Vatsa ei kestä salaattia, mitä ihmettä?
Ihmetellyt miksi vatsa jatkuvasti löysällä. Mutta selvisi kun söin pari päivää pelkkää salaattia niin meni ihan mahdottomaksi. Jätin pois, niin kaikki ok. Mistä tää johtuu?
Kommentit (34)
Ei kai salaatissa keliakiaa ole? Ja keliakiatestit tehty, ei ollut.
En tiedä mistä johtuu, mutta mulla ja miehellä sama ongelma. Syödään molemmat säännöllisesti kasvikunnan tuotteita, mutta silti salaatti sekoittaa vatsan. Olisiko torjunta-aineista jäämiä tai liian pitkälle jalostettu rehu
Vierailija kirjoitti:
Keliakiasta?
Miten kaikki tuntemani keliaakikot voivat syödä salaattia? Missä vihanneksessa on paljon gluteiinia?
Sama täällä. Syön kasviksia ja marjoja paljon, mutta salaatti ei sovi kovin hyvin. Menettelee, jos syön sitä viimeisenä. Mutta ei tyhjään mahaan.
Kannattaa pestä se salaatti ennenkuin syö.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä johtuu, mutta mulla ja miehellä sama ongelma. Syödään molemmat säännöllisesti kasvikunnan tuotteita, mutta silti salaatti sekoittaa vatsan. Olisiko torjunta-aineista jäämiä tai liian pitkälle jalostettu rehu
Niinpä, oletteko pesseet vihreät salaatin lehdet, tosi huolelleisesti. Ja perusteellisesti. Mellä itse salaatti pestään kuumassa vedessä, ja sen lisäksi huuhditaan perusteellisesti.
Samoin salaattiin tulevat paprikat, etenkin mikäli paprikat ovat tuotitavaraa. Samoin tuorekurkku ja tomaatit. Mutta esim. salaattiin tuleva meloni, tulee kuoren alta, samoin omenat ja mandariinit, appelsiinit.
Myöskään säilykepurkista tulevia, sieniä, oliiveja, tonnikalaa, yms. ei pestä.
Vain ja ainoataan salaatinlehdet ja muut salaattiin tulevat tuoreyrtit.
Onko salaatit tilattu Temusta, ei muuten mahdollista.
Kasvikset eivät ole ihmisen ruokaa; ihminen on luontaisesti lihan ja eläinrasvan syöjä.
Vierailija kirjoitti:
Keliakiasta?
Tollo?
Mitä helvetin gluteiinia sisältäviä aineita, pelkässä tuoresalaatissa oikein on? Keliaaakikko ei siedä mitään glutiinia sisältävää..
Ja harvoin sellaista on yhdessä ainoasskaan vihersalaatissa. Etenkin jos sen on itse tehnyt,
Jos salastissa on krutonkeja, toki ne voivat aiheuttaa oireilua, kuten vatsan väänteitä ja ripulia keliaakikoille.
Salaatin sulattaminen vie enemmän resurssia mitä siitä saa hyötyjä. Jossain sanottiin tuollaisen vihreän olevan muutenkin epäedullista ihmisravintona, vaikka yleisesti pidetäänkin terveellisenä
Suomessa tilanne on tuo. Onko epäpuhtauksia tai jäämiä. Oliko salaatti ruokaisa vai pelkkää salaatinlehteä. Se ei ole kiinteä ruoka.
Vedä siihen salaatin päälle vielä puoli litraa kevytmaitoa, niin takaan että lentää.
Voihan se salaatin kastike pistää vatsan sekaisin.
Valmiina myytävät salaatti kastikkeet ovat umpitäynnä säilöntä- ja lisäaineita. Ja väriaineita.
Salaatin kastike kannattaa tehdä aina itse: Öljystä, etikasta, ripauksesta sokeria, ja yrttimausteita.
Ja herkkävatsaisille, jo pelkkä etikka aiheuttaa ripulia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se salaatin kastike pistää vatsan sekaisin.
Valmiina myytävät salaatti kastikkeet ovat umpitäynnä säilöntä- ja lisäaineita. Ja väriaineita.
Salaatin kastike kannattaa tehdä aina itse: Öljystä, etikasta, ripauksesta sokeria, ja yrttimausteita.
Ja herkkävatsaisille, jo pelkkä etikka aiheuttaa ripulia.
Ei ole kiinni salaatinkastikkeesta
Täysin turha elintarvike, mitä ei voi hyödyntää edes ruoanlaitossa, eli siinä maksaa turhasta. Kannattaa ostaa tilalle kaalia tai kiinankaalia, molemmista voi tehdä ruokaa sekä käyttää salaatteihin ja ovat kaiken lisäksi kilohinnaltaan huomattavasti edullisempia.
Vierailija kirjoitti:
Heh tuota lausetta " ei kai salaatissa keliakiaa ole". Helvetti tätä tyhmyyttä tällä areenella.
Ei edes tiedetä sitä MITÄ KELIAKIA ON?
Eikä tiedetä sitä, mitä keliakiaa sairastava, ei saa eikä voi syödä.
Kommentoija tuskin on läpäissyt edes peruskoulua?
Ruoansulatus kestää noin 24 tuntia tai 1-3 vuorokautta. Eli mitä söit 24 tuntia ennen ripulia?
Googlaa niin saat lisää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh tuota lausetta " ei kai salaatissa keliakiaa ole". Helvetti tätä tyhmyyttä tällä areenella.Ei edes tiedetä sitä MITÄ KELIAKIA ON?
Eikä tiedetä sitä, mitä keliakiaa sairastava, ei saa eikä voi syödä.
Kommentoija tuskin on läpäissyt edes peruskoulua?
Emmä oikein usko että persukkoulutuksessa sullekaan on boldia opetettu.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Syön kasviksia ja marjoja paljon, mutta salaatti ei sovi kovin hyvin. Menettelee, jos syön sitä viimeisenä. Mutta ei tyhjään mahaan.
Eihän sinulla ole sitten mitään ongelmaa salaatin kanssa.
Keliakiasta?