Nettovarallisuutesi ja ikäsi?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Peruspoisto
Kateellinen taidat olla?
Vierailija kirjoitti:
Miten olette nämä saaneet? Perintöä? Hyväpalkkainen työ? Erossa?
Olen perinyt ison metsätilan ja lisäksi olen keskivertoa paremmassa palkkaluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi puhuu täyttä paskaa, ei palkkatuloilla pysty luomaan satojen tuhansien salkkuja jos on elänyt normaalia elämää
Kyllä pystyy. Toki tämä vaatii kohtuullisen hyvän palkan, mutta esim. tavallisen DI:n palkka riittää hyvin, jos on joko sinkku tai sitten 1-3 lapsen lisäksi puoliso, jolla on suunnilleen samanlainen palkka.
Esim. oma nettopalkkani on suunnilleen 4000 €/kk. Siitä riittää helposti tonni kuukaudessa sijoituksiin ja nyt jo toinenkin, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Viimeisen 12 vuoden aikana indeksirahastoihin tekemieni sijoitusten yhteisarvo on yli kaksinkertaistunut. Siitä on helppo laskea, että jo laittamalla tonnin kuukaudessa sijoituksiin on päässyt 12 vuodessa 300 000 euron sijoitussalkkuun. (Puhun nyt siis oikeasti toteutuneesta tuotosta omissa indeksirahastosijoituksissani, en jostain oletetusta.)
Eli olet koko ajan tienannut 7000€/kk? Good 4 U
En ole koskaan tienannut 7000 €/kk. Tällä hetkellä bruttopalkkani on 6400 €/kk. Siitä jää käteen aika tarkkaan 4000 €/kk (Helsinki, ei merkittäviä vähennyksiä verotuksessa). 12 vuotta sitten palkkani oli jonkin verran pienempi, mutta kyllä siitä silloinkin jäi sijoitettavaksi tonni kuukaudessa.
90
Vaikea arvioida asuntovarallisuuden arvoa näinä aikoina. Mutta nettona ehkä 1 200 000, varovaisesti veikaten.
N52
N.150 000€, rahastossa vaan 2000€; säästössä sama. N45
Jotain 800-900 miljoonaa. En ole laskenut kovin tarkkaan viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun jutut on puhdasta mielikuvitusta, ei täällä ole mitään miljonäärejä. Miksi pitää valehdella?
Päinvastoin. Täällä voi sanoa asiat suoraan, kun ei omaisuudesta kehtaa tutuille rehvastella. Täällä voi sanoa ihan oikeasti mikä se nettovarallisuus oikeasti on.
Minä esim. olen perinyt ison omaisuuden. Vanhempani myivät omaisuutta ja heistä tuli miljonäärejä, ja minä vastaavasti perin heidät sitten jo valitettavasti 34-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun jutut on puhdasta mielikuvitusta, ei täällä ole mitään miljonäärejä. Miksi pitää valehdella?
No en koe olevani mikään miljonääri 1,2 miljoonan omaisuuden kanssa. Se ei oikeasti ole kauhean paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en koe olevani mikään miljonääri 1,2 miljoonan omaisuuden kanssa. Se ei oikeasti ole kauhean paljon.
Juu, köyhä olet
Vierailija kirjoitti:
Laskin ketjussa ilmoitettujen summien keski-arvon ja on yli 500t €, kateeksi käy kuinka hyväosaista porukkaa täällä on
Entä keski-ikä?
Kyllä mäkin teininä kuvittelin että miljoona markkaa on korkeintaan lottovoitto... Mutta näin 50+ iässä mulla on jo tuplat (markkoina siis) ja vieläkään ei ole varakas.
Äiti käski opiskella ja jotain muuta kuin perinteisiä naisten aloja.
Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto!