Käytän nykyään maskia sekä koronan että influenssien takia
En ole ollut koko aikana kipeä kertaakaan kun olen ffp-maskia käyttänyt.
Kommentit (9)
Onko paljonkin ennalta terveyden haittoja? Vain siksi pitäisi käyttää maskia herran vuonna 2025.
Juuri nämä elämää ja ulkomaailmaa pelkäävät psykot ovat yhteiskunnan heikko lenkki. Mitä teette jos ainoastaan pikku luonnonkatastrofi tapahtuu? Juoksette kaaoksen läpi maskissa? Hyvää onnea
Vierailija kirjoitti:
Onko paljonkin ennalta terveyden haittoja? Vain siksi pitäisi käyttää maskia herran vuonna 2025.
Juuri nämä elämää ja ulkomaailmaa pelkäävät psykot ovat yhteiskunnan heikko lenkki. Mitä teette jos ainoastaan pikku luonnonkatastrofi tapahtuu? Juoksette kaaoksen läpi maskissa? Hyvää onnea
Mä olen terve ja aion pysyäkin terveenä. Siksi käytän epidemiakausina maskia. En seuraa mitään suosituksia että "tästä ja tästä syystä pitäisi käyttää maskia vuonna 2025". Teen itse päätökseni kiitosta vaan.
maskinkäyttäjä
Käytän ffp-maskia (sisätiloissa joissa on runsaampi määrä ihmisiä) kun on koronaa enemmän liikkeellä sekä näin influenssakausina eli marraskuun lopulta kevättalveen. Inhoan korkeakuumeisia tartuntatauteja. Flunssat eivät ole yhtä inhottavia, joten flunssakausien takia (alkusyksystä) en käytä maskia.
Inhoan korkeakuumeisia tartuntatauteja siksikin, että niiden toipilasaikana ei suositella liikuntaa ja olen hyvin liikunnallinen ihminen. Koronataudistahan tiedetään tutkimusten perusteella se, että oireiston pitkittyminen todennäköistyy, jos on aloittanut liikunnan liian varhain.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Sveitsin ja USA:n tutkimuksissahan kävi ilmi että maskeista on ollut enemmän haittaa kun hyötyä ja on vaikea löytää mitään perusteita maskin käytölle.
Ja moni joka töissä on joutunut pitämään väkisin maskia on saanut siitä mielenterveysongelmia koska ei ihmisen kuulu olla koko päivää rätti naamalla kylmässä ja kuumassa.
Hiihtäjä Iivo Niskanen joutui sairastamaan influenssan talven 2015 aikana. Hänellä meni se kausi ihan pipariksi. Raju tauti vei voimat pitkäksi aikaa kovakuntoiseltakin.
Seuraavalla kaudella Iivo nähtiin maski naamalla ja edelleen Iivo on tarkka pöpöjen suhteen.
Itse en ollut noin onnekas, kun minulle jysähti A-influenssa. Vuosi oli 2018 ja olin sairaalassa yli kaksi viikkoa.
olen ollut tähän saakki vailla pleisboja, ilman mrna-hötsejä ja nenäriukujahi enkä ole tarvinna fumb umb bumpb- kuonokoppeja saati turvavälyksiä ja lunssati on siintäi huolimati pysytty..pppi
Vierailija kirjoitti:
Sveitsin ja USA:n tutkimuksissahan kävi ilmi että maskeista on ollut enemmän haittaa kun hyötyä ja on vaikea löytää mitään perusteita maskin käytölle.
Ja moni joka töissä on joutunut pitämään väkisin maskia on saanut siitä mielenterveysongelmia koska ei ihmisen kuulu olla koko päivää rätti naamalla kylmässä ja kuumassa.
Oikein käytettynä ffp-maski suojaa kantajaansa selkeästi. Tästä on tutkimusnäyttöä.
Mainitsemasi tutkimustulokset johtuvat siitä että keskivertoihminen ei osaa käyttää maskia. Suomessakin maskisuosituksen aikana lehtikuvissa näkyi mitä hullunkurisempia maskinkäyttötapoja. Niin, ja kirurginen maski ei sitten suojaa käyttäjäänsä vaan muita ihmisiä jonkin verran.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Olisinpa itsekin käyttänyt jo vuodesta 2020. Olisin säästynyt paljolta.