TUPAKANTUMPIT, miksi
Heität maahan ? Mä napsautan (luunapilla) tupakasta sen tulipesän sormin pois, ja laitan tumpin vaikka taskuun, etsien lähintä roskista.
Minä nuorena olin tyhmä, heitin luontoon tumpit, enkä älynnyt sitäkään että linnutkin niitä saattoi syödä/maistella, ja se myrkky ja ettei maadu tupakantumpit.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
En laita kyllä tumppeja taskuuni haisemaan. Maatuvat ne siellä luonnossakin, ihan kaikkea ei kannata uskoa.
Filtteri on muovia. Ei kovin nopeasti maadu.
Samaa mietin. Pahimmat tapaukset viskovat tumpin maahan vaikka ihan lähettyvillä on roskis. En voi käsittää.
Mulla on jokaisessa laukussa ja repussa mukana taskutuhkis.
Tätä ihmettelen minä tupakoimaton. Millä oikeudella te tupakoivat sotkette meidän yhteistä ympäristöä? Tungette tumpit viemäreihin, joista ne päätyvät vesistöihin! Onko liian vaikeaa laittaa roskiin tai taskuun pieneen rasiaan? Oletteko tyhmiä vai laiskoja?
Eläin ei tiedä, että se tumppi on myrkkyä
Vierailija kirjoitti:
Miettikäähän mitä kaikkea jätettä ihmiset kuten ne eläimetkin aiheuttavat luontoon. Tumpit ovat pieni paha kuitenkin, useasti ne laitetaan tuhkakuppiin tai roskikseen jos niitä olisi. Teitä siivoillaan jne joten järkeä nyt niihin päihin. Eläimetkään eivät niin tyhmiä ole että söisivät ihan mitä tahansa, ainakaan maistelematta. Olen havainnut tosin että varikset tai harakat nokkivat betonilähiössä kyllä kaikenlaista ja heittelevät roskia ympäriinsä aggressiivisesti joten eivät syö kaikkea mutta käytös ihmetyttää. On vaarallisen tuntuista kulkea välillä kun linnut ovat ulos heitettyjen roskien kimpussa, muutaman kerran on lintu lähtenyt vauhdikkaasti minuakin kohti roskiensa luota.
Jossain luki, että pääkaupunki seudulla varikset niitä tumppeja vie, oisko nikotiini joka houkuttaa.. ?
RAKKAAT IHMISET, NAPSAUTA TULIPESÄ POIS TUPAKASTA, JA LAITA TUMPPI ROSKIIN, JOOKO ?
M I K S I baarien kadun edustat täynnä tumppeja, siitä pikkuhiljaa mereen vyöryy ja saastuttaa,
Surullista :(
Vierailija kirjoitti:
Juu. Koiratkin voivat luulla syötäväksi jotain paloja maassa, vaikka osa kai sylkee pois. On roskaa maassa ja juhlijoiden jälkiä.
.
Mites muilla röökaajilla ?