Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä rahaa hammasremonttiin?

Vierailija
09.02.2025 |

Töitä ei ole, pikavippejä en ota ja lainarahalla en suuta ala korjaamaan. Palstalla on ratkaisu aina kaikkeen niin mistä saisi ison summan riihikuivaa hammasremonttiin?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkiudu vankilaan vaikka hakkaamalla jonkun toisen hampaat kurkkuun. Saat linnassa omat hampaat kuntoon, vaikka uhrisi ei saakaan.

Vierailija
42/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla työssäkäyvänäkään ole rahaa hampaisiin. Lisätöitä saa painaa, sit ehkä. Nyt vaan santsaan lisätyö rahat muuhun. Hampaat saa odottaa. Käyn hammaslääkärissä n. 7-10 vuoden välein. Aina on jotain muuta. Hajoaa kodinkoneet tai jotain muuta mikä vie säästöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sossu kirjoitti maksusitoumuksen yksityiselle. Koko suu nyt täynnä implantteja. Nuoruuden hölmöilyjen myötä menetin hampaani. Nyt on hampaat kuin filmitähdellä. Ulosottovelkaisena ja työttömänä en olisi ikinä saanut suutani kuntoon. 

-100/5

Vierailija
44/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartele itse vaikka tinasta valamalla. Teet ensin kipsimuotin suustasi hörppäämällä suun täyteen kipsivelliä.

Vierailija
45/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki töitä tai mene opiskelemaan.

Mistä opiskelusta saa rahaa.Jos pitää odottaa johoki valmistmista, niin hampaat kerkii lähteä.

Vierailija
46/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hoidin hammasongelman potkimalla tyypin pihalle.

Vierailija
47/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä opiskelusta saa rahaa.Jos pitää odottaa johoki valmistmista, niin hampaat kerkii lähteä.

Opiskelijaterveydenhoitoon kuuluu hammashoito.

Vierailija
48/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä palveluita YTHS tarjoaa korkeakouluopiskelijoille?

YTHS:ssä käytössäsi ovat terveydenhoitajan, yleislääkärin, psykologin, psykiatrin, hammaslääkärin ja suuhygienistin palvelut sekä laboratorio- ja kuvantamispalvelut. Tarjolla on lisäksi rajatusti erikoislääkärin palveluja sekä fysio-, puhe- ja ravitsemusterapiaa ja matkailuterveysneuvontaa.

Voit hakea YTHS:stä apua seksuaaliterveyskysymyksiin tai päihteisiin liittyviin ongelmiin. YTHS:stä saa apua myös jännittämiseen, syömisongelmiin tai ylipainoon.

Opiskelijat ovat usein nuoria aikuisia ja voivat tarvita tukea itsenäistymiseen. YTHS järjestää yhteistyössä Nyyti ry:nAvautuu uuteen ikkunaan. kanssa elämäntaitokursseja, joilla käsitellään muun muassa hyvän arjen kysymyksiä, nukkumista, lepoa, liikunnan merkitystä ja ruokailua, stressinhallintaa, itsetuntoa ja vuorovaikutustaitoja. Tarjolla on myös lyhytaikaista terapeuttista ryhmätoimintaa, jossa käsitellään mm. painonhallintaa, mielialaongelmia tai jännittämistä.

Vierailija
49/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksettava itse. Ei voi mitään. Tekarit varmaan saa sossun rahoilla ja tietysti voi saada implantinkin, jos on nuori ja hammas puuttuu edestä. Sitten voi toki olla joitain muita prioriteettiryhmiä, joille maksetaan vaikka kokonaan uudet legot, mutta lähtökohtaisesti saat olla yhteiskunnan näkökulmasta hampaaton.

Minä olen ikuinen hammasongelmainen. Nyt edessä taas remonttia. Kaksi implanttia, yksi kruunu ja kaksi paikkaa. Kustannusarvio noin 5000 Euroa. Ei auta kuin kaivaa kuvetta. Säästöistä tai ottaa osamaksulla. Säästöt varmaan järkevämpi, kun noissa luotoissa korot on korkeita. Edellisen kerran isompi summa meni 2018, jolloin meni yli 3000 Euroa. Tuossa välissä selvisin muutamalla satasella. Nyt kosahti taas. Olen antanut periksi. Tällä mennään. Joudun aina tekemään ylitöitä, jotta ei tarvitse ihan hampaaton mummeli olla ennen aikojaan. Kun täytän 70, niin annan periksi ja siirryn tekareihin. 

Ikää nyt 54.

Vierailija
50/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat maksaa kyllä.

Vierailija
51/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keisari kirjoitti:

Jos oot toimeentulotuen asiakas nii laskut saa lähettää kelaan ja ne maksavat ne.

Jos hammaslääkäri toteaa että hampaat on jo siinä kunnossa että niitä ei kannata alkaa korjaamaan vaan poistaa ja proteesi tilalle, nii se voi kirjottaa lausunnon asiasta että voi haki sitte harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta rahaa hammasproteesin.

Implantteja eivät kustanna. Silta voi tulla kyseeseen.

Vierailija
52/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sossu kirjoitti maksusitoumuksen yksityiselle. Koko suu nyt täynnä implantteja. Nuoruuden hölmöilyjen myötä menetin hampaani. Nyt on hampaat kuin filmitähdellä. Ulosottovelkaisena ja työttömänä en olisi ikinä saanut suutani kuntoon. 

-100/5

Missä päin Suomea tämä onnistui?

Vierailija
53/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta pankkitililtään niin kuin kunnon aikuinen tekee

Vierailija
54/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet kunnalliselle , siinä se.

Toki joudut jonottaan että pääset ,mutta oisithan voinu varata ajan jo pari vuotta sitte.

Toimeentulotukea saa hammashoitoon.

Hammaslääkäri sanoi, että eivät hoida asiaani kunnallisella vaan hoitavat ainoastaan paikkaukset ja ohjeisti säästämään ja menemään yksityiselle heti kun on varaa.

Vierailija
55/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat maksaa kyllä.

Rutiköyhät vanhemmat eivät voi maksaa.

Vierailija
56/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nainen niin lirkuttele komealle hammaslääkärille ja iske se avot saat ilmaisen hammashoidon. ;)

Vierailija
57/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalta pankkitililtään niin kuin kunnon aikuinen tekee

Se on tarkoitus, mutta kun töitä ei löydy säästämistä varten.

Vierailija
58/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marja- ja sienimetsälle.

Vierailija
59/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs hammaslääkäri antoi minulle kerran aivan kullanarvoisen vinkin. Kerroin siis, että siinä tilanteessa minulla ei millään olisi varaa muuhun kuin aivan pakolliseen. Että turha ehdotella mitään isompaa, vaikka tarvetta olisikin. Hän totesi, että olisi tämäkin kyllä hyvä nyt tehdä. Laitat katsos vain joka kuukausi vähän sivuun! 

Teki melkein mieli taputtaa seisaaltaan, että wow, kiitos!

Se homma tosiaan jäi myöhemmäksi, enkä palannut tekemään sitä hänen vastaanotolleen.

Vierailija
60/91 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksettava itse. Ei voi mitään. Tekarit varmaan saa sossun rahoilla ja tietysti voi saada implantinkin, jos on nuori ja hammas puuttuu edestä. Sitten voi toki olla joitain muita prioriteettiryhmiä, joille maksetaan vaikka kokonaan uudet legot, mutta lähtökohtaisesti saat olla yhteiskunnan näkökulmasta hampaaton.

Minä olen ikuinen hammasongelmainen. Nyt edessä taas remonttia. Kaksi implanttia, yksi kruunu ja kaksi paikkaa. Kustannusarvio noin 5000 Euroa. Ei auta kuin kaivaa kuvetta. Säästöistä tai ottaa osamaksulla. Säästöt varmaan järkevämpi, kun noissa luotoissa korot on korkeita. Edellisen kerran isompi summa meni 2018, jolloin meni yli 3000 Euroa. Tuossa välissä selvisin muutamalla satasella. Nyt kosahti taas. Olen antanut periksi. Tällä mennään. Joudun aina tekemään ylitöitä, jotta ei tarvitse ihan hampaaton mummeli olla ennen aikojaan. Kun täytän 70, niin annan periksi ja siirryn tekareihin. 

Ikää nyt 54.

Kerro toki mistä saat tuollaisen hoidon 5000€ hintaan? Täällä implantit 3000€ kpl ja kruunu 800€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi