Tukien leikkaaminen köyhiltä iskee yrittäjiin kahdella tapaa:
ihmisillä ei ole enää varaa ostaa yrittäjien tuotteita ja palveluita, ja toisaalta ihmiset tilaavat sitten Temusta ja Sheinistä tavaraa, kun ei ole varaa ostaa kotimaisista kaupoista (ainakin lähes) vastaavanlaista kiinalaista tavaraa.
Esimerkiksi asumistuen leikkauksella ja työmarkkintatuen suojaosan poistolla otaksuttavasti tämmöinen vaikutus. Ja koko ajan irtisanotaan ihmisiä ja korvataan automatisaatiolla ja tekoälyllä, eli yksinkertaisesti PERUSTULO on ainoa ratkaisu tulevaisuuden kannalta, jos halutaan, että suomalaiset ostaisi kotimaisista kaupoista taas tavaraa. Ei tullit tässä asiassa auta, niin se on.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tuotteita ja palveluita ajattelette, että sosiaalituista pitäsi voida ostaa?
Niitä, mitä nyt ei voida ostaa, mutta pystyttiin ostamaan silloin ennen kuin tukia oli leikattu. Monet sosiaalitukia saavat ovat osa-aikatyössäkäyviä (koska kokoaikatyötä ei tarjolla kaikille).
Eli mitä tuotteita ja palveluita?
Astioita, pyyhkeitä, petivaatteita, vaatteita, parturi- ja kampaamopalveluita, kahvilassakäyntejä. Itse käyn osa-aikatyössä ja työmarkkinatuen suojaosan poiston jälkeen karsin nuo kulutuksestani.
sama
Niin, että ajattelet, että yrityksiä menee nurin kun persaukiset eivät enää osta ulkoma
Kyllähän he ostaa, mutta nykyään ostavat suoraan Kiinasta Temusta ja Sheinista, eli eivät suomalaisista kaupoista.
sama
Miksi ihmisille myydään Suomessa kalliilla kamaa, joka hajoaa heti. Esimerkiksi halpa-aurinkolasien jotka eivät ole halvat, joita valoherkkä joutuu käyttämään (sisälläkin joskus) hajoaa ohut muovi, joka pitää linssin kiinni. Älytöntä maksaa näistä romuista paljoa, vaikka olisi miten hieno väritys linssissä. Hyvin helposti hajoavaa kamaa, pieni napsahdus muoviin ja se on entinen - mahdoton korjata. Sekä hintavassa että halvassa on yhtä huonoja. Lasien kanssa pitäisi voida levätä myös sängyllä, jos on pyöreä päähän istuva malli ja ei saisi heti pudotessa mennä rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tukihessujen pidäkään saada muuta kuin makaronia ja ketsuppia kaupasta. Palvelut on tarkoitettu maksukykyiselle työssäkäyvälle kansanosalle.
Mutta kun näitä maksukykyisiä on koko ajan yhä vähemmän, koska työttömiä on koko ajan yhä enemmän. Monet näistä ovat ennen olleet maksukykyisiä, mutta irtasanomisen myötä eivät enää ole.
Mää oon osittain työtön ja osittain teen osa-aikahommia. Mutku hallitus poisti sen 300 euron suojaosuuden niin palkka puolittui eli tienaan alle 6 euroa tunnissa. Voin vakuuttaa että maksykykyä ei ole, ei edes kaikkeen tarpeelliseen saatikka sitten "turhaan".
Olen köyhä pitkäaikaistyötön, eikä kyllä tulisi mieleenikään tilata mistään Temusta tai Sheinistä. Sen sijaan voin hyvinkin ostaa suomalaiselta pienyrittäjältä esim. joulumyyjäisissä jotain pientä tai vaikka nettikaupasta. Suosin kotimaista ja luonnonmukaista. Ei myrkkyjä eikä lisäaineita, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tukihessujen pidäkään saada muuta kuin makaronia ja ketsuppia kaupasta. Palvelut on tarkoitettu maksukykyiselle työssäkäyvälle kansanosalle.
Mutta kun näitä maksukykyisiä on koko ajan yhä vähemmän, koska työttömiä on koko ajan yhä enemmän. Monet näistä ovat ennen olleet maksukykyisiä, mutta irtasanomisen myötä eivät enää ole.
Mää oon osittain työtön ja osittain teen osa-aikahommia. Mutku hallitus poisti sen 300 euron suojaosuuden niin palkka puolittui eli tienaan alle 6 euroa tunnissa. Voin vakuuttaa että maksykykyä ei ole, ei edes kaikkeen tarpeelliseen saatikka sitten "turhaan".
Näinpä. Itse olen ajatellut irtisanoutua osa-aikatöistä, koska niissä käyminen +- nolla ja lisäksi teen halveksittua työtä henkilökohtaisena avustajana.
Vierailija kirjoitti:
Olen köyhä pitkäaikaistyötön, eikä kyllä tulisi mieleenikään tilata mistään Temusta tai Sheinistä. Sen sijaan voin hyvinkin ostaa suomalaiselta pienyrittäjältä esim. joulumyyjäisissä jotain pientä tai vaikka nettikaupasta. Suosin kotimaista ja luonnonmukaista. Ei myrkkyjä eikä lisäaineita, kiitos.
Mutta jos tukia ei olisi leikattu, niin sinullakin olisi varaa ostaa vielä enemmän suomalaiselta yrittäjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä taas!
Sinun palkkasi ei pudonnut, kuten olen sinulle monta kertaa selittänyt. Sinun tukiesi määrä väheni. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista, juuri uutisissa sanottiin että kuluttakien ostovoima on vahvistunut, kuka meille valehtelee.
Se on semmoinen VASEMMISTOLAINEN valhe taas kuten lakkojen kieltäminenkin.
Eli sun mielestä vihervassariuutisissa valehdellaan sulle, että kuluttajilla menee ihan hyvin nyt, oikeistohallituksen aikana. Jos uutiset olisi vassariuutiset, miksi ihmeessä haluaisivat pönkittää oikeistohallitusta? Järki käteen nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sinä taas!
Sinun palkkasi ei pudonnut, kuten olen sinulle monta kertaa selittänyt. Sinun tukiesi määrä väheni. Kaksi eri a
Tuet OVAT PALKAN LISÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Monista töistä maksetaan surkeaa palkkaa ja tukien voidaan katsoa näin olevan palkan jatke.
Tosin itse irtisanouduin osa-aikatyöstä työmarkkinatuen suojaosan poiston myötä. Avustakaa itse nuo kuvottavat vammaiset.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksukyky katoa lyhyeen työttömyyteen. Jokaisella järkevällä on vähintään kymppitonnin puskuri, mieluummin isompi.
Ei sitä puskuriaan halua lyhyen työttömyyden takia kuluttaa, kun ei tiedä etukäteen, kuinka kauan puskurin tulee riittää. Vaikka sitten pääsisikin taas (pätkä)töihin, haluaa vaan säästellä lisää puskuria. Ja kun kerran tottuu vaikkapa Temun halvempiin hintoihin, ei enää halua maksaa enempää, vaikka olisi taas varaakin.
Kyllä mun mielestä tuota Temukauppaa pitää säädellä. Eihän se ole mikään ratkaisu köyhyysongelmaan. Ainoastaan pahentaa ongelmaa, kun kotimainen talous sakkaa, niin kuin ap selvittikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksukyky katoa lyhyeen työttömyyteen. Jokaisella järkevällä on vähintään kymppitonnin puskuri, mieluummin isompi.
Ei sitä puskuriaan halua lyhyen työttömyyden takia kuluttaa, kun ei tiedä etukäteen, kuinka kauan puskurin tulee riittää. Vaikka sitten pääsisikin taas (pätkä)töihin, haluaa vaan säästellä lisää puskuria. Ja kun kerran tottuu vaikkapa Temun halvempi
Voi ihmisellä periaatteita ja järkeä päässä ettei tilaile mistään temusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä tuota Temukauppaa pitää säädellä. Eihän se ole mikään ratkaisu köyhyysongelmaan. Ainoastaan pahentaa ongelmaa, kun kotimainen talous sakkaa, niin kuin ap selvittikin.
Työmarkkintuen suojaosa takaisin, ja mieluiten perustulo käyttöön.
Voi ihmisellä olla myös periaatteita ja järkeä päässä ettei tilaile mistään temusta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä kotimaisille yrityksille tapahtuu. Menkööt konkkaan ja yrittelijät oikeisiin töihin.
Olen fyssariyrittäjä, köyhä sellainen, miksi työni ei ole oikeaa? Jos olisi mehiläisellä fyssarina, olisinko oikeissa töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkintuen suojaosa takaisin, ja mieluiten perustulo käyttöön.
Perustulo olisi hyvä niin voisi tehdä vapaasti keikkatyötä. Eihän meitä yli 50 v. pitkäaikaistyöttömiä kukaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Temussa myydään vaikka mitä edullista askartelutarviketta. Veikkaan, että joulumyyjäisissä myydään paljon tuotteita, joiden raaka-aineet on ostettu Temusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä kotimaisille yrityksille tapahtuu. Menkööt konkkaan ja yrittelijät oikeisiin töihin.
Olen fyssariyrittäjä, köyhä sellainen, miksi työni ei ole oikeaa? Jos olisi mehiläisellä fyssarina, olisinko oikeissa töissä?
Yksinyrittäjille on tämä hallitus järjestänyt hyvin huonon diilin. Ajaa vaan suuryritysten etua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temussa myydään vaikka mitä edullista askartelutarviketta. Veikkaan, että joulumyyjäisissä myydään paljon tuotteita, joiden raaka-aineet on ostettu Temusta.
Ei myydä. Miksi promoat täällä Temua? Oletko Pietarista?
Itsepalvelukassa on vain ja ainoastaan asiakkaan valinta,mutta asenteesi kertoo oleellisen,olet negativisti.