Kun työkaveri vie hapen
Minulla on työkaveri, joka vie hapen muilta. Paasaa kovaan ääneen omasta erinomaisuudestaan. Mikään muu ei ole mitään paitsi se, mitä hän tai hänen perheensä tekee. Mitään kykyä ajatella asioita toisten näkökulmasta ei ole. Mikä on oikea selviytymisstrategia tällaisen ihmisen lähellä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele. Keskity omiin tekemisiin. Itellä työkaveri joka puhuu taukoamatta, joka pitää pitkiä puheenvuoroja esim kahvihuoneessa luen lehteä, selaan kännykkää jne. Hän vie tilaa muilta.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta heti ulos. Näitä työntekijöitä on taukohuoneissa ja kokouksissa. Puhuvat, puhuvat, puhuvat, mutta mitään viisasta heidän suustaan ei koskaan tule. Korottavat itseään muka muiden yläpuolelle. Muut näkevät vain epävarman, surkean ja osaamattoman yksilön.
Oletko ajatellut, että jos hän ja hänen perheensä ovatkin oikeasti huippuhyviä?
Mulla oli samanlainen. Pomo siirsi sen toiseen tiimiin kun tarpeeksi moni valitti, SItten itse sanoi asiasta koska häiritsi häntäkin, ei auttanut. Sanoi toisen kerran ja kun sekään ei auttanut, siirsi kokonaan toiseen taloon.
Se ihana rauha mikä siellä oli sen jälkeen.
Käskekää sen pitää turpansa kiinni, sillä pääsee alkuun.
Ei tämä mitenkään voi asuttamaani savolaiseen pienkerrostaloon liittyä. Jos/kun aloitus viittaa työyhteisöön/kollegaan..?
Minulla on etäelämä, ei kodin ulkopuolista työmaata eikä kollegayhteisöä, missä jutella ruokatauolla taikka palaveerata kollegoiden kanssa. Olen freelancer kotibyroosta käsin; en tapaa ketään on a daily basis I R L..
Kaikki ystäväni+ parisuhteeni ovat pk:ssa ja ulkomailla lokaationsa puolesta.
Puhumme päivittäin puheluita läheisteni kanssa pitkin vrk. Luonnollisesti näin.
Talomme äänieristys on todella heikko.
Tarkoittaa: yksittäisiä sanoja erottunee naapurustoon.
Kuunteleeko joku siellä seinä kiinni korvassaan minun ja läheisteni keskusteluja?
Tämä on täysin puutaheinää palturia! En juttele yhtään kenenkään kanssa tässä talossa. Miten siis olisin voinut 'omakehua' harjoittaa tai neuvoa ns. työkaveria, kun ei sellaista ole? 🤔 Emme kokoonnu täällä pihallakaan talkoohengessä tai missään muussa tilassa.
Vaikuttaa äärimmäisen mustasukkaisen naisjoukkion täysin hatusta vedetyltä mustamaalauskampanjalta.
En tunne ketään teistä, emme puhu koskaan face to face. Emme koskaan, toistan.
Mikä ihme teitä risoo? Täysin naurettavaa.
*Onko kyse mahd. samasta Ap-tyypistä, joka sarjakyhännyt jatkuvasti naisten menopaussiteemasta kettuilevia ilkeämielisiä aloituksia..? Tai postauksia, joissa vihjaillut naisen valmistavan keittoa, johon raaka-aineeksi käytetään kissan lihoja? 🤔
Osta kuulokkeet. Kerro, että olet alkanut opiskelemaan Serbiaa. Laita kuulokkeet korviin. Näytä nirvana naamaa.
On se rasittavaa kun on pikkumainen besserwisseri häiritsemässä ja kyselemässä tturhia. Välillä haluaa jutella ja olla sosiaalinen mutta sekin on kuluttavaa varpaillaan olemista. Miten vaikeaa on tehdä vain omat hommansa ja antaa toisten tehdä omansa.
Kyllä näitä on ihan joka työmaalla. Samoten on kerrostalokuuntelijoitakin.
Viimeksimainittuja voi johdatella kaveripuheluilla haluamaansa suuntaan. Tai nettikirjoitteluillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kuuntele. Keskity omiin tekemisiin. Itellä työkaveri joka puhuu taukoamatta, joka pitää pitkiä puheenvuoroja esim kahvihuoneessa luen lehteä, selaan kännykkää jne. Hän vie tilaa muilta.
Toisesta korvasta sisään ja toisesta heti ulos. Näitä työntekijöitä on taukohuoneissa ja kokouksissa. Puhuvat, puhuvat, puhuvat, mutta mitään viisasta heidän suustaan ei koskaan tule. Korottavat itseään muka muiden yläpuolelle. Muut näkevät vain epävarman, surkean ja osaamattoman yksilön.
Tämä. Ei pitäisi antaa näiden korrutoida ajatuksia vaan antaa pälättää takertumatta mihinkään tai yrittämättäkään tajuta näiden juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo nyt on vielä iisiä, jos keskittyy omakehuunsa. Se on viheliästä kun toinen työntekijä tulee puuttumaan ja kritisoimaan työtäsi ja kun kerrot omaa kantaasi asiaan, niin korottaa ääntään ja puhuu päälle.
Pahimpia työelämässä ovat ne muiden kritisoijat. Yleensä eivät saa mitään aikaan
AP tässä. Kiitos neuvoista. Olen kokeillut tuota "pikkulapsireaktiota", eli kun hän alkaa kehumaan itseään, yhdyn kehuihin ja oikein ihmettelen ja ihastelen että miten onkin niin upea juttu tuo mistä kerrot.
Myös kuulokkeita olen kokeillut. Ehkä jatkan näillä ensi alkuun.
En halua riitelijän tai kateellisen mainetta, joten en halua alkaa häntä mollaamaan mitenkään työyhteisössä. Tosin arvelen, etten ole ainoa, jolta ko. henkilö vie hapen.