Rintaimplantit vanhemmalla iällä?
Onko täällä ketään, kuka olisi laitattanut rintaimplantit yli viisikymppisenä? Tai ns. pitkälle aikuisena. Kokemuksia? Positiivisia/negatiivisia asioita?
Itse harkitsen vakavasti asiaa. Nuorempana minulla ei koskaan tullut edes mieleenikään ottaa silikoneja vaikka minulla on ollut vain A/B kuppi, tosin vartaloni on ollut aina hoikka/normaalipainoinen, paitsi yli viisikymppisenä tuli nopeasti10kg lisää painoa. Nyt on sellainen tilanne, että olen treenannut aktiivisesti salilla, painoni on tippunut takaisin nuoruuslukemiin ja lihakset ovat tulleet esiin. Ja rinnat ovat menettäneet ryhtinsä ja näyttävät alakuloisilta.
Nyt minulla olisi taloudellisesti mahdollista hankkia rinnat täällä Suomessa asialliselta klinikalta ja miehenikin suhtautuu myönteisesti asiaan. Itseasiassa haluaisin erityisesti ilahduttaa häntä ja toisaalta rinnat vaikuttavat myös minun itsevarmuuteeni.
Mitä mieltä? Erityisesti toivon rintaimplanttien käyttäjiltä mielipiteitä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin mun nahkarukkaset viime kesänä.
N62
Ok. Oletko ollut tyytyväinen tulokseen? Onko ollut jtkn mitä et osannut odottaa toimenpiteeltä, toipumiselta, lopputulokselta?
Ap
En osannut odottaa, että ukkoja saa ihan eri tahtiin. Nyt pitää varmaan fjöösaakin tuunata sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin nelikymppisenä. Poistettiin ensin rintakudos ennaltaehkäisevänä rintasyövän varalta. Mummolla, äidillä ja siskollani oli rintasyöpä.
Ikävä juttu, että em. syyn takia. Mutta toisaalta hienoa, että tämän hetken lääketiede ja kirurgia mahdollisti tuon.
Ap
Ihon arpeutuminen saattaa yllättää vanhemmalla iällä. Ei enää parane kuin nuorilla.
Oma asiasi, ottaisin itse kyselemättä keneltäkään. Minusta ne otetaan nimenomaan itsen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihon arpeutuminen saattaa yllättää vanhemmalla iällä. Ei enää parane kuin nuorilla.
Tarkoitatko leikkausarpia? Leikkaushaavan paraneminen voi olla hitaampaa diabeetikoilla ja huonosta ravitsemuksesta kärsivillä. Itse en kuulu kumpaankaan porukkaan. Vuosi sitten tehty leikkaushaava on arpeutunut minulla lähes huomaamattomaksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Idioottimaista. Ei muuta sanottavaa.
Olis kannattanut jättää tuo ensimmäinenkin sana pois, jos ei ole muuta sanottavaa.
Jos susta tuntuu siltä et se tuo iloa sun elämään niin siitä vaan. Turhaa täällä kyselet.
En ikinä leikkauttaisi rintojani "ilahduttaakseni miestäni". Muitakin tapoja löytyy ilahduttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos susta tuntuu siltä et se tuo iloa sun elämään niin siitä vaan. Turhaa täällä kyselet.
No, mä lähinnä olisin toivonut muiden kokemuksia; positiivisia ja negatiivisia. Lupaa en kysele täältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En ikinä leikkauttaisi rintojani "ilahduttaakseni miestäni". Muitakin tapoja löytyy ilahduttamiseen.
Kyllä ajatus oli ensisijaisesti minun. Mutta positiivista on se, että ilahduttaa myös miestäni :)
Vierailija kirjoitti:
Otat jos itse tykkäät. Suurinosa miehistä kuten itsekin ei tykkää silikonirinnoista.
Älä koskaan sekoita itseäsi muihin miehiin. Et tiedä mitä enemmistö miehistä haluaa. Fakta on se että miehet tykkää isoista tisseistä ja pepuista. Ja isot tissit on mahdollista saada vain silikoneilla, lihavista miehet ei yleensä tykkää, joilla on luonnolliset isot tissit.
Jokainen käyttää lyhyen elämän aikansa ja kroppansa itselleen tärkeisiin asioihin. Mutta surku vaan, kun yleensä jo lähemmäs 60 on vaan onnellinen, että on terve ja elossa, ihan sama mitä siellä vaatteiden alla on. Yleensä sitä tuossa iässä missään ilman vaatteita enää edes ollaan, eli sinänsä turhaa hommaa.
En näe järkeä, leikkaus on aina riski jos "isompi" tavallaan ja implanttia elimistö voi hylkiä, ne voivat vuotaa. Sairaalabakteerit, nukutusriskit. Antaa roikkua. Tietysti jos on paha tilanne, voi kai poistaa nahkaa ja laittaa kohdilleen osat tms. Implantti pitäisi uusia tietyin väliajoin ja se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen käyttää lyhyen elämän aikansa ja kroppansa itselleen tärkeisiin asioihin. Mutta surku vaan, kun yleensä jo lähemmäs 60 on vaan onnellinen, että on terve ja elossa, ihan sama mitä siellä vaatteiden alla on. Yleensä sitä tuossa iässä missään ilman vaatteita enää edes ollaan, eli sinänsä turhaa hommaa.
Voi hyvänen aika! Elän tällä hetkellä elämäni parhainta aikaa! Olen terve, vahva ja minulla on rakastava aviomies ja olemme onnellisia. En todellakaan ole siinä vaiheessa, että olen vain kiitollinen siitä, että olen hengissä, luoja paratkoon! Harrastamme aktiivisesti liikuntaa, matkustelemme ja rakastamme toisiamme. Todellakin minulle on silmänilo, että mieheni keho on komea sen lisäksi, että hän on ihmisenä myös henkisesti kultaa.
Kertoisitko, missä nuoremmat ovat enemmän ilman vaatteita kuin viisikymppiset?
Hei. Jos sellainen asia kuin rinnat, vaikuttaa itsevarmuuteen, nii ei sitä ole koskaan kyllä sitte ollutkaan. Itsevarmuus ja itsetunto ovat ihan eri asioita. Itsevarmuus teeskenneltyä, itsetunto syntyy ihan muista asioista. Moni nainen pelkää miehen vaihtavan nuorempaan ja suostuu mihin operaatioon tahansa, kun ikää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Jos sellainen asia kuin rinnat, vaikuttaa itsevarmuuteen, nii ei sitä ole koskaan kyllä sitte ollutkaan. Itsevarmuus ja itsetunto ovat ihan eri asioita. Itsevarmuus teeskenneltyä, itsetunto syntyy ihan muista asioista. Moni nainen pelkää miehen vaihtavan nuorempaan ja suostuu mihin operaatioon tahansa, kun ikää tulee.
Nyt saivartelet. En ole kärsinyt pienistä rinnoistani koska ne ovat olleet ryhdikkäät ja kauniit. Rintaimplantit olivat ainoastaan ja vain minun idea, koska painon putoamisen vuoksi rintani tyhjenivät. Minä en pelkää, että mieheni vaihtaisi minua kehenkään, olen tuntenut hänet jo 26 vuotta, enkä "suostuisi mihin tahansa operaatioon" edes hänen takiaan.
Ap
Ketju täynnä normi-idioottien vuodatuksia. Ensinnäkin, muiden mielipiteellä siitä otatko silikonit tai teetät muun kauneusoperaation ei ole mitään merkitystä. Vain sinun omalla mielipiteelläsi on. Tästä ketjusta ei löytynyt tietoa, joka olisi ollut ketjun ainoa merkittävä anti. Loppu on kateellisten ja rajoittuneiden ihmisten mutu-taustahölinää.
Ensinnäkin olet iässä jossa tarvitset apua jos haluat näyttää parhaimmiltasi. Se miltä haluat näyttää on VAIN sinun asiasi.
Suomessa on muutama hyvä plastiikkakirurgi, joka osaa tehdä lähtökohtaan nähden parhaat rinnat mahdollisimman näkymättömillä arvilla. Virossa on muutama enemmän heitä.
Monet suomikirurgit haukkuvat virolaisia kollegoja, koska jatkuvasti menettävät asiakkaita heille. Samoin näistä kommenteista myös näkee ettei porukat tiedä mitä naapurissa osataan ja miten uudet ja hienot klinikat tai sairaalat siellä on.
Kirurgin valinnassa kannattaa olla tarkkana. Moni laskee opiskeluajat kokemukseensa mukaan, vaikka olisi valmistunut pari vuotta sitten. Monet ovat tehneet plastiikkakirurgiaa julkisella puolella, jossa se harvoin on kauneuskirurgiaa. Eli kokemus rintaleikkauksista voi olla pyöreä nolla.
Virolaiset ja suomalaiset kirurgit ovat käyneet ihan samat koulut ja harjoittelut. Valitse ISAPS- kirurgi. Tällöin hän kuuluu alan kattojärjestöön.
Käy monessa konsultaatiossa. Ota selvää onko firmalla potilasvastuuvakuutus. (sekä suomessa että virossa on oltava). Lue sopimus huolellisesti. Ota selvää kuka korvaa jos menee pieleen. Leikkaako esim. kirurgi korjauksen ilmaiseksi ja kuka siinä tapauksessa maksaa anestesian ja lääkekulut.
Yövytkö sairaalassa. Jos et yövy, komplikaatioriski on suurimmillaan kun olet joko matkalla kotiin tai kotona.
Moni suomalaiskirrugi haluaa sinut leikattavan puudutuksessa, koska se on halvempaa, eikä vaadi yöpymistä, vaikka juuri se varmistaisi että apu on muutaman metrin päässä jos tulee esim. hematooma.
Leikkausalue myös turpoaa epätasaisesti puudutusaineista, joten esim. epäsymmetrisen lopputuloksen mahdollisuus kasvaa.
Valitse minkä haluat, mutta tee esityö huolella. Jos konsultaatiossa haukutaan muita firmoja tai kirurgeja, se on huono merkki. Vältä jos mahdollista etäkonsultaatioita. Konsultaation tulisi kestää lähes tunti jos siinä kerrotaan kaikki mukaanlukien riskit hyvin selvästi. Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä normi-idioottien vuodatuksia. Ensinnäkin, muiden mielipiteellä siitä otatko silikonit tai teetät muun kauneusoperaation ei ole mitään merkitystä. Vain sinun omalla mielipiteelläsi on. Tästä ketjusta ei löytynyt tietoa, joka olisi ollut ketjun ainoa merkittävä anti. Loppu on kateellisten ja rajoittuneiden ihmisten mutu-taustahölinää.
Ensinnäkin olet iässä jossa tarvitset apua jos haluat näyttää parhaimmiltasi. Se miltä haluat näyttää on VAIN sinun asiasi.
Suomessa on muutama hyvä plastiikkakirurgi, joka osaa tehdä lähtökohtaan nähden parhaat rinnat mahdollisimman näkymättömillä arvilla. Virossa on muutama enemmän heitä.
Monet suomikirurgit haukkuvat virolaisia kollegoja, koska jatkuvasti menettävät asiakkaita heille. Samoin näistä kommenteista myös näkee ettei porukat tiedä mitä naapurissa osataan ja miten uudet ja hienot klinikat tai sairaalat siellä on.
Kirurgin valinnas
Kiitos tosi hyvästä vastauksesta! Joo, en kaipaa mielipiteitä sellaisilta ihmisiltä joiden ainoa tarkoitus on leimata minut asenteensa takia idiootiksi. Olisin toivonut vertaistukea jo implantit ottaneilta.
Olen lähinnä netin kautta yrittänyt valkata itselleni klinikkaa ja lääkäriä, olen tutkinut klinikkojen nettisivuja ja ihmisten kokemuksia. Täytyy myöntää, että en ole Viron tarjontaa tutkinut vielä. Tiedän, että siellä on ammattitaitoa ja kokemusta, mutta tarjonnan perkaaminen näin maallikkona on vaikeaa. En tiedä kuinka kuinka perehtynyt olet alaan, mutta olen alkanut kallistumaan erään plastiikkakirurgin puoleen pääkaupungista eli J***e J*****i. Mitä mieltä olet? Tai olisiko sinulla suositella jtkn?
Ap
Huomaa, että AP on sinut itsensä kanssa. Ei provosoidu näiden epävarmojen, ilkeiden pentujen kommenteista.
Harmi, ettei ole paljon niitä kokemusvastaajia.
Eikai kukaan mies ole niin tyhmä jos parisuhteessa haluaa elää, että sanoo toiselle etten pidä sinun pienistä rinnoista vaan isommista.