Miten työtön voi hankkia auton määräaikaista työtä varten?
Kun ei ole säästöjä eikä saa lainaa ilman vakituista työpaikkaa?
Kommentit (392)
Työtön voi kulkea julkisella kuten monet työssä jo olevat tekevät. Ja jos julkista liikenneettä ei ole pitää muuttaa paikkaan, jossa se on.
Ois ollu kesätyö, joka ois vastannu täydellisesti mun osaamista, mutta en nyt voi edes hakea sitä, kun en pääsisi työpaikalle millään :(
Ap
AP on vassari
Kaikki pitäisi tuoda valmiina tarjottimella eteen tarjolle
Vierailija kirjoitti:
Työtön voi kulkea julkisella kuten monet työssä jo olevat tekevät. Ja jos julkista liikenneettä ei ole pitää muuttaa paikkaan, jossa se on.
Kahden kuukauden työpätkän takia muutto johonkin hornan tuuttiin? Ei se muuttokaan ihan ilmainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Ois ollu kesätyö, joka ois vastannu täydellisesti mun osaamista, mutta en nyt voi edes hakea sitä, kun en pääsisi työpaikalle millään :(
Ap
Muuta asumaan työpaikan lähelle?
Vain siten että joku laupias sukulainen tai tuttu lainaa autoaan. Mutta tällainen on toki utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden kuukauden työpätkän takia muutto johonkin hornan tuuttiin? Ei se muuttokaan ihan ilmainen ole.
Mikään tässä maailmassa ei ole ilmaista
Kotiin maksettavat korvauksetkin on pois jonkun toisen kukkarosta
Vierailija kirjoitti:
Se työpaikka ei välttämättä ole julkisen liikenteen tavoitettavissa eikä sen lähellä ole sopivia asuntoja.
Leasing? Yhteiskäyttöauto? Lainaat kaverilta? Ei ihme ettei ole säästöjä, jos käyttää heti mahdollisuuden tullen varansa omistusautoon
Ostat jonkun halvan vanhan 500€ auton ja toivot että se kestää kesän ajan. Kaipa se luottokortti sen verran pelaa?
Vierailija kirjoitti:
Vain siten että joku laupias sukulainen tai tuttu lainaa autoaan. Mutta tällainen on toki utopiaa.
Sähköpyörällä voi kulkea pitkänkin työmatkan, tai jopa normaalilla polkupyörällä
Tiedän! Vassarin seuraava kysymys: miten voin hankkia polkupyörän....
Mulla taas on auto, mutta ei työpaikkaa. Ei vakituista, eikä määräaikaista.
Kela maksaa ainakin maahan tulleille n. 5000 euron auton, jos alkavat Wolt-kuskeiksi. Kysy siis Kelasta.
Ei kesätyön takia autoa hankita.
Vierailija kirjoitti:
HV 15 min city.
Fillari, sähköfillari, sähköskuutti, kävely yms vaihtoehdott
Vierailija kirjoitti:
Määräaikaisen työn takia? Kiitos ei, minulla on omistusasunto, puolison vakityö, lasten koulut ja koko sosiaalinen verkosto nykyisellä paikkakunnalla.
Sen sijaan ostan muutamalla satasella auton, joka joku kulkee tarpeeksi pitkälle tai sitten ei. Pisin työmatkani on ollut 600 km yhteen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on auto, mutta ei työpaikkaa. Ei vakituista, eikä määräaikaista.
Muuta paikkakunnalle josta töitä löytyy?
Itsehän muutin ekaan työpaikkaani yli 800km päähän.
Päivääkään en ole työtytömänä ollut.
Onko yhtään minkäänlaista budjettia käytettävissä? Onnistuisiko leasing-auto, tai muuta kautta vuokraaminen?
Jos maksu on kuukausimaksu, onko palkka sellainen että riittäisi autoon muiden menojen lisäksi?
Itselläni ei ole kokemusta noista, mutta tuli mieleen yhtenä vaihtoehtona.
Ei mitenkään.