Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt iskee latausraivo taloyhtiöissä: Naapurit irrottavat latauksessa olevia sähköautoja

Vierailija
07.02.2025 |

Autojen lataaminen ja siihen liittyvät järjestelmät ovat tuoneet uuden aiheen taloyhtiöiden kokouksiin, tiedotteisiin ja pihakeskusteluihin.

Asian ytimessä ovat lataamisen ja koko infran kustannukset. Huono tiedonkulku on jo johtanut riitelyyn rahasta. Aihe on valitettavan tuttu Isännöintiliiton vanhemmalle lakiasiaintuntijalle Kristel Pynnönen Anderssonille.

Minulle on tullut eteen kovia riitoja ja jopa tilanteita, kun auto on irrotettu latauksesta muiden osakkaiden toimesta, koska he ovat olleet siinä käsityksessä, että hekin osallistuvat auton latauskustannuksiin. Tästä voi syntyä jopa vaaratilanteita, Pynnönen Andersson kertoo.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kl/04f5df1f-12fe-4c25-97ee-4e24d449e…

Onko latausraivo sukua laturaivolle?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kukas muu ne latauslaitteet hankkii kuin taloyhtiö rahoillaan eli kaikki asukkaat. Vaikea tuollaista melko kallista "investointia" on hyväksyttää esim 95% taloyhtiön osakkaista jos niitä paikkoja tehdään pari ja hyötyjiä on 5% eli pari osakasta. Muut on vain pakollisia maksajia. Vatuttas oli laki mitä oli jos joutus maksajaksi.

Meidän yhtiössä sähköauto on joka toisessa taloudessa ja valtaosaan loppuja on tulossa lähiaikoina. Tiedän koska tulevaisuuden suunnitelmista tehtiin kysely.

Vierailija
82/85 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä sentään sen verran edistyksellinen yhtiö että nyt parannetaan kevällä latausinfraa tulevaisuuden tarpeisiin. Kaikki ymmärtävät että sillä on merkitystä asunnon arvon kannalta että millaiset latausmahdollisuudet ovat. Jatkossa siis kaikille paikoille voi saada 11 kW latauksen. Tähänkin asti lataajat itse ovat kuluttamansa sähkön maksaneet.

tuo vaikutus asunnon arvoon on täysin mielikuvituksellinen

paljon tärkeämpää on mahdollisimman vähäinen monikulttuurisuus rappukäytävän nimitaulussa

Rappukäytävässä? Ei meillä mitään rappukäytäviä ole. Mitä ne on, jotain duunareitten kotkotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei näytä elämä hyvälle siellä kaupungissa.

Vierailija
84/85 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain juntit asuu kerrostaloissa. 

Vierailija
85/85 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kans mennä yleisavaimella naapuriin laittaa suihku kiinni,kun se ottaa liian pitkiä suihkuja ettei vesilasku näy kaikilla. Ja rappukäytävästä valot kokonaan pois, että ei tartte maksaa niitä sähköjä kun itse mököttää kotona eikä edes kulje portaissa.

Tulipa kerran eräässä taloyhtiössä jossa olin vuokralla,joku tyyppi taloyhtiön hallituksesta järkyttyneenä kyselemään että miten meillä voi olla niin suuri vedenkulutus,hyvä ettei päälle käynyt. No, olin vuokrannut asunnon ammeella,jota käytimme lähes joka päivä koska pieni lapsi. Meni suu tukkoon kun tokaisin,että minä maksan omasta kulutuksestani ja vuokrasopimukseen kuuluu amme,jota käytän vaikka 24/7 jos minusta siltä tuntuu. Teki sitten kostoksi perättömän lasun. Ei ollut viimeinen mul..u taloyhtiön hallituksesta,jonka kanssa väännettiin-mikä teitä osakkaita vaivaa,kun vuokralaiset,olkoon miten tavallisia ja hiljaisia ihmisiä tahansa,pitää saada savustettua ulos vuokratuista asunnoista? Se ei teidän per..nne kaiva eikä teille kuulu,jos jonkun asunto on vuokralla!