Teini meni venäjälle luvatta ja vanhemmat ovat huolestuneet
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
No pöljäkkeen kasvattivat
On ukrainalainen 13 vuotias. Suomeen evakkoon tullut äitinsä kanssa.
Evakkoon Suomeen....Ja retkeili sitten vihollisen maaperälle.
Jospa hänen sukuaan on sotavankina Venäjällä..? Lähtikö haikailemaan heidän perään ?
Jaa ei aiheuta toimenpiteitä. Olkoon siellä
Kun rajat olivat auki ukrainalaiset pakolaiset matkustivat Venäjälle ja Donetskin alueelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut koko ikäni itärajan läheisyydessä. Siis oikeasti lähellä, parin kilometrin päässä. Jo 1980-luvullamollessani lapsi peloteltiin, että jos rajan ylittää, niin voi jäädä iäksi Venäjälle.
En tunne sympatiaa, vaikka minullakin lapsia on. Kyllä nyt sen verran pitää pentujaan pystyä kasvattamaan, että valtiorajarikokset jää tekemättä.
Tämäkin sankari jo 17v - aika urpo pitää olla jos vapaaehtoisesti ylittää rajan Venäjälle.
Jos on noin tollo niin pysykööt venäjällä. Ihan omiensa joukossa
Vierailija kirjoitti:
Kun eivät veisi sotaan.
Sinnehän lapataan nyt kaikki mahdolliset, myös alaikäiset. Ei ole valitettavasti turha pelko ollenkaan. Ja se on sota josta ei tulla takaisin.
Hän on 13v ja saa päättää itse missä asuu. Toivottavasti Suomen valtio ei tähän mitenkään puutu.
Sinne ei kannata lähteä etenkään tässä tilanteessa sekoilemaan! Ellei sitten olisi tosielämän Chuck Norris, mikä on epätodennäköistä. Venäjällähän kaikki kynnelle kykenevät pyrkivät poistumaan maasta, mutta sekä oma että naapurimaiden politiikka pyrkii estämään poispääsyn.
🤔 ja sitten isoon ääneen ihmetellään miksei 16-vuotias suomi-venäläinen lukiolainen poika pääse olkiluotoon...
No en usko, että ainakaan minun Veeti menisi. Hän nyt tosin on jo aikuinen. Mutta eipä sinne suuntaan kaihoisasti katsellut edes lapsena. Pilallehan se lapsi meni, kun uhkailin, että Venäjän rajan ylityksestä voi sitten jäädä Venäjälle ja takaisinpääsy on mysteeri.
- Se muori itärajalta