Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä Älvärissä asuvia?

Vierailija
16.09.2008 |

Listatkaa hyviä ja huonoja puolia!!

Onko totta että kylppärissä käytetään lastulevyä? Saako kylpyhuoneen laatoitettua, pitääkö se siinä tapauksessa tehdä itse? Entä laminaatit lattiaan?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päällepäin kaunis, mittasuhteet kunnossa. Laadusta en mene takuuseen.

Vierailija
2/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostettiin vanhana, joten en tiedä tarkkaan, mitä materiaaleja on käytetty.

kyllä kylppärissä on laatat.

ja ihan ok kämppä.

tietty vois varmaan olla laadukkaampikin, mutta meille välttää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioihin saa laminaatit kun itse laittaa. Muovimattojen hyvityshinnalla saa jo ostettua laminaatit. Työ jää tosin sitten itselle. Olimme heillä noita laminaatteja laittamassa ja pikku harmina oli liian pitkät ovenkarmit, joita kaikkia joutui sitten sahaamaan lyhemmiksi että laminaatti mahtui alle (on siis mitoitettu sen muovimaton mukaan). Ei mahdotonta, mutta vähän työläämpää kuin kuvitteli etukäteen.

Kosteat tilat tulee muovimatolla, jolloin kosteuseristyksellä on takuuta muistaakseni pari vuotta. Jotkin edustajat ovat solmineet suhteita laatoittajiin, jotka hoitavat laatoituksen (ei siis varsinaisesti Älvsbyllä mahdollista). Tällöin kosteuseristystakuu ei enää ole voimassa (paitsi ehkä sitten sen laatoittajan puolesta, mutta ei talotoimittajalta). Ja toki kylppärin voi itsekin laatoittaa myöhemmin. Nykyäänhän laattoja usein laitetaan muovimaton päälle. Tällöin ei tarvita uutta kosteuseristystäkään.

Älvsbyn autotalli on edullinen, kannattaa ottaa jos ottaa talonkin. Erikseen eivät niitä edes myy koska tallien kate on pieni. Me oltais otettu pelkkä talli siis.

Kaverien talossa ei ainakaan ole tuulikaappia (en tiedä talon mallia), mikä on epäkäytännöllistä talvella. Muistuttavat aina että ei saa jäädä ovenläpeen seisomaan kun nopeesti käy jonkun asian hoitamassa.

Heillä on varaava takka. Sähkölasku melko pieni, vaikka onkin sähkölämmitteinen talo muuten. Eli ei vedä nurkista. Alapohja kuitenkin tuulettuva eli ei myöskään homeriskitalo.

Ekan vuoden aikana talo kuivuu ja elementtisaumojen kohdalta tapetit saattaa repeillä. Nämä korjataan 1-v tarkastauksessa. Vaivaa toki on asujalle huonekalujen siirtelystä ym.

Talo on aika karkeaa lautaa, maalia kuluu paljon ja maalaaminen on hitaampaa ja työläämpää kuin paneeliseinän maalaus.

Talon pystytyksestä muuttoon meni tutuilla aikaa vajaa 2kk, eli nopeaa toimintaa. Toimitusjonot täällä pk-seudulla kuitenkin on pitkät, yli vuoden ainakin. Pystytyksen jälkeen talo saa kuivua useampia viikkoja, jonka jälkeen tulee vielä tapetoija ja huoltomies käymään. TUona väliaikana saa sen mahdollisen takan esimerkiksi rakennettua.

Ja vielä yks ihan hullu juttu tulee mieleen: talon kaikkien ovien lukot on sarjoitettu erikseen eli avaimia siinä talossa piisaa :-)

En tiedä tuliko nyt vaan huonoja asioita listattua - niistä kuulee palautetta helpommin kuin hyvistä. Käsittääkseni ihan tyytyväisiä ovat kuitenkin asukkaat!

Vierailija
4/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laatoitettua, mutta talofirma ei sitä mielellään tee. Keittiöön saimme (lisämaksusta) laatat valmiina, mutta pesutiloihin neuvoivat odottamaan vuoden, koska puurakenne elää sen verran, että on parempi ensin antaa käydä läpi eri vuodenajat.

Hyviä puolia on rossipohja, tuulettuva alapohja suojaa monilta sisäilmaongelmilta. Lisäksi kaikki on toiminut luotettavasti, ja rakentamisaikana mokat pysyvät minimissä, kun asiat tehdään pitkälle tehtaassa. Hyvä ilmalämpöpumppu, ja tosi hyvin saatiin takat ja muut samaan pakettiin.

Huonoja puolia, no ei tämä mikään luksuskartano ole. Mutta en oikeastaan mitään ihmeempää haukkumista nyt keksi.

Itse asiassa minusta tämä on kohtuullisen tyylikäs talo verrattuna vaikkapa Desing-taloon, joka on sellainen 'pikkusievä' .

Vierailija
5/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

latta oli hyvä ruotsalainen puulattia, joka sopi ovenkarmien alle.

Minä luulen, että tuon yhden tuttavat ovat vaan halunneet säästää, ja ostaa itse halvemmat lattiat.

Vierailija
6/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa minusta tämä on kohtuullisen tyylikäs talo verrattuna vaikkapa Desing-taloon, joka on sellainen 'pikkusievä' .

--Designtalothan ovat tyylikkäitä, ainakin kaksikerroksiset. Älvsbyn yksikerroksinen talo on kuin parakki, valitettavasti.

Vierailija
7/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on korttelin päähän rakennettu yksi älvari. Musta siinä on mittasuhteet kohdallaan, toisin kuin niissä design-taloissa, jotka on vähän kuin minikokoon väännettyjä punhilkanisoäidin mökkejä - ja joissa sitten on ollut pakko venyttää yhtä päätä että makkariin mahtuu parisänky (tosin ei mahdu kävelemään sinne sänkyyn molemmin puolin) jne. Se on ihan tyylikäs talo, tarpeeksi yksinkertainen ja simppeli ilman niitä tavanomaisia "muka 30-luvun krumeluureja".

Sisällä en ole kyllä koskaan käynyt, en tiedä, miltä siellä näyttää.

Sinänsä on muuten ihan yksi ja sama, että onko siellä kylppärissä vesieristeen alla lastulevyä vai kipsilevyä. Ei niistä kumpikaan vettä kestä, jos vesieristeeseen tulee reikä. Vesieristeen päälle voi sitten laittaa haluamansa pintamateriaalin...

Vierailija
8/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

--Designtalothan ovat tyylikkäitä, ainakin kaksikerroksiset. Älvsbyn yksikerroksinen talo on kuin parakki, valitettavasti.

Desing-talossa on sellaisia hieman juntahtavia juttuja kuten kaarevia oviaukkoja ja muita vastaavia. Ihan ok jos tykkää, mutta jos on vähän klassisempi maku, niin Älvsbytalo sopii paremmin.

Vierailija
9/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on niin sitten on asiakas ne ITSE sinne halunnut laitettavan:))). Designin kaksikerroksiset ovat kyllä erittäin klassisia, ainakin perinnetyylin ikkunoilla varustettuina. Tuo makkarivertailu oli kyllä vähän naurettava, eiköhän Älvsbylläkin yhtä hyvin ole koirankoppeja makkareina...

Ja tiedoksi: Designin kylppärin seinät muurataan, toisin kuin Älvärin joissa on muovimaton takana pelkkää lastulevyä. Aijaijai! Älväri on ainut talofirma joka vielä käyttää pelkkää lastulevyä kylppäreissään. Muut ovatkin siirtyneet 2000-luvulle.

Vierailija
10/10 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuulemma kuului siihen malliin.

Ja juuri noita 'perinneikkunoita' tarkoitin. Mautonta krumeluuria, mitä arkkitehdit kauhistelevat.

No, makunsa kaikilla, ja jokainen valitsee sellaisen mistä tykkää. Minä itse haluan mieluummin yksinkertaisen ja tyylikkään, ja naapurit saavat asua millaisessa haluavat. Ja krumeluurista tykkäävien mielestä Design-talo on varmasti kauniimpi.