaikkoja auki.
Ei vaadita koulutusta eikä kokemusta. Uskaltaisin väittää että Suomessa on jokaisessa kunnassa vähintään näitä työpaikkoja auki.
Rahaa saa palkasta säästöön jos vain haluaa. Pitää osata tinkiä asioista että saa rahaa säästöön. Jos ei saa niin silloin on rahankäytössä jotain vikaa.
Olen jo hakenut kaikkeen mahdolliseen pääsemättä edes haastatteluun kauppoihin ja pikaruokaravintolaan. Ajat ovat haastavat ja ainoa keino säästää on ruoan ja sähkön minimaalien kulutus. Muita toimivampia vinkkejä odotellessa?
Keisari kirjoitti:
Jos oot toimeentulotuen asiakas nii laskut saa lähettää kelaan ja ne maksavat ne.
Jos hammaslääkäri toteaa että hampaat on jo siinä kunnossa että niitä ei kannata alkaa korjaamaan vaan poistaa ja proteesi tilalle, nii se voi kirjottaa lausunnon asiasta että voi haki sitte harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta rahaa hammasproteesin.
Siinäpä ohje. En todellakaan ihmettele, missä kunnossa tän maan talous on. Lähetä laskut Kelaan, kyllä ne hoitaa. Hae rahaa vähän lisää jostain, kyllä sitä saa. Ei tartte hakea töitä, ei tartte tehdä mitään oman elämän rahoittamiseen. Ei, koska yhteiskunta = me, jotka sitä yhteiskuntaa pidetään jotenkin pystyssä, tehdään töitä niska limassa, että tämä jatkuvasti lisääntyvä porukka voi vaan lähettää laskunsa Kelalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikoilta saa palkkaa. Pikaruokaravintoloihin ja kauppoihin on jatkuvasti työpaikkoja auki.
Ei vaadita koulutusta eikä kokemusta. Uskaltaisin väittää että Suomessa on jokaisessa kunnassa vähintään näitä työpaikkoja auki.
Rahaa saa palkasta säästöön jos vain haluaa. Pitää osata tinkiä asioista että saa rahaa säästöön. Jos ei saa niin silloin on rahankäytössä jotain vikaa.
Olen jo hakenut kaikkeen mahdolliseen pääsemättä edes haastatteluun kauppoihin ja pikaruokaravintolaan. Ajat ovat haastavat ja ainoa keino säästää on ruoan ja sähkön minimaalien kulutus. Muita toimivampia vinkkejä odotellessa?
Vähän myöhäistä, mutta mikset ole hoitanut hampaitasi. Kukaan tässä maassa ei voi sanoa, ettei ole tiennyt miten hampaat hoidetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarvii tehdä hampaille? Ootko pyytänyt kustannusarviota? Olisko osamaksu mahdollinen?
Istuttaa 4 uutta hammasta puuttuvan tilalle, paikata reikä ja puhdistaa ja hinta-arvio on monta monta tuhatta euroa. Osa-maksua ei ole tarjottu, mutta rahattomana sitä en voi ottaa.
Miten voi istuttaa 4 uutta hammasta puuttuvan tilalle? Aika mahdoton paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kunnalliselle , siinä se.
Toki joudut jonottaan että pääset ,mutta oisithan voinu varata ajan jo pari vuotta sitte.
Toimeentulotukea saa hammashoitoon.
Ei saa, minulle kukee päätös jossa lukee ei saa toimeentuloa hammashoitoa varten. Aikaa kysyessä julkisella olisi pitänyt odottaa vuosi ja kauas ilman autoa, se jäi sen takia. Myös palveluseteli lakkautettu täällä. Osamaksua yksityiselle ei saa jos ei ole luottotiedot, jos on voi saada.
Hamashoitoon ei kenenkään pidä saada yhteiskunnan rahaa, jos ei ole ole itse viitsinyt hampaitaan hoitaa. Lisää leikkauksia tältä porukalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla työssäkäyvänäkään ole rahaa hampaisiin. Lisätöitä saa painaa, sit ehkä. Nyt vaan santsaan lisätyö rahat muuhun. Hampaat saa odottaa. Käyn hammaslääkärissä n. 7-10 vuoden välein. Aina on jotain muuta. Hajoaa kodinkoneet tai jotain muuta mikä vie säästöt.
Mitäs ostat niitä halpoja paskoja kodinkoneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän myöhäistä, mutta mikset ole hoitanut hampaitasi. Kukaan tässä maassa ei voi sanoa, ettei ole tiennyt miten hampaat hoidetaan.
Ei ole myöhäistä ja olen hoitanut hampaita, mutta hammaslääkärin mukaan se ei aina riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet kunnalliselle , siinä se.
Toki joudut jonottaan että pääset ,mutta oisithan voinu varata ajan jo pari vuotta sitte.
Toimeentulotukea saa hammashoitoon.
Ei saa, minulle kukee päätös jossa lukee ei saa toimeentuloa hammashoitoa varten. Aikaa kysyessä julkisella olisi pitänyt odottaa vuosi ja kauas ilman autoa, se jäi sen takia. Myös palveluseteli lakkautettu täällä. Osamaksua yksityiselle ei saa jos ei ole luottotiedot, jos on voi saada.
Hamashoitoon ei kenenkään pidä saada yhteiskunnan rahaa, jos ei ole ole itse viitsinyt hampaitaan hoitaa. Lisää leikkauksia tältä porukalta.
Hampaiden omahoitoa eli pesua ja lankausta kahdesti päivässä pitäisi korostaa sekä terveellisen ruokavalion ja elintapojen noudattaminen. Nämä sopivat kaikille yhteiskuntaluokille.
Jos puuttuu vain neljä hammasta, niin mitä järkeä on otattaa loput pois? Minulta puuttuu 12 ja hyvin pystyn silti syömään.