15v teini haluaa mopoauton
Parin viikon päästä 15v teini haluaa mopoauton punttisalilla ja koulussa käymistä varten. Ei ole pitkä matka kouluun vain 800 m, mutta lähimmälle salille on pari kilsaa. Tähän mennessä ollaan kuskattu itse autolla niin helpottaisi myös meidän taakkaa. Onko paikalla mopoautoilijoiden vanhempia jotka voisi kertoa plussia ja miinuksia sekä mikä malli olisi hyvä?
Kommentit (370)
Eiks noi mopoautot ala olla jo vähän niinkuin pois maailmasta? Ainakin täällä meidän pikkukaupungissa ne tuntuu vähentyneen liikenteestä ihan huomattavasti. Yhteen aikaan niitä oli paljon, nyt ei enää.
Nythän on vilityksenä nuo skuutit. Niillä ne porhaltelee kaiken aikaa.
Ja tuohon ap:n kakaran liikkumiseen ei kyllä tarvita autoja. Polkupyörä on edelleen kunnon kulkuväline ja nuorison suosiossa vuosista toisiin. Muutama kilometri salille? Minäkin vanha akka ajan pyörällä tuon matkan ihan tuosta noin vain. Miten joku nuori ihminen ei muka pysty? Lellitte ne ihan pilalle.
Ja mitä varten siellä salilla oikein käydään? Eikös siellä käymisellä nimenomaan ylläpidetä kuntoa?
Mikä pakkomielle teillä typeryksillä on noihin aiheisiin?
Minun puolestani lapseni voi hankkia mopoauton kun siihen ikään tulee, mutta itse en maksa siitä penniäkään.
Kesätöillä voi hankkia niinkuin muutkin ihmiset, työllä, jos jotain haluaa. Kortin voin kyllä vanhempana kustantaa.
Minusta olisi ihan hauska kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Meidän piika täyttää pian 15 ja ajateltiin ostaa mönkijä.
Mikä mahtaa olla teinin paino? Tää on niin valtava karhunpalvelus, kun hyötyliikunnasta ei ole mitään tietoa.
15-vuotias teini jaksaa kyllä pyöräillä 2 km salimatkan.
Varas varastaa mutta köyhän ei ole varaa
Saahan sitä haluta vaikka mitä...
Kukaan ei pyytänyt sun mielipidettä, mutta kiitos kuitenkin.
toin vain esille ketkä vääristelevät
Siitäpä se alkaa nuoren kunto laskea kun ei tarvi enää fyysisesti taivaltaa kouluun ja salille. Tai no, eihän se ole vissiin tehnyt sitä tähänkään mennessä, mutta huono kunto voi laskea lisää.
ei tääl kukaa sulta ota käskyjä :D