Toistuvasti tietynlaisiin tapahtumiin johtava piirre ihmisen olemuksessa?
Eräs tuttu otetaan lähes aina ylimääräisiin turvatarkastuksiin esim. lentokentillä, hän on ihan suomalainen eikä mitään rikosrekisteriä. Jokin hänessä on, että kiinnittää huomion tuolla tavalla. En osaa sitä itse sanoa, mutta ehkä käyttäytyy epäilyttävästi noiden kokemusten myötä, mikä lisää niitä... Mutta alunperin kai jokin juttu on tuon laukaissut joka tapauksessa.
Mitä tällaisia tiedätte?
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, mutta hiukset on tummat ja silmät ruskeat, ja monesti epäillään ulkomaalaiseksi. Joskus mulle puhutaan suoraan englantia, enkä kehtaa välttämättä vaihtaa suomen kieleen kun toinen niin tohkeissaan siinä englantia puhuu. Usein minua luulaan esim. espanjalaiseksi tai etelä-amerikkalaiseksi.
Saan lähes aina kaupassa jonkun perääni. Vartijan tai sitten myyjä hyökkää seuraamaan missä liikun. Kerran ihan kiusallani siirryin aina uuteen kohtaan kun huomasin, että oli tullut muka täyttelemään hyllyjä siihen viereen ja sitten taas uuteen kohtaan ja eiku myyjä perässä.
Melko ahistavaa kyllä.
Olen myös huomannut, että melkein missä tahansa uudessa työpaikassa minua pidetään jotenkin epäluotettavana ja sanomisiani epäillään.
Tätä siis koko elämä ja välillä kateellisena olen seuraannut blondej
"Sivusta mutta uskon itse kyllä, että johtuu eksoottisesta ulkonäöstä. Miten joku ylimielinen asenne edes ilmenisi peruskauppareissulla ja miksi seb pohjalta epäiltäisiin varkaaksi."
Öh, pelkät ruskeat silmät tai hiukset eivät tee KENESTÄKÄÄN eksoottisen näköistä täällä. Suomessa on tavallista myös löytää tummahiuksisia ja ruskea silmäisiä kantiksia, jopa omassa suvussani enemmistö on tumman ruskea hiuksista ja helposti ruskettuvaa. Me kun olemme oikeasti "diversiteettinen" kansa. Enemmän niitä RUSKEAVERIKKÖJÄ löytyy kuin punapäitä. Et ole ruskeahiuksisena mitään erikoista, get over it.
Tarkoin ylimielisellä sitä että tyyppi on selvästi ylimielinen tavis suomalaisia kohtaan. Uhriutuu ja pitää itseään jonain speciöölinä koska omaa ruskeat silmät ja piilovidduilee vaaleista hiuksista vihjaillen että häntä kohtaan ollaan rässistejä tai ainakin syrjitään kun hänellä on ruskeat silmät(wau kuinka ihmeellistä) ihan kuin kenelläkään muulla ei olisi. Nämä jenkki picpoc-uhriutumisyritykset eivät kuulu Suomeen varsinkaan kansan pariin joka jo itsessään on maailman super vähemmistökansaa ja omaa uniikin geeniperimän.
Ja ne mammat joilla jokainen exä on narsisti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen suomalainen, mutta hiukset on tummat ja silmät ruskeat, ja monesti epäillään ulkomaalaiseksi. Joskus mulle puhutaan suoraan englantia, enkä kehtaa välttämättä vaihtaa suomen kieleen kun toinen niin tohkeissaan siinä englantia puhuu. Usein minua luulaan esim. espanjalaiseksi tai etelä-amerikkalaiseksi.
Saan lähes aina kaupassa jonkun perääni. Vartijan tai sitten myyjä hyökkää seuraamaan missä liikun. Kerran ihan kiusallani siirryin aina uuteen kohtaan kun huomasin, että oli tullut muka täyttelemään hyllyjä siihen viereen ja sitten taas uuteen kohtaan ja eiku myyjä perässä.
Melko ahistavaa kyllä.
Olen myös huomannut, että melkein missä tahansa uudessa työpaikassa minua pidetään jotenkin epäluotettavana ja sanomisiani epäillään.
Tätä siis koko elämä ja välillä kateellisena olen seuraannut blondeja ja tavallisia vaaleita ihmisiä vieressä kun ne s
Minulla (olen tuo vaalea) on lievästi poikkeava lämmöneritys (olen viileä). Jos siellä on jotain lämpökameroita kentillä, en tiedä, näkyykö ehkä siellä poikkeavuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko ahistavaa kyllä.
Tätä siis koko elämä ja välillä kateellisena olen seuraannut blondeja ja tavallisia vaaleita ihmisiä vieressä kun ne s
"Höpön löpö tuo mistään sinun ruskeista hiuksista ja silmistä johdu. Suomessa on tätäkin väritystä ihan kohtalaisesti, et ole mikään syrjitty "erikoisuus" "tavallisten vaaleiden" parissa vaikka näin yrität selvästi vakuuttaa. Hiusten väri ei vaikuta siihen miten muut näkevät ja kohtelevat sinua sekin hihhuli varsinkin kun monet värjäilevät hiuksiaan eikä musta ole mikään "erikoinen" sävy täällä. Se on jokin muu olemuksessasi joka sen aiheuttaa. Ehkä ylimielinen asenne? "
Multi-alapeukuttaminen on myöskin helvetin noloa, lopeta jo. Taidat oikeasti olla ylimielinen.
Naurettavaa väittää jossain Suomessa että jotain pidetään super eksoottisena sen takia jos omaa ruskeat hiukset tai silmät varsinkin kun monet värjäävät hiuksiaan ja pitävät värillisiä piilareita. Mitä viddua nyt taas oikeasti? En tiedä missä ulottuvuudessa muut elävät mutta omassani kantikset eivät ole 100% vaaleita ja sinisilmäisiä huoh. (ja tässä ei tarkoiteta mitään m.muuttajia vaan kantisten omaa sävytystä) KETÄÄN ei epäillä varkaaksi sen takia että sillä on ruskeat hiukset, miettikää nyt vähän.
"Öh, pelkät ruskeat silmät tai hiukset eivät tee KENESTÄKÄÄN eksoottisen näköistä täällä." Ei tietenkään, mutta hän selkeästi näyttää muutenkin ehkä ihon tai piirteiden takia eksoottiselts, kun kerran aletaan puhua usein englantia. Ei minulle koskaan puhuta englantia Suomessa.
Minä olen aivan tavallinen, nykyisin 60-v nainen. En juuri seinästä erotu ulkonäköni, vaatetukseni tai käytökseni suhteen. Matkustan melko paljon, joten kenttärutiinit ovat minulle tuttuja. En jännitä. Silti väitän joutuvani tavallista useammin syynättäväksi, satunnaistarkastukseen kuten sanotaan.
Ihmettelin tätä aikani kunnes luin jostain, että taviksiakin pitää turvahenkilöstön testata, ettei tule syyllistyneeksi syrjintään vähän erikoisemman näköisten matkaajien kohdalla. Jatkan siis verrokkielämääni varsin tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne mammat joilla jokainen exä on narsisti..
Voivat tarkoittaa narsistista eikä narsistia. Tietyt tyypit vetää narsistisia miehiä puoleensa tai narsistiset hakeutuu tietyn tyyppisten naisten seuraan. Hakevat helppoa uhria. Ei mitään uutta, on todistettu.
Vierailija kirjoitti:
"Öh, pelkät ruskeat silmät tai hiukset eivät tee KENESTÄKÄÄN eksoottisen näköistä täällä." Ei tietenkään, mutta hän selkeästi näyttää muutenkin ehkä ihon tai piirteiden takia eksoottiselts, kun kerran aletaan puhua usein englantia. Ei minulle koskaan puhuta englantia Suomessa.
Hän ei puhunut muista piirteistä. Jos näyttää muumaalta sitten en epäile yhtään. Mutta tämä nimen omaan väitti että epäilykset johtuvat ruskeista hiuksista/silmistä mikä on haskanjauhamista. Jos vaikka on romani niin sitten pitää mainita se eikä syyttää suomalaisten vaaleudesta(joka jo itsessään on rassistista).
Vaida parfyymia. Saat hätistellä heitä kimpustasi.
Viehättävä blondi
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aivan tavallinen, nykyisin 60-v nainen. En juuri seinästä erotu ulkonäköni, vaatetukseni tai käytökseni suhteen. Matkustan melko paljon, joten kenttärutiinit ovat minulle tuttuja. En jännitä. Silti väitän joutuvani tavallista useammin syynättäväksi, satunnaistarkastukseen kuten sanotaan.
Ihmettelin tätä aikani kunnes luin jostain, että taviksiakin pitää turvahenkilöstön testata, ettei tule syyllistyneeksi syrjintään vähän erikoisemman näköisten matkaajien kohdalla. Jatkan siis verrokkielämääni varsin tyytyväisenä.
Oiskohan tässä selitys sille miksi minä tylsä ruma tavis aina päädyn syynättäväksi. Kommentoin jo aiemmin samaa.
Minulta tullaan kysymään tietä. Myös silloin, jos olen vieraassa kaupungissa turistina. On tultu kaupassa kysymään, missä on näkkileipää ja hautausmaalla, missä on tietty hauta.
Ennen jouduin aina ylimääräisesti kopeloitsvsksi lentokentällä, kunnes yksi turvatarkastaja ystävällisesti huomautti, että huomasitko koskeneesi metallinpaljastusporttia. No en ollut huomannut, mutta vasteedes olen pitänyt huolta, että menen siitä kapeasti ja pidän takinliepeet yms kurissa - enkä ole enää joutunut tsrkastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko ahistavaa kyllä.
Sulla on sun asenteessa jotain vikaa, koska projisoit omaa epävarmuuttasi toiseen. Kuvittelet toisen ylimieliseksi tuntematta tätä kuitenkaan yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko ahistavaa kyllä.
Tätä siis koko elämä ja välillä kateellisena olen seuraannut blondej
Kylläpä tämä ruskeat silmät ja hiukset provosoi sua ihan valtavasti. Miksiköhän?
Mammoilla on niin epäilyttävä aura, että joutavatkin käydä turvatarkastuksen läpi. Varmoja rikollisia.
Kun on tällainen myöhäiskeski-ikäinen parrakas boheemi, niin jatkuvasti pummitaan tupakkaa, täytyyhän sen polttaa!
Stevarit seuraa säännöllisesti kaupoissa, ja romanikerjäläiset tervehtivät aina "Hei!" kun kävelen ohi.
Hei! hei hei!
Yksi feissari kertoili kesällä Hesarissa, että "jos joku vaikuttaa työttömältä niin menen aina seisomaan sen eteen enkä päästä eteenpäin, koska työttömät on empaattisia"
Just joo.