Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAMAATUSKAT ' 05 ma-su*

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoutumisessa, kun viikko lähenee loppuaan..

Jumbossa vierailtu, ja nyt on Miltsulle kevääksi kirkkaan vihreää, kirkkaan keltaista yms.kudetta..Ihanaa, että on muutakin valinnanvaraa, kuin mustaa, harmaata, tummanharmaata, tummansinistä..

Käytiin oikein kahvillakin kahdestaan, ylellistä.

Olikos muita maatuskoja siellä suunnalla?

Minkäslaista viikonloppusuunnitelmaa kullakin on? Meillä ei ihmeitä; illaksi töihin ja ukkokulta menee saunailtaan, joten potee huomenna jonkinsortin oloa:O). Mä lähden siis huomenna tapaamaan paria työkaveria ihan baariin, ja kiva kyllä, kun saa jutskata silleen rauhassa, kun ei kahvitauoilla oikein kerkiä kuulumisia vaihtamaan. Sunnuntaina meillä onkin hääpvä, ja mies lupaili viedä mua ulos syömään..Ans kattoo, kuin eukon käy!

Nyt on sitten Milolla se nuha, jota tuhisi jo edellisyönä..Voi kökkö; nenä vuotaa ihan reilusti ja nukkuminen taas sitä sun tätä..Voi kun tulis pian terveeksi, kun on sinne laivalle lähtö keskiviikkona, niin ois mukavampi reissata terveenä.

Pirtsakkaa perjantaipäivää, pinoon mars!

Trutti

Vierailija
22/29 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lal lal laa ja niin ees päin! :D

Täällä sitä taas päikkäriaikaan pyöritään netissä surffaamassa ihan kuin ei parempaakin tekemistä ois... syyllisyys tekemättömistä kotitöistä painaa päälle... Mut onhan se tänki maatuskan välillä levättävä!

Joku aika sitte kävin ostelemassa typylle vähän uusia vaatteita. Aika paljon vaaleanpunaista tuli taas hankittua. Ne on vaa nii söpöjä! Mut viel pitäs vaik mitä ostaa! Ja kurahanskat ehdottomasti nyt heti!

Onneks ollaan tänää menos Jumboon ruokakauppaan, ni vois sieltä vaik samalla kattoo! Puuttuuhan sitä vaik mitä muutakin, mut kaikkeen ei oo varaa :(

Pitäs muutenki tota kauppalistaa alkaa rustailee. On joteski niin vaikeeta aina keksii viikon ruokalistaa. Tuntuu et ne on vaa ne samat ruoat joita siin pyörittää uudestaan ja uudestaan. Ajattelinki et jos tänää ettis täält netist jotai uusii kiehtovii reseptejä kokeiltavaks. Siitä puheen ollen parempi laittaa tohinaks et ehtis jotai löytääki ennen pimun heräämistä!

Jotes heissulivei ja mahtavaa viikonlopun alkua! Kohta se kevät kohisten saapuu! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen pinoutuminen ennen vieraiden saapumista.. :) Ja galluppeihin vastailua..

TAVARAT: meillä piilotellaan myös! Monesti isäntä on töihin lähtiessään kaivellut työkenkiensä uumenista jos jonkinlaista palikkaa ja palapelin palasta. Yksi viikonloppuilta oltiin alkamassa dvd:n katseluun ja kas kummaa, kaukosäädintä ei löydy.

Ei muuta kuin tytön huonekin penkomaan varovasti ettei heräisi ja lopulta se löytyi keittiöstä alalaatikosta, jossa pidetään muovipusseja...

PIIRTELY: en ole kokeillut, kun kynä menee aina suoraan suuhun. Pitäisi ostaa myrkyttömät kynät ja sitten peittää joku pöytä isosti paperilla :)

Lusikka alkaa vasta pysymään kädessä niin treenaillaan sitä ensin..

TURVAISTUIN: meillä ollaan oltu kasvot menosuuntaan n. 7kk iästä lähtien tytön oksentelun sekä huudon vuoksi. Kärsi siis matkapahoinvoinnista eikä kertakaikkiaan viihtynyt yhtään ' väärinpäin' kun ei nähnyt eteensä. Ajamme tosi paljon autolla ja nykyään matkat menee kivasti :)

Mutta nyt odottelemaan vieraiden saapumista! Ja taitaa taapero olla taas tekemässä tihutöitä kun on ihan liian hiljaista.. mentävä!

-Henna ja tytöt

Vierailija
24/29 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu me oltiin myös Jumbossa tänään 9.30-11-30, tuli ostettua pojalle muutamat uudet vaatteet ja itselle myös. Kävimme myös kaffella kahdestaan. Piti käydä myös ostamassa pojalle uusi hiusharja kun tänään hiffasi ekaa kertaa että vessanpönttöön voi tiputella tavaroita, ja siis hiusharja sai kasteen. Tähän asti olen visusti yrittänyt pitää sitä pöntön kantta jalan tai polven alla mutta nyt pääs lipsuun..

VIIKONLOPPUna meillä ei tällä erää mitään ihmeellsitä ohjelmaa. Mennään varmaan lauantaina syömään kiinalaista keskustaan. Muuten oleillaan kotosalla jne.

G: juovatko teidän lapsukaiset jo itse tuttipullosta/muusta pullosta tai mukista? Voi viude kun meillä niin laiska kaveri että osaa sen kyllä mutta juottaa pitää silti. Jos päästän näppini irti alkaa leikkiminen.

G: osaavatko teidän lapsukaiset jo syödä itse? Meillä ei juuri, varmaan laiskuutta sekin kaverin puolelta, ja sottaamatta pääsee kun itse syöttää.

G: missä olette perheenä tai sinä itse käynyt viimeksi matkalla? Mitä suunnitelmia kesäksi?

Taisi tuo heppu nukahtaa päikkäreille, siis omiin hommiin. Kivaa perjantaita!

Vierailija
25/29 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitas kyssareita niita nyt olikaan...

- syomisesta: valilla syodaan itse, valilla halutaan etta syotetaan.

- juominen: nokkamukista juodaan paivisin, mutta iltamaito menee tuttipullosta.

-lomailusta: huhtikuuksi suunnitteilla Karibian loma, mutta ollaan oltu vahan saamattomia niin saa nahda kuinka kay. Viimeksi oltiin " lomalla" Suomessa elokuussa. Kesalla taas Suomeen varmaan heinakuussa. Tytto nukkuu vaan hirmu huonosti matkasangyssa. Taitaa olla liian pieni sille jo. Mites muilla matkasanky? Onko kokemuksia?

- turvaistuimessa on istuttu jo pari kuukautta naama menosuuntaan. Niinhan se on, etta nokkakolarissa toinen on parempi ja peraanajossa toinen. Automatkat menee paljon paremmin nyt kun tytto on " oikein" pain.

Hyvaa viikonloppua kaikille!

BT

Vierailija
26/29 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu hyvin huomaa aina kun viikonloppu lähestyy, pino karkaa.

Mä sain miehet ulos vaunulenkille ja tein tuossa juuri Ceasarsalaatin valmiiksi ym tilpehöörit ruokailua varten.

Tämä mamma hehkuttaa (ei varmaan pitäisi) kun poju nukkui koko yön putkeen viime yönä, 21-07.

Jumbossa käytiin ap...äänestämässä, ruokaostoksilla ja löysin vihdoin sellaiset mustat kapeat housut itellein joita voi käyttää saappaiden kanssa.

Unohdin näköjään itse vastata tuohon matkagallupiin. Me ollaan perheenä käyty viimeksi marraskuussa Teneriffalla. Sitä ennen kävin likkakavereiden kanssa Tukholmassa. Tulevana keväänä lähdetään perheenä ja anopit myös niin Kyprokselle. Kesä vietetään kotosalla ja mökillä.

Juu mutta nyt taas muihin hommiin, tulkaahan kuulolle vaikka onkin viikonloppu!!!!!

Vierailija
27/29 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaan heti: Meillä JUODAAN sujuvasti itse sekä pullosta että nokkamukista. Tavallisesta mukista myös, mutta silloin on aina rinnuksetkin märkänä.

Tyttö yrittää kovasti SYÖDÄ itse, mutta aika sottaista puuhaa se on. Lusikka menee hyvin suuhun, mutta kun se ruoka pitäisi ensin jotenkin saada siihen kyytiin.. Mutta sinnikkäästi tytsy harjoittelee.

LOMALLA ei olla oltu piiiitkiin aikoihin. Ennen tätä kuopusta oltiin porukalla Kreikassa, mutta miehen kanssa kahdestaan ei olla päästy Baltian Pariisia pidemmälle. On aika tyyristä matkustella näinkin isolla porukalla, joten kesäksikään ei ole suunnitteilla mökkeilyä kummempaa.

En nyt muista mitä muuta täällä on jutskattu, joten suunnistan tohon soffalle miettimään.. Leppoisaa lauantai-iltaa!

Pähkis :)

Vierailija
28/29 |
10.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa minäkin vastaamaan galluppeihin:

- JUOMINEN Meillä juodaan itse nokkamukista mutta tavallisesta mukista ei vielä. Tuttipulloa ei ole vakituisessa käytössä.

- SYÖMINEN Meillä osataan syödä itse jotenkuten, mutta sitä ei ole opittu, miten päin se lusikka tulee sinne suuhun laittaa. Useimmiten vielä syötän. Joka kerta tunnen kyllä syyllisyyttä että pitäisi antaa enemmän itse harjoitella...

- MATKUSTAMINEN Perheenä oltiin viimeksi Ruotsin risteilyllä loka-marraskuun vaihteessa 2006.

- TURVAISTUIN Meillä on vielä selkä menosuuntaan. Ollaan kyllä mietitty että pitäisi pian kääntää, kun neiti on sen verran pitkä, että jaloilla on tukalat oltavat.

On minulla itsellänikin kysymys: Oletteko joutuneet usein antamaan lääkettä pienokaiselle?

Meidän tyttö sai viime viikon antibioottikuurin jälkeen suuhun sammasta ja sitä varten lääkäri määräsi suun kautta annettavaa Daktarin oraaligeeliä. Se on sellaista tahmeaa ainetta, joka lapsen todella pitää ottaa suuhunsa, sitä ei vaan voi kipata sinne. Lääke tulisi antaa pieninä annoksina (yht. annos on 2,5 ml), ettei lääke jää tukkimaan hengitysteitä. No, meillä neiti nostaa aivan hirveän metelin ja itkee ja huutaa ihan kuin paniikissa kun näkeekin lusikan, jossa lääkettä on. Ollaan yritetty olla päättäväisiä ja laittaa se vaikka huutaisikin. Ainakin kerran olen jopa onnistunut rauhoittamaan tytön ja silloin hän ottaa lääkkeen ihan suosiolla. Mutta muuten huudattamalla. Mietitiin, että ollaankohan tuputettu liikaa ja väkisin annettu lääke... Lääke on ihan hyvänmakuistakin, eli mausta ei kyllä ole kysymys. Mutta onko muilla samantyyppisiä kokemuksia lääkkeiden oton kanssa?

Mukavaa lauantai-illan jatkoa kaikille!

T: Lauranäiti

Vierailija
29/29 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinoa nostamassa!

ihan oikeesti olin eilen baarissa, ja oli tosissaan kivaa:O).Karaokea tuli loilotettua niin, että tänään jo melkein nolottaa..No, hyvä etten käy usein baarissa, niin kukaan ei muista/tunne!

Meillä siis se hääpvä tänään ja ukkeli ehdotteli ulos syömään menemistä..En sitten lämmennyt ajatukselle, vaan päätettiinkin juhlistaa päivää koko perheen kera ja tehtiin oikein kolmen ruokalajin päivällinen; Alkuun salaattia,patonkia sekä katkarapukeittoa; pääruokana brassi-lihapiffit ja valkkariperunat(lapsille tikkuranskikset) ja jälkkärinä ihan vaan jädeä..Mutta hyvää oli.

Ens kesä; Vissiin yks viikko mökkeilyä, muuten ei mitään suunnitelmaa. Me ollaan ulkomailla käyty(siis Tukholmaa kauempana) viimeks vuonna 2001..Silloin oltiinkin kahtena talvena peräkkäin Teneriffalla(joka on kyllä NIIIIIIIIIN turistirysä, yök!), ja vieläkin ihmettelen, kuinka olen ollut niin hullu, että viiden lapsen kanssa lähettiin reissuun, ja ekana vuonna siis oli matkassa 2 alle 2-vuotiasta, joille ei ollut omaa paikkaa lentsikassa! Mahtavan hienosti reissut meni, mutta tänä pänä kyllä tuntuu, ettei semmosia rahoja mistään irtoa, että koko perhe päästäis matkaan. Toisaalta taas, Suomen kesä on niin ainutlaatuinen, satoi tai paistoi, etten kesällä olis ees halukas lähtemään mihinkään hikeentymään.

LääkeG: Meillä on toi lääkkeen anto kans yhtä tahtojen taistoa; Siihen suutulehdukseen Milo sai särkylääkettä, jota piti antaa 2 ml kerrallaan, ja aina meni huudoksi..Se nyt sentäs riitti, että sen sai suuhun(poskeen) ja nielastua, mutta toi, että sen pitäs vaikuttaakin suussa, on aikas tehtävä. Tsemppiä vaan Lauralle ja äiteelle!

K@tju! Täällä ootellaan kovasti sitä vauvantuoksusta uutista!

Ai juu,sen verran piti vielä juoruta, että samassa karvalakkipubissa oli eilen Teuvo Loman ukkokaverinsa kanssa, hih! Ois pitäny ottaa kuva kännyllä ja lähettää Seiskaan....

Viikonlopun jatkoja!

Trutti