Kohta potkujen antaminen on entistä helpompaa
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä myöten myös palkkaaminen
on vaikeampaa.
Ei ole, kun voi irtisanoa jo kuukauden päästä.
Mutta kuka uskaltaa ottaa isoa asuntolainaa?
Kuka ottaa enää työtä vastaan, josta voi saada potkut milloin vain?
Kuka tarjoaa enää töitä, kun työntekijät vaan huutaa oikeuksiaan? Siinä sivussa unohtuu omat velvollisuudet. Työsuhteessa se velvollisuus on tehdä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä myöten myös palkkaaminen
on vaikeampaa.
Ei ole, kun voi irtisanoa jo kuukauden päästä.
Mutta kuka uskaltaa ottaa isoa asuntolainaa?
Kuka ottaa enää työtä vastaan, josta voi saada potkut milloin vain?
Ja kuka sitoutuu enää yhtään mihinkään?
Luulisi ihmisten jo ymmärtävän, että pakko ei motivoi ketään.
Kohutulla "potkulailla" nollavaikutus työllisyyteen, sanoo tutkija - Arto Satonen: "Väärä johtopäätös"
https://www.talouselama.fi/uutiset/kohutulla-potkulailla-nollavaikutus-…
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uutinen. Nyt moni yrittäjä uskaltaa palkata uusia työntekijöitä töihin, koska huonoista on mahdollista päästä eroon.
Arvata voin vain että vanhemmat työntekijät saavat kenkää jo iän vuoksi, sekä on oikein? Kohta on kortistossa tunkua.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ajaa jenkkimeininkiä Suomen työmarkkinoille. Kaikille vaan potkut mut menkää kuitenkin töihin!
Työministeri Arto Satosen mukaan Yhdysvallat menestyy joustavien työmarkkinoiden ansiosta:
https://www.verkkouutiset.fi/a/arto-satonen-usa-menestyy-joustavien-tyo…
Ainoastaan hyvä asia, että helpottuu. Suomessa on järjetön tilanne, että työsuhteessa roikotetaan ihmisiä, jotka inhoavat toimenkuvaansa, käyvät siellä lähinnä jarruttamassa muiden työntekoa tai ovat jatkuvasti saikulla milloin milläkin syyllä. Erotakaan ei voi itse etujen menettämisen vuoksi, eikä toisaalta työnantajakaan voi irtisanoa. Koska tilanne sitten on tämä, ei voi myöskään palkata tilalle henkilöä, joka viihtyisi juuri siinä työssä oikein hyvin.
Tosi hyvä juttu!
Ei niitä kaiken maailman palkkatuettuja hönöjä tartte päivää pidempään kattella,
uutta vaan putkeen heti kättelyssä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
No hei, minulla on tilillä joka kuun lopussa rahaa seuraavan kuun vuokraa varten. Kela laskee tämän toimeentulotuessa käyttörahaksi, joten en saa toimeentulotukea, vaikka laskurin mukaan olen oikeutettu samaaan sitä noin. 400€. Kelan vaatimus on, että jätän vuokrani maksamatta, kerään sakkomaksua 10€/per päivä, joka ylittää virallisen vuokranmaksupäivän ja hankkiudun joko ulosottoon tai kodittomaksi.
Kitkuttelen 120 eurolla kuussa. Asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin.
No hei, minulla on tilillä joka kuun lopussa rahaa seuraavan kuun vuokraa varten. Kela laskee tämän toimeentulotuessa käyttörahaksi, joten en saa toimeentulotukea, vaikka laskurin mukaan olen oikeutettu samaaan sitä noin. 400€. Kelan vaatimus on, että jätän vuokrani maksamatta, kerään sakkomaksua 10€/per päivä, joka ylittää virallisen vuokranmaksupäivän ja hankkiudun joko ulosottoon tai kodittomaksi.
Kitkuttelen 120 eurolla kuussa. Asun yksin.
Tottakai Kela laskee jokaisen sentin käyttörahaksi. Kuun lopussa pitäisi olla 0 euroa käyttörahaa, että sinulle maksetaan toimeentulotukea.
Ja kuka sitoutuu enää yhtään mihinkään?