Nettovarallisuutesi ja ikäsi?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Ikää 18 v omaisuus 2 suklaalevyä eli 8€
no onpas palsta-mammalla vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä väitän että jokaisella pitäisi olla 30 vuotiaana netto omaisuutta vähintään 100k-200k euroa. Jos näin ei ole niin on jollakin tapaa epäonnistunut elämässä.
Itse olet epäonnistunut.
Keskipalkka on n.3000€, tonni pois veroja. Asunto, ruoka, auto jos on jne. siitä ei satoja tuhansia säästä millään
Jos 2000e/kk jää käteen rahaa niin siitä voi helposti pistää sivuun sen 500e-1000e kuukaudessa.
En omista mitään. Olen alasti metsässä. Olen orava.
Vierailija kirjoitti:
970 k e, M55
Kerro köyhälle miten olet saanut 970t € kasaan?
Noin 700 000 euroa. Asuntoja, pörssiösakkeita, rahastoja. Ja on myös velkaa, koska minulla on sijoitusasuntoja joista velkaa.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä väitän että jokaisella pitäisi olla 30 vuotiaana netto omaisuutta vähintään 100k-200k euroa. Jos näin ei ole niin on jollakin tapaa epäonnistunut elämässä.
Itse olet epäonnistunut.
Keskipalkka on n.3000€, tonni pois veroja. Asunto, ruoka, auto jos on jne. siitä ei satoja tuhansia säästä millään
Jos 2000e/kk jää käteen rahaa niin siitä voi helposti pistää sivuun sen 500e-1000e kuukaudessa.
Et maksa asumisesta, et liiku etkä syö? Et matkustele? Lapsiakaan ei ole?
Asunto on varallisuutta vasta sitten, kun se on myyty ja uuteen asuntoon kuluu vähemmän rahaa tai se ei maksa mitään. Asunnon arvonnousukaan ei tapahdu tyhjiössä, ne tilalle hankittavat asunnot myös kokevat arvonnousun.
Vierailija kirjoitti:
Jengi puhuu täyttä paskaa, ei palkkatuloilla pysty luomaan satojen tuhansien salkkuja jos on elänyt normaalia elämää
Kyllä pystyy. Toki tämä vaatii kohtuullisen hyvän palkan, mutta esim. tavallisen DI:n palkka riittää hyvin, jos on joko sinkku tai sitten 1-3 lapsen lisäksi puoliso, jolla on suunnilleen samanlainen palkka.
Esim. oma nettopalkkani on suunnilleen 4000 €/kk. Siitä riittää helposti tonni kuukaudessa sijoituksiin ja nyt jo toinenkin, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Viimeisen 12 vuoden aikana indeksirahastoihin tekemieni sijoitusten yhteisarvo on yli kaksinkertaistunut. Siitä on helppo laskea, että jo laittamalla tonnin kuukaudessa sijoituksiin on päässyt 12 vuodessa 300 000 euron sijoitussalkkuun. (Puhun nyt siis oikeasti toteutuneesta tuotosta omissa indeksirahastosijoituksissani, en jostain oletetusta.)
Laskin ketjussa ilmoitettujen summien keski-arvon ja on yli 500t €, kateeksi käy kuinka hyväosaista porukkaa täällä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet epäonnistunut.
Et maksa asumisesta, et liiku etkä syö? Et matkustele? Lapsiakaan ei ole?
Asumisesta maksan 450e/kk, liikun autolla töihin ja auto vie kuukaudessa noin 300e, syön ja ruokakuluni ovat kuukaudessa noin 500e. En matkustele ja lapsia ei ole eikä tule.
Nettona tienaan juurikin noin 2000e/kk ja saan sijoitettua joka kuukausi 500e-1000e, lomarahat yms kun tulee niin menee tuo yli 1000e sijoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miten olette nämä saaneet? Perintöä? Hyväpalkkainen työ? Erossa?
Vastaajalla 36 on perinnöistä jäljellä ehkä 130000, parissa asunnossa osuus ja siitä kuukausittaisia kuluja.
Koti oli just ja just velaton ennen perintöjä.
26 vuotta hyväpalkkaista työtä eikä opiskelujen jälkeen ole tarvinnut olla työttömänä. Melieen jo hävettää tuo bruttopalkka, mutta yleiskorotukset tulee joka vuosi.
Ja ihan normaalia elämää elämällä, pIdetty välttämättömät kulut maltillisena ja palkkapäivänä maksettu säästöön ensin. Rahastot on vuosien varrella tuplanneet pääomansa, osakesäästötilillä menee huonommin, sen aloitus osui tosi paskaan saumaan.
Ja eihän näihin ketjuihin tule persaukiset kertomaan, vaan ne joilla kerrottavaa. Tosin tuo 85milj kaveri ei mene mulle läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jengi puhuu täyttä paskaa, ei palkkatuloilla pysty luomaan satojen tuhansien salkkuja jos on elänyt normaalia elämää
Kyllä pystyy. Toki tämä vaatii kohtuullisen hyvän palkan, mutta esim. tavallisen DI:n palkka riittää hyvin, jos on joko sinkku tai sitten 1-3 lapsen lisäksi puoliso, jolla on suunnilleen samanlainen palkka.
Esim. oma nettopalkkani on suunnilleen 4000 €/kk. Siitä riittää helposti tonni kuukaudessa sijoituksiin ja nyt jo toinenkin, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa. Viimeisen 12 vuoden aikana indeksirahastoihin tekemieni sijoitusten yhteisarvo on yli kaksinkertaistunut. Siitä on helppo laskea, että jo laittamalla tonnin kuukaudessa sijoituksiin on päässyt 12 vuodessa 300 000 euron sijoitussalkkuun. (Puhun nyt siis oikeasti toteutuneesta tuotosta omissa indeksirahastosijoituksissani, en jostain oletetusta.)
Eli olet koko ajan tienannut 7000€/kk? Good 4 U
Vierailija kirjoitti:
En omista mitään. Olen alasti metsässä. Olen orava.
Orkut on kivoja...
Olisko noin 1.3 miljoonaa. 3 pientä sijoitusasuntoa Helsingissä arvoalueilla, Ok talo Hyvinkäällä, 120ha metsää keski ja itä-suomessa ja kaksi kesämökkiä järvien rannoilla 300km päässä Helsingistä, tilillä 14 000€. Velkaa 110 000
Mulla on 5,2 miljoonaa. Toki olen ollut onnekas elämässä eikö kaikki ole tullut "omalla työllä" vaan sijoitin kryptovaluuttoihin 13 vuotta sitten. Ikää on 34 v.
970 k e, M55