Milloin viisukipailut muuttuivat pervokilpailuiksi?
Kun katson vanhoja, vuosikymmeniä vanhoja esityksiä, niin tuolloin kyseessä oli laulukilpailu käsittääkseni, missä eri maiden artistit "ottavat mittaa" vähän kuin urheilussa, mutta sen sijaan vain laulamisen muodossa. Esitykset ovat laulamista lähtökohtaisesti.
Miksi ja missä vaiheessa viisut ovat tulleet tällaiseksi, että laulaminen on täysin toissijainen asia, mutta olennaista on se, että joka vuosi esitykset menevät perversimmäksi ja perversimmäksi? Tästä näyttää tulleen itseeän voimistava ilmiö, että aina seuraavan vuoden esiintyjien pitää olla viime vuotta perv..."rohkeampia".
Ei tämä minua sinänsä haittaa, mutta miksi ja milloin tämä muutos alkoi.
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun ihmisen aivot alkoivat hapertua. Sieltä alkoi löytyä sijaa kaikelle sonnalle. Hapertuminen jatkuu jatkumistaan.
Ajatella. Siihenkö seksikin perustuu, aivojen hapertumiseen? Ja tuon takia te, äärioikeistohihheliälymystö, ette seksiä saa kun ette ole tarpeeksi hapertuneita? Ja sen takia teillä älyn säilä loistaa niin että silmiä kirveltää :D
No eikö Fredin vuoden 1976 kappalekin, missä lauletaan pylly vasten pyllyä, ole aika pervo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin, kun ihmisen aivot alkoivat hapertua. Sieltä alkoi löytyä sijaa kaikelle sonnalle. Hapertuminen jatkuu jatkumistaan.
Ajatella. Siihenkö seksikin perustuu, aivojen hapertumiseen? Ja tuon takia te, äärioikeistohihheliälymystö, ette seksiä saa kun ette ole tarpeeksi hapertuneita? Ja sen takia teillä älyn säilä loistaa niin että silmiä kirveltää :D
Sulla se pakkomielteinen tarve solvata on!
Nää persuston vollotukset karsintakisaa ja varsinaista kisaa seuraavina päivinä on ihan parasta viihdettä.
Se on pojat sateenkaariväen kisa alusta asti. Aiemmin tosin oltiin sovinnaisia ja annettiin vain pikku vinkkejä aiheesta :D
Vierailija kirjoitti:
Nää persuston vollotukset karsintakisaa ja varsinaista kisaa seuraavina päivinä on ihan parasta viihdettä.
Se on pojat sateenkaariväen kisa alusta asti. Aiemmin tosin oltiin sovinnaisia ja annettiin vain pikku vinkkejä aiheesta :D
Miten PS liittyy tähän asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla se pakkomielteinen tarve solvata on!
Kuka tässä on ketään solvannut paitsi sinä. Tosiasiat pitää kestää kun ne kerrotaan. Katri Helena oli homoikoni, Fredi lauloi pyllyjen panemisesta vastakkain jne. seksuaalisuutta on paheksuttu vain ja ainoastaan kristillisoikeistossa, joka sattumoisin on sama ihmisryhmä, joka eniten elää puutteessa ja kieltäymyksessä: vain aviossa, ei aamiaisen jälkeen eikä ennen iltasta, vain peiton alla ja pimeässä eikä siitä silloinkaan saa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan olleet vielä 1980-luvullakaan. Mutta se on outoa, miten sateenkaariväen pitää yliseksualisoida kaikki. Niin kuin pridekulkueissakin. Eivät taida sittenkään olla sinuja oman suuntautumisensa kanssa. Terve ihminen ei hiero sitä toisten silmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät todellakaan olleet vielä 1980-luvullakaan. Mutta se on outoa, miten sateenkaariväen pitää yliseksualisoida kaikki. Niin kuin pridekulkueissakin. Eivät taida sittenkään olla sinuja oman suuntautumisensa kanssa. Terve ihminen ei hiero sitä toisten silmille.
Näinpä. Eikä myöskään sepittele valheita itselleen tuntemattomista.
Seksi ja iloisuus tietenkin v*tuttaa silloin kun niistä ei itse pääse osalliseksi ja kun vieläpä häpeää omia seksuaalisia halujaan ja tunteitaan.
Siitä puhe mistä puute, hyvät herrat.
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä liittyvät toisiinsa? Yhdistätkö siis pervoilun ja sateenkariväen synonyyminä toisiinsa? Miksi sateenkaariväellä on tarve pervoilla? Melko stereotyyppinen ennakkoluuloja vahvistava näkemys vuonna 2025.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä liittyvät toisiinsa? Yhdistätkö siis pervoilun ja sateenkariväen synonyyminä toisiinsa? Miksi sateenkaariväellä on tarve pervoilla? Melko stereotyyppinen ennakkoluuloja vahvistava näkemys vuonna 2025.
Niinpä. Loppu viimein ei tiedä mitä mieltä on edes itsensä kanssa. 😉
Vierailija kirjoitti:
No eikö Fredin vuoden 1976 kappalekin, missä lauletaan pylly vasten pyllyä, ole aika pervo.
Myös v. 1977 voittajakappale L'enfant et l'oiseau, Lapsi ja lintu, on ehtaa Teemu Keskisarja-kamaa.
Vierailija kirjoitti:
yhyy byhyy telkkarissa näkyy paljasta pintaa oi äiti-vainaa anna aikakone matkustan takaisin 70-luvulle
Sulta taisi nyt mennä niin sanotusti pointti ohi. En tiedä onko taustalla jotain kognitiivisia rajoitteita.
En minä varsinaisesti asiaa paheksu, eikä se minua edes haittaa. Mietin vain, että kun ennen kisoissa laulettiin, nykyään niissä lähinnä härskeillään. Asia on minulle yhdentekevä, mutta kiinnostaisi tietää, että mistä moinen muutos johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja iloisuus tietenkin v*tuttaa silloin kun niistä ei itse pääse osalliseksi ja kun vieläpä häpeää omia seksuaalisia halujaan ja tunteitaan.
Ettei olisi liian yksinkertaista, makuja on monia ja kuka haluaa missäkin yhteydessä olla tekemisissä aihepiirin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Sama saasta lävähtää myös lastenne silmille, hyvät rouvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
yhyy byhyy telkkarissa näkyy paljasta pintaa oi äiti-vainaa anna aikakone matkustan takaisin 70-luvulle
Sulta taisi nyt mennä niin sanotusti pointti ohi. En tiedä onko taustalla jotain kognitiivisia rajoitteita.
En minä varsinaisesti asiaa paheksu, eikä se minua edes haittaa. Mietin vain, että kun ennen kisoissa laulettiin, nykyään niissä lähinnä härskeillään. Asia on minulle yhdentekevä, mutta kiinnostaisi tietää, että mistä moinen muutos johtuu.
Tuo ei kestä lainkaan erilaisia näkemyksiä. Siksi piiloutuu vihamielisen sarkasmin taakse kirjallisessa ilmaisussaan.
Onko siis Erika persu koska pervoilee?
Seksi ja seksikkyys muuttui eräille ongelmaksi vasta v. 1995 kun PS perustettiin.
Mikä siinä on, että kun ei itse saa, pitää solvata sitä suurta ihmisten enemmistöä, jolle seksi ja sensuaalisuus ei ole pelottava ja vieras asia vaan osa normaalin, henkisesti ja emotionaalisesti terveen ihmisen elämää?
Meitä, jotka osaamme ottaa jopa Euroviisut sinä mitä ne ovat, viihteenä, jossa on tietty iloinen ja monimuotoinen seksikkyys kaiken aikaa mukana. Koko genre on campia ja teille sovinnaisille on edelleen Timo Mustakallio-kilpailu ja Tangomarkkinat. Katsokaa niitä ettei teidän tartte kärsiä ja kitua. Niistä on seksikkyys kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Seksi ja seksikkyys muuttui eräille ongelmaksi vasta v. 1995 kun PS perustettiin.
Mikä siinä on, että kun ei itse saa, pitää solvata sitä suurta ihmisten enemmistöä, jolle seksi ja sensuaalisuus ei ole pelottava ja vieras asia vaan osa normaalin, henkisesti ja emotionaalisesti terveen ihmisen elämää?
Meitä, jotka osaamme ottaa jopa Euroviisut sinä mitä ne ovat, viihteenä, jossa on tietty iloinen ja monimuotoinen seksikkyys kaiken aikaa mukana. Koko genre on campia ja teille sovinnaisille on edelleen Timo Mustakallio-kilpailu ja Tangomarkkinat. Katsokaa niitä ettei teidän tartte kärsiä ja kitua. Niistä on seksikkyys kaukana.
Persuhullu havaittu.
Keskitiessä ei ole mystisyyttä millään tavalla.