Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarinoita luottotietojen takaisin saamisesta

Vierailija
07.02.2025 |

Kertokaa Olen itse monta vuotta rypenyt itsesäälissä että en saa tietojani takaisin. Nyt olen muutaman päivän miettinyt että pakkohan ne on jotenkin saada.

Haluaisin kuulla tarinoita miten te olette saaneet luottotiedot takaisin. 

Itse menetin tiedot 21 vuotiaana kun silloinen poikaystävä joka oli omat tiedot menettänyt jo, painosti ottamaan vippejä kokoajan ja eli yli meidän varojen. Olin päättänyt jo alaikäisenä etten koskaan ota vippejä koska lähipiirissä oli luottotiedot menneet. Noh painostuksen alla en osannut pitää puoliani ja lopulta jäin koukkuun "helppoon rahaan". Tilasin vaatteita ja otin vippejä. Lopulta mies painosti isompaan lainaan, sellaiseen pikalainaan. En halunnut mutta suuttui ja haukkui typeräksi kun en ymmärrä mitään. Otin lainan ja jonkin ajan kuluttua tuli ero koska suhde ei ollut mikään hyvä. Tämä poikaystävä/mies mikä nyt olikaan, asui asunnossamme kuukausia kirjoilla muttei maksanut kuluja. Vipit oli minun nimissä. Tottakai minulle jäi koko sotku ja luottotiedot meni. Nyt summa on kasvanut niin suureksi että on todella vaikea maksaa sitä. Palkasta menevä osuus ei lyhennä lainaa juurikaan. Se kasvaa hurjaa vauhtia isommaksi. En ymmärrä edes miten, tuntuu epäreilulta että tein velkaa 17tuhatta alunperin ja summa on nyt 37tuhatta.

Olen miettinyt miten saisin maksut maksettua nopeiten. Parhain idea olisi että joku voisi ottaa lainaa pankista jolla maksaisin velat mutta kuka nyt luottotiedottomaan luottaa. Toinen idea olisi että jos löytäisin miehen jonka kanssa ostaisimme talon ja ottaisi talolainaa sen verran enemmän että saisin maksettua ulosoton pois ja maksaisin sitten talolainaa sen verran enemmän mutta kuka tuollaiseenkaan lähtisi. Ja ikää on sen verran että olisin vanha nainen ennenkuin sellainen mies ja talo olisi läytynyt.

Jos jollain kokemusta miten pelkällä työnteolla saa velat maksettua niin olisin kiitollinen. Minulla ne ei lyhene nimeksikään ainakaan tällä palkalla.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla