YLEn uusi gallup: kansa haluaa punamullan takaisin
Demareilla lähes 25 prosentin kannatus ja Kepu korkeimmillaan kolmeen vuoteen.
Vaikuttaa siltä, että kansa haluaa punamullan takaisin tämän sinimustan katastrofin jälkeen.
Eikä siinä mitään: punamulta, eli maltilliset vasemmistolaiset sosialidemokraatit ja maltilliset oikeistolaiset kepulaiset, ovat tämän maan ennenkin pelastaneet yhdessä.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai ne köyhät haluaa kun vihervassarit lapioi kaikille rahaa mitä meillä ei oikeasti ole.
Sellaisten jotka ei ymmärrä talouspolitiikkaa on helppo vaan syyttää nykyista hallitusta heidän elämän kurjistamisesta. Vihervassareilta puuttuu kyky ja osaaminen tehdä kipeitä päätöksiä, yrittävät vaan mielistellä kaikkia ja pedata seuraavat hallitus ja ministeripaikat.
Kannattaa muistaa että vihervassarit ovat saaneet tän katastrofaalisen heikon taloustilanteen aikaan lapioimalla meidän rahat jonnekin eteläeurooppaan ja afrikkaan. Se hallitus sallii kaikkialta maailmadta tänne elätettävien tulemisen. Onko se ok.
Älkää olko niin kamalan sinisilmäisiä ja naiiveja.
Seinälle puhut.
Ai sille edellisen hallituksen taikaseinälle, josta maagisesti saatiin (laina)rahaa?
Kohta voi irtisanoa liian pitkän kahvitauon perusteella.
Vierailija kirjoitti:
No kai ne köyhät haluaa kun vihervassarit lapioi kaikille rahaa mitä meillä ei oikeasti ole.
Sellaisten jotka ei ymmärrä talouspolitiikkaa on helppo vaan syyttää nykyista hallitusta heidän elämän kurjistamisesta. Vihervassareilta puuttuu kyky ja osaaminen tehdä kipeitä päätöksiä, yrittävät vaan mielistellä kaikkia ja pedata seuraavat hallitus ja ministeripaikat.
Kannattaa muistaa että vihervassarit ovat saaneet tän katastrofaalisen heikon taloustilanteen aikaan lapioimalla meidän rahat jonnekin eteläeurooppaan ja afrikkaan. Se hallitus sallii kaikkialta maailmadta tänne elätettävien tulemisen. Onko se ok.
Älkää olko niin kamalan sinisilmäisiä ja naiiveja.
Kannattaa muistaa että kokoomus on ollut viimeiset 20 vuotta hallituksessa pois lukien nykyistä edellinen hallitus. Kyllä siinä on ehditty tekemään niitä erinomaisia talousmanöövereitä.
Vierailija kirjoitti:
Punamulta RKPlla ja KDlla vahvistettuna olisi myös maan kannalta vakauttava hallitus.
Periaatteessa kyllä. Tosin viime aikoina nuo mainitsemasi puolueet ovat olleet melkoinen pettymys. Punamulta olisi kyllä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en halua. Mun pitäis punavihreiden politiikalla keskituloisena maksella ilmastonmuutokset sekä työkyvyttömien/haluttomien elättäminen.
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Voit menettää omistusasuntosi.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Miksi menettäisin? Se on maksettu jo omaksi, säästöjäkin on. Kiitos hallituksen, sinä et enää loisi mun lompakolla. Mee töihin ja elätä itse itsesi 👍👍👍👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä en halua. Mun pitäis punavihreiden politiikalla keskituloisena maksella ilmastonmuutokset sekä työkyvyttömien/haluttomien elättäminen.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Miksi menettäisin? Se on maksettu jo omaksi, säästöjäkin on. Kiitos hallituksen, sinä et enää loisi mun lompakolla. Mee töihin ja elätä itse itsesi 👍👍👍👍
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Hyvä, että sulla on säästöjä niin ei ole mitään mahdollisuutta saada toimeentulotukea.
Keskustaa ei ole vielä ikävä Sipilän kolttosten takia. SDP on hyvä ihmisten edustaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Olet lähes eläkäiläinen tai asut jossain maaseudulla. Helppoa sinulle, mutta voisit joskus ajatella muitakin ihmisiä, varsinkin kun itselläsi on asiat noin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa.
Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Hyvä, että sulla on säästöjä niin ei ole mitään mahdollisuutta saada toimeentulotukea.
Vuokra-asunnon asumistukeen tuli varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla tilillä säästössä 10 000 ja pariskunnalla 20000.
Eli jos myyt asunnon niin joudut käyttämään myyntirahoja ennenkuin saat vuokra-asuntoon asumistukea.
Kesämökki saa olla juu, mutta jos on kesämökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin eikä ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti demarit pitää kannatuksensa ja toivottavasti kepu nostaa tuosta, niin sitten hallituksen voisi muodostaa ilman kokkareita ja persuja. Tietysti demarit ottaa vasemmistoliiton kaveriksi ja kepu varmaan kristilliset tai RKP:n, mutta pakko kai se on niellä isomman hyvän takia. Pääasia että persut ja kokoomus lähtee oppositioon ja pysyy siellä.
Jep. Ja kun niistä nyt päästään, niin se on lopullista. Kumpaakaan ei enää koskaan oteta hallitukseen. Tuhoavat tämän yhteiskunnan muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti demarit pitää kannatuksensa ja toivottavasti kepu nostaa tuosta, niin sitten hallituksen voisi muodostaa ilman kokkareita ja persuja. Tietysti demarit ottaa vasemmistoliiton kaveriksi ja kepu varmaan kristilliset tai RKP:n, mutta pakko kai se on niellä isomman hyvän takia. Pääasia että persut ja kokoomus lähtee oppositioon ja pysyy siellä.
Jos demarit voittavat vaalit, niin se on todennäköisesti punamulta+vas+RKP(+KD). Demareille käy varmasti RKP ja Keskustalle todennäköisesti Vasemmistoliitto, ainakin mielummin kuin Vihreät. KD on varalla, jos Demarien ja Keskustan menestys ei riitä siihen, että enemmistö on ilman KD:ta.
Vierailija kirjoitti:
Keskustaa ei ole vielä ikävä Sipilän kolttosten takia. SDP on hyvä ihmisten edustaja.
Lykkääkö kokoomus sträppäilevän puolustusministeri syrjään? Löytyykö Häkkäsen tulevaisuus persuista Rydmanin seurana?
Ei kansa. Tukiluuserit vain.
Ihan kuin Lindtman edes peruuttaisi ne leikkaukset. Ehei, se myhäilee tyytyväisenä vaan.
Jos seuraavissa vaaleissa noin käy, niin itku alkaa kyseistä hallitusta kohtaan..
Oravanpyörä jatkaa pyörimistään..
Vierailija kirjoitti:
En halua minäkään. Mä olen niin tyytyväinen tähän hallitukseen. Voihdoinkin tehdään jotain oikeinkin.
Eipä tuo mikään ihme ole. On täysin ymmärrettävää, ettei vastuullinen talouspolitiikka vuosikymmenten holtittoman tuhlailun jälkeen miellytä.
Miten menee Suomella kun pressana on Stupid ja pääministerinä Urpo, hih, ei huono...
Vierailija kirjoitti:
Ei kansa. Tukiluuserit vain.
Ihan kuin Lindtman edes peruuttaisi ne leikkaukset. Ehei, se myhäilee tyytyväisenä vaan.
Itse ainakin odotan, että demarit valtaan päästyään peruvat kaikki tehdyt leikkaukset ja kiristykset sekä lopettavat velkaantumisen. Nämä tietenkin korottamatta palkansaajan verotusta. Tämä siis sillä perusteella, kun lässytys sosialistileiristä on ollut korvia huumaava kuinka kaikki nykyhallituksen tekemät toimenpiteet ovat olleet aivan totaalisen vääriä.
Vierailija kirjoitti:
Miten menee Suomella kun pressana on Stupid ja pääministerinä Urpo, hih, ei huono...
Paljon enemmän haittaa aiheuttaa verrattaen suuri sosialistien ja kommareiden joukko joka maatamme vitsauksen lailla koettelee.
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏