15v teini haluaa mopoauton
Parin viikon päästä 15v teini haluaa mopoauton punttisalilla ja koulussa käymistä varten. Ei ole pitkä matka kouluun vain 800 m, mutta lähimmälle salille on pari kilsaa. Tähän mennessä ollaan kuskattu itse autolla niin helpottaisi myös meidän taakkaa. Onko paikalla mopoautoilijoiden vanhempia jotka voisi kertoa plussia ja miinuksia sekä mikä malli olisi hyvä?
Kommentit (370)
No, meillä aikoinaan se oli helpotus, Poika harrasti jääkiekkoa ja reenit aivan hulluun aikaan. Ei tarvinnut lähteä työpäivän päätteksi lähteä kuskaamaan ja odottelemaan reenien loppumista, jotka olivat yleensä toisella puolella kaupunkia.
Jos ei noita matkoja kykene kulkemaan omin jaloin, on tosi huono tilanne! Ettekä yhtään paranna sitä, jos mopoauton hänelle hankitte.
Työkaverin vaari kuoli suojatietä ylittäessään, kun nuoren ajama mopoauto ajoi päälle.
En tiedä miten hauskaa nuorisovankilassa on.
No anyway toisen Fatboyn päälle me laitettiin AMBRONITE-colat.
Meillä ei kumpikaan teini (tyttö ja poika) halunnut mautoa. Ajokortit kyllä joutuu hommaamaan kaikki eli mopoautokortin jota tarvii mönkijällä ajamiseen, traktorikortti traktoriin ja moottorikelkkaan sekä mopokortti.
Kulkupeleinä on 2 mopoa, 1 skootteri, mönkijä, traktori ja kelkka ja kohtapuoliin 1 henkilöauto lisää.
16-vuotiaana alkavat ajaa opetusluvalla henkilöauton b-korttia, joka on tarkoitus saada kun täyttää 17-v.
Ikäeroa lapsilla reilu vuosi ja itse opetan kaikki kortit. Voin sanoa, että muutama vuosi on yhtä ajokortin ajamista. Molemmille neljät kirjalliset ja 2 inssiä.
Onkohan vähän rahastuksen makua ajokorttihommissa? Ihan hyvin voisi olla yhdet kirjalliset ja yksi inssi mopoauto-, mopo- ja traktorikorttiin nykyisten 3 kirjallisten sijaan.
Jos tämä on humoristista, olen selvästi jäänyt jostain paitsi.
Vierailija kirjoitti:
800m :)
Mulla on tuo matka töihin, käyn joka päivä kävellen. Ei jaksa autoa käynnistää näin lyhyen matkan takia.
Vierailija kirjoitti:
Hengenvaarallinen kapistus. En ostaisi 15-v. lapselle mitään menopeliä, missä moottori. Pyörällä pääsee 2 km matkan aivan hyvin
Tämä on vastuullisen vanhemman päätös, se vähäinenkin liikunta tuppaa jäämään moottoroidut kulkupelin myötä pois.
Jos oikeasti haluaa treeneissä käydä, on valmis myös näkemään vaivaa. Omistautumisesta on myös treenin kannalta hyötyä. Nuoria ei pidä hemmotella vaan ennemminkin sopivasti laittaa esteitä matkalle jotta oppivat painamaan leuan rintaan ja käymään tuulta päin.
Tuossa iässä ratkeaa menestyjät ja ne ketkä ovat aina työttöminä kotona. Tuo auto/mopo hankinta muuttaa koko loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
Mopoauto herättää kateutta.
Ei herätä, vaan ihmettelyä vanhempia kohtaan, jos ratissa on 15-vuotias lapsi liikenteen seassa.
On nii kuivaa ettei pystyis mistää muualt shoppaa
jos se on oikein inhottava muksu niin hanki ihmeessä. mautoa en ikinä rakkaalle läheiselle kulkuvälineeksi antaisi, turvattomia kuin mitkä.
Hei, meillä Suomessa se vaan on eri asia!