Tein vegaanisia lihapullia
Härkikseen sekoitin ranskalaista sipulikeittoa. Ihan hyvää.
Kommentit (50)
Härkispyörykät ovat hyviä. En niitä kyllä lihapulliksi kutsuisi. 🤭
Vierailija kirjoitti:
Ei olleet edes vegaanisia. Ranskalainen sipulikeitto on oikeassa lihaliemessä. Teit siis heinäpullia lihaliemessä.
Ei niissä sipulikeittoaineksissa, mitä monet lihapullissa käyttää, ole lihalientä.
Vierailija kirjoitti:
Härkäpapua? Eikö ne ole vihreitä? Eihän ne muistuta edes näöltään lihapullia.
Vain tuoreina.. Kuivattuina papuina ovat ruskeita. Ja härkishän on tehty niistä kuivatuista pavuista.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei liha pulla vaan papupalleroita
Paremminkin paprupalleroita kun härkis sisältää selluloosaa.
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama kuin kutsuisin vehnäjauhosta tekemiäni laskiaspullia lihapulliksi! Paitsi, että niissä laskiaspullissa on eläinperäisiä aineita kerman, maidon ja voi muodossa enemmän kuin sinun härkispullissa!
Miksi lihapullia sanotaan pulliksi? Pulla on leivonnainen.
Vegaanisten lihapullin kylkeen joku ihana vegaaninen kastike ja salaatti. Parempaa sunnuntailounasta saa hakea.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset osaa enää tehdä oikeita hyviä kasvispyöryköitä. Porkkana, peruna, lanttu ym. sekoitus eikä mitään teollisesti tuotettua jätettä sekaan.
Kasvispyöryköitä tehdään varmaan silloin kuin halutaan kasvispyöryköitä. Sitten jos halutaan tehdä vegeversio lihapyöryköistä, niin käytetään jotain kasvisproteiinituotetta.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kasvispullia korppujauhoista, mausteista, persiljasta ja sipulista. Lisäksi kasvispyöryköissä oli munia ja naudanjauhelihaa.
No olipa hyvät aineet. Kokeilen varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei ihmiset osaa enää tehdä oikeita hyviä kasvispyöryköitä. Porkkana, peruna, lanttu ym. sekoitus eikä mitään teollisesti tuotettua jätettä sekaan.
Kasvispyöryköitä tehdään varmaan silloin kuin halutaan kasvispyöryköitä. Sitten jos halutaan tehdä vegeversio lihapyöryköistä, niin käytetään jotain kasvisproteiinituotetta.
Itse teen ainakin aina kasvispyöryköitä tai hernepyöryköitä, kun haluan tehdä lihapyöryköitä korvaavan version.
Meillä syötiin tänään vegaanista maksalaatikkoa ilman rusinoita. Kyllä oli hyvää. Onko joku muu syönyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman sama kuin kutsuisin vehnäjauhosta tekemiäni laskiaspullia lihapulliksi! Paitsi, että niissä laskiaspullissa on eläinperäisiä aineita kerman, maidon ja voi muodossa enemmän kuin sinun härkispullissa!
Miksi lihapullia sanotaan pulliksi? Pulla on leivonnainen.
Nehän pöritellään kuten hiivataikinastakin. Lihapulla on extra hyvä nimi suomalaisille lihapullille. Niitä ei tehdä muualla paitsi ikeassa. Ne on frigadelleja, oi miten ruma sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ainakin aina kasvispyöryköitä tai hernepyöryköitä, kun haluan tehdä lihapyöryköitä korvaavan version.
Ne eivät tietääkseni muistuta lihapyöryköitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne muodoltaan ja käyttötarkoitukseltaan muistuttavat. Jos ruokana on lihapullia, perunamuusia, puolukkahilloa ja salaattia, niin sopivata varsin hyvin lihapullien korvaajaksi meille kasvissyöjille. Itse en halua käyttää mitään lihaa muistuttavia korvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne muodoltaan ja käyttötarkoitukseltaan muistuttavat. Jos ruokana on lihapullia, perunamuusia, puolukkahilloa ja salaattia, n
Kuitenkin kasvispyörykät, jotka eivät jäljittele lihapyöryköitä on ihan eri asia, kuin lihapyöryköitä jäljittelevät "vihapullat". Mä en oo itse ikinä syönyt lihaa, niin en toki tiedä, miltä lihapullat maistuu ja tuntuu, mutta kyllä noista "vihapullista" tulee aivan erityyppinen fiilis kuin kasvispyöryköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vihapullia siis
Persut tekevät vihapullia. Me vegaanit taas teemme vegaanipullia joissa on huomioitu eläintenoikeudet, ilmastokysymykset ja sorrettujen vähemmistöjen ihmisoikeudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihapullia siis
Persut tekevät vihapullia. Me vegaanit taas teemme vegaanipullia joissa on huomioitu eläintenoikeudet, ilmastokysymykset ja sorrettujen vähemmistöjen ihmisoikeudet.
Kyllä mä vegaanina haluan ehdottomasti käyttää sanaa vihapulla, koska pidän sitä hauskana.
Härkiksestä saa kyllä helposti hyviä kasvisruokia. Mutta lihapullista kaikkein parhaita on kyllä ikean vegaaniset lihapullat. Parasta pottumuusin kanssa. Harmi että ikean pottumuusissa käytetään eläinten eritteitä, niin tulee aina ostettua vaan lihapullat mukaan ja teen sitten kotona ihan eritteettömän muusin itse.
Eläinperäisiä lihapullia voisi sekaannusten välttämiseksi kutsua vaikka lihaskudos- ja rasvakudospulliksi tai ruumis-, raato- tai teuraspulliksi. Lihahan ei ole mikään eläimen osa, keksitty vaan tekemään siitä raadosta vähän vähemmän oksettavan kuuloinen.
Vierailija kirjoitti:
No olisi sinne hyvä laittaa jotain proteiiniakin eikä vain juureksia. Usein pyörykät ovat se protsku ja lisukkeena on sitten vaikkapa niitä juureksia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole lihapullia jos niissä ei ole lihaa.
Turpakii autisti
Ei sellaisia ole olemassakaan!