Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

INTROVERTTI mitä työtä teet?

Vierailija
08.02.2025 |

Ja suositteletko? 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-kehityshommissa. Vähän liikaa on sosialisointia nykyään tämän "kivan" ketteryyden myötä. 

Vierailija
42/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap, olen reskintran hoitajana, keskisuuressa yrityksessä.   Minulla on työtoeverina, samaa työtä tekevä, miespuolinen työtenteikijä.

Teemme tiivistä yhteistyötä niin päivitäin, kuin yrityksen johdon ja kirjanpitotoimiston kanssa.

Noin niinkuin pääsääntöisesti olen ns. introvertti tyyppi, MUTTA sillä ei ole mitään tekemistä, työelämäni kanssa.

Alan asiantuntijana, käytän rohkeasti puheenvuoroja, pienennyrityksen kokouksissa.

Ja minua sekä  mies- kollegaani, kuunnellaan kuunnellaan kokouksissa. Ja tistenkin, koska meillä on koko ajan tieto siitö,  MITEN yrityksen maksukiikkenne sujuu.

Ja KUINKA LASKUTUS JA MUIDEN LASKUTUS, ovat ajan tasalla.

Ilman yhdenkään yrityksen reskintran seurantaa, ei yksikään yritys tietäisi, miten paljon alihankkijat ovat heille ovat heille velkaa,

Ei myöskään  valheista, eikä välistä vedoista.

Näinpä.   Paha kenellekään  pistää  paremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap, olen reskintran hoitajana, keskisuuressa yrityksessä.   Minulla on työtoeverina, samaa työtä tekevä, miespuolinen työtenteikijä.

Teemme tiivistä yhteistyötä niin päivitäin, kuin yrityksen johdon ja kirjanpitotoimiston kanssa.

Noin niinkuin pääsääntöisesti olen ns. introvertti tyyppi, MUTTA sillä ei ole mitään tekemistä, työelämäni kanssa.

Alan asiantuntijana, käytän rohkeasti puheenvuoroja, pienennyrityksen kokouksissa.

Ja minua sekä  mies- kollegaani, kuunnellaan kuunnellaan kokouksissa. Ja tistenkin, koska meillä on koko ajan tieto siitö,  MITEN yrityksen maksukiikkenne sujuu.

Ilman yhdenkään yrityksen reskintran seurantaa, ei yksikään yritys tietäisi, miten paljon alihankkijat ovat heille ovat heille velkaa,

Rauhotu, mitä helvettiä sä paasaat? 

Vierailija
44/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan ratikkaa

Vierailija
45/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun äikänope ja tykkään työstäni todella paljon. Vapaa-ajalla en viitsi kovin moneen ihmiseen pitää yhteyttä. 

Monet vastannu opettaja ja ihmettelen suuresti. Opettajan työ on kokoajan puhetta( paitsi kokeiden aikana oppilaat on toivottovasti hiljaa.) Miten tuollainen sosiaalinen työ sopisi introvertille? 

Kun muistelen kouluvuosien opettajia ja yliopiston professoreita tai lehtoreita, aika moni heistä vaikutti ainakin ulkopuolelta katsottuna varsin introverteilta. Toki oli myös heitä, joille sosiaalinen kanssakäyminen tuntui olevan luontevaa, mutta moni keskittyi yksinkertaisesti asiaan ja sen opettamiseen. Ekstroverttiys tai introverttiys ei vaikuta siihen kuinka hyvin osaa opettaa.

Vierailija
46/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yläkoulun äikänope ja tykkään työstäni todella paljon. Vapaa-ajalla en viitsi kovin moneen ihmiseen pitää yhteyttä. 

Monet vastannu opettaja ja ihmettelen suuresti. Opettajan työ on kokoajan puhetta( paitsi kokeiden aikana oppilaat on toivottovasti hiljaa.) Miten tuollainen sosiaalinen työ sopisi introvertille? 

Kyllä, mutta se keskustelu ei ole rupattelua lähikahvilassa tai bileissä. Minä ohjaan luokassa tapahtuvaa keskustelua, aihe (eli siis oppiaineeni) on itseäni kiinnostava ja en ole siellä yksityishenkilönä vaan toteutan opettajan roolia. Ehkä siinä on jotain samaa kuin siinä, että osa esiintyvistä artisteista on yksityiselämässä hiljaisia ja ujoja, mutta eivät lavalla koska eivät siellä ole omana itsenään vaan esiintyjän roolissa.

Vierailija
47/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynti ja asiakaspalvelu

Vierailija
48/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta se keskustelu ei ole rupattelua lähikahvilassa tai bileissä. Minä ohjaan luokassa tapahtuvaa keskustelua, aihe (eli siis oppiaineeni) on itseäni kiinnostava ja en ole siellä yksityishenkilönä vaan toteutan opettajan roolia. Ehkä siinä on jotain samaa kuin siinä, että osa esiintyvistä artisteista on yksityiselämässä hiljaisia ja ujoja, mutta eivät lavalla koska eivät siellä ole omana itsenään vaan esiintyjän roolissa.

Monien artistien ujous ei rajoitu myöskään yksityiselämään, vaan he kertovat kokevansa jännitystä joka kerta noustessaan lavalle. Siitä huolimatta he nousevat kerta toisensa jälkeen esiintymään suurelle ihmisjoukolle, eikä kukaan yleisöstä arvaisi sen lavalla tanssivan, laulavan tai soittavan henkilön kärsivän ramppikuumeesta.

Vierailija
49/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tehtaalla huolen, että tuotanto toimii. Siis kaikenlaisia tuotantoa tukevia toimia.

Vierailija
50/79 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on hyvin omituisia käsityksiä siitä, mitä tarkoittaa olla introvertti. Introvertti lataa akkujaan yksinäisyydessä ja viettää mielellään aikaa rauhallisissa aktiviteeteissa, eikä välttämättä tarvitse muita ihmisiä koko ajan seuraksi. Se ei kuitenkaan tarkoita, että pelkää tai vihaa ihmisiä tai että ei halua tai pysty puhumaan tai esiintymään.

Olen tosiaan introvertti kaikkien tekemieni persoonallisuustestien ja oman kokemukseni mukaan. Opettajuudesta nautin senkin takia, että se on työ, josta minä vastaan yksin. Joo, opetan oppilaita, mutta olen yleensä ainoa aikuinen vastuussa ja voin tehdä työhöni liittyvät päätökset itse oman harkitani mukaan. Minä olen itse suunnitellut tunnit, pidän ne yksin ja vastaan yksin arvioinnista. 

Tämä työ ei sovi tyypille, joka haluaa jatkuvasti jonkun toisen siihen pallottelemaan ideoita, jakamaan vastuuta ja tekemään työtä yhdessä. Minä kokisin todella rasittavaksi, jos joutuisin olemaan osa jotain kiinteää tiimiä, jossa kaikki tehtäisiin yhdessä ja työpäivä olisi asioiden yhteistä puimista.

Toki opettajilla on myös yhteistyötä, mutta käytännössä työ tehdään kuitenkin yksin.

T. Yläkoulun äikänope

Vierailija
51/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuotekehitys projekteissa testailen.

Vierailija
52/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri.

Suosittelen.

Vierailija
53/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oliko se autismia?

Vierailija
54/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajana kotihoidossa.

Ei tarvitse koko ajan kuunnella työkavereiden juoruja ja katsella kuppikuntia kuin ihan murto-osan. Saa keskittyä yhteen asiakkaaseen kerrallaan, suurin osa hoidettavista on muistisairaita, niin helpottaa työtä kun on itse rauhallinen hissukka. Siirtymät on välillä pitkiä niin saa yksin autossa hengähtää.

Vierailija
55/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja. Työ on mukavaa, mutta vapaa-ajan haluaisin olla vain täysin yksin.

Vierailija
56/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmani olisi pitää koirille päivähoitoa. Täytynee muuttaa jenkkeihin tai Ruotsiin.

Vierailija
57/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaaja lasten sijaishuollossa. Tykkään kyllä olla ihmisten seurassa, mutta muuten olen vain yksin tai aikuisten lasten kanssa. Ei vain jaksa. 

Vierailija
58/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallitöitä isossa konepajassa. Ei paljon tarvi metelissä jutella 👍

Jep, sama. Kyllä höpöttelijät sieltä seuraa toisilleen löytävät, mutta voi myös helposti olla koko päivän sanomatta mitään moikkien ja heippojen lisäksi. Ja muutenkin mukavaa hommaa lennättää lastua sorvin ääressä.

Vierailija
59/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilinhoitaja. En tykkää mutta maksaa ihan hyvin. Opiskelen samalla data analytiikkaa, niin ehkei tulevaisuudessa tarvitse hirveästi olla ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
60/79 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä joku sosiaalinen työminä ketkä teette työtä jossa pitää olla sosiaalinen? Mä olin jo puolessa vuodessa palanut loppuun kun aikoinaan lähdin tekemään työtä, jossa oltiin ihmisten kanssa tekemisissä (avustaja). Nimenomaan se sosiaalinen puoli imi minusta ihan kaiken energian, eikä riittänyt illat lataamaan akkuja🤔