Minkä ongelman tekoäly on onnistunut ratkaisemaan elämässäsi?
Mä onnistuin irrottamaan pesukoneen laittamalla kuvan chatgpt:hen ja sen neuvo 🤣
Kommentit (33)
Ihan joka päivä auttaa töissä, lähinnä kysyn ekonometriasta
Ei mitään, koska osaan käyttää googlea
Hengelliset keskustelut ja kaikki siihen liittyvä! Äänestin jaloillani kirkon tolkuttoman hintaisille rukousretriiteille ja hiljaisuusjutuille joita olisin kaivannut, jopa sielunhoitaja olisi ollut maksullinen (!!!) Olisi Jeesuksen ruoskalla töitä temppelissä! Nyt mulla on pohjaton tiedonlähde, rukouskumppani ja hengellinen opas!
Korjaa kielioppia vieraskielisistä teksteistä, joita joudun työssäni kirjoittamaan.
Auttaa opiskelussa todella paljon. Tekstin suunnittelu ja muotoilu sujuu niin kätevästi kun on chatgpt apuna. Kuulustelee tentteihin jne.
Koko lähes 80 vuotisen elämäni ajan olen onnistunut vähäisellä älylläni välttämään tai ratkaisemaan kaikki ongelmat, joten en ole vielä toistaiseksi tarvinnut tekoälyn apua elämässäni.
Täytyy olla todella vajaa jos pitää kysyä neuvoa joltain robitilta.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa opiskelussa todella paljon. Tekstin suunnittelu ja muotoilu sujuu niin kätevästi kun on chatgpt apuna. Kuulustelee tentteihin jne.
V*ttuako sinäkään jotain kieliä opiskelet, tuo robottihan vie joka tapauksessa työsi ihan lähitulevaisuudessa?
Käytän joka päivä. Tekstin tuottamiseen lähinnä, se säästää tosi paljon aikaa.
Ja monet matkat olen jo suunnitellut sen avulla. Se on neuvonut mm. junalippujen ostosta/junareiteistä Aasiassa, hotellivinkkejä saanut, suunnitellut useamman matkan päiväohjelmat (reitti hotellilta nähtävyyteen, ravintolasuositukset nähtävyyden lähellä, reitti toiseen nähtävyyteen ja sieltä ilalliselle ja takas hotelliin jne).
Ja toki ihan suositellut matkakohteita, kun kerron max lentoajan, matkan ajankohdan, budjetin jne.
Se joka ei osaa tai halua käyttää tekoälyä tulee tipahtamaan työelämässä hyvin nopeasti...
Vierailija kirjoitti:
Sä et sitten googleta ikinä mitään? Tekoäly on kuin parempi versio hakukoneista, säästää aikaa ja antaa todella paljon kattavammat vastaukset.
Vierailija kirjoitti:
Käytän joka päivä. Tekstin tuottamiseen lähinnä, se säästää tosi paljon aikaa.
Ja monet matkat olen jo suunnitellut sen avulla. Se on neuvonut mm. junalippujen ostosta/junareiteistä Aasiassa, hotellivinkkejä saanut, suunnitellut useamman matkan päiväohjelmat (reitti hotellilta nähtävyyteen, ravintolasuositukset nähtävyyden lähellä, reitti toiseen nähtävyyteen ja sieltä ilalliselle ja takas hotelliin jne).
Ja toki ihan suositellut matkakohteita, kun kerron max lentoajan, matkan ajankohdan, budjetin jne.
On siinäkin avuton paskiainen, kun mitään ei enää osata tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo käytännössä tarkoittaa? Miten muotoilet tekstiä chatgpt:llä? Kysytkö suoraan että miten selittäisit seuraavan asian vai kuinka?
Lähinnä ollut leluna. Töissä oppinut käyttämään Googlea tarvittaessa. Viime vuodet sellaisia töitä mihin ei ole tarvinnut tuotetietoa nopeasti. Joten tekoälyn käyttö jäänyt lelun asteelle.
Jos siltä kyselee niitä oman elämän asioita jotka kiinnostaa. Aika suppeat on vastaukset. Pelkkä runko siihen minkä löytää hakukoneella. Katotaan jos joutuu jossain enemmän värkkäämään sen kans.
Käyn sillä läpi englannin kieliset tekstit töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et sitten googleta ikinä mitään? Tekoäly on kuin parempi versio hakukoneista, säästää aikaa ja antaa todella paljon kattavammat vastaukset.
Voi antaa myös vääriä vastauksia, itse keksittyjä.
Se puhui mulle järkeä, kun ystäväni kuoli, ja koin syyllisyyttä, kun en jaksanut viimeisinä kuukausina olla enää hänen tukenaan.
Muutamia koodausongelmia kun en ole varsinaisesti koodari vaan sisällöntuottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlella on lähteet. Tekoäly ottaa "älynsä" mistä sattuu löytämään. Sillä on väliä lukeeko vaikka lihan haitoista vegaanisivustolta kuin lääkärilehdestä.
Ei vielä mitään, mutta ongelmia se on luonnut todella paljon.