Terveellinen herkkusi?
Mitä terveellistä syöt kun haluat napostella/herkutella?
Oma terveellinen herkku on: ruisleipä sulatejuustolla ja paprikalla
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset omenat, voileipä juustolla ja paistetulla kananmunalla, kasvistikut hummuksen kanssa... Mehujäät, erityisesti Pirkan Murkku.
Myös ihan vain kotona kokattu ruoka riittää monesti, ei tee enää mieli herkkuja hyvän aterian jälkeen.
Kananmunat on epäterveellisempiä kuin rööki
Suksi kuuseen!
Appelsiinia, raejuustoa ja kreikkalaista jogurttia sauvasekoittimella sekaisin, vähän kuin appelsiiniriisiä
Minä en tiedä mitään terveellistä, mitä voi sanoa herkuksi. Minulle herkut ovat aina olleet jäätelö ja suklaa.
Vierailija kirjoitti:
Mansikat, kirsikat, pensasmustikat, tumma suklaa, kaakao ja katkaravut.
Nuo eivät ole, koskasn milloinkaan vaarallisia, eivätkä kiellettyjä herkkuja: Kohtuukkisesti nautittoina.
Ovat sellasia satunnaisia, silloin tällöin, juhlissa, illaistujaisisissa, kohtuullisen vähän, nautittuja herkkuja.
Ja tiedän, mistä puhun. Olem ykködtyypin diabeetikko. Minulla on digitaalinen seuranta, verensokerin seueannasta.
Joskus voi ottaa pari konjakki = 8cl. Samoin toisinaan, siis harvoin 12 cl punaviiniä.
Kuin myös hiilihydraattinen illanen = paistettu pihvi, perunat, voikasvikset, maukas öljyinen salaatti, viipale tuoretta leipää.
Mutta nämä ovat harvinaisia erikoistilanteita.
Antaumuksella haudutettu ohraryynipuuro voisilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty mustikkarahka : pehmeä maitorahka + vispattu kerma + pakastemustikoita, hieman sokeria ja vaniljasokeria.
Tosi hyvä herkku, myös maukas. Mutta niin ikävää kuin se onkin, tuo herkku käy niille., joille maito ei missään muodoidsa sovi.
Ja nämä ihmiset ovat niitä: Jotka ovat ns. allergisia maidon proteiineille. He ovat niitä, jotla eivät voi käyttää edes laksoottimsttis maitotuotteita.
Sillä kyse ei ole maidon laksootista. KYSE on maito proteiinista.
Mutta nyt, NYT on tilanne on todella parempi, kuin vuosikymmeniin.
Nyt voi saada kaikkia herkkuja, kaura- mantelimaidosta valmistettuina.
Vierailija kirjoitti:
Antaumuksella haudutettu ohraryynipuuro voisilmällä.
Jeps. Ihan ok.
Mutta tuo herkku ei sovi keliaakikoille!
Vierailija kirjoitti:
Pistaasipähkinät
Miten toi herkku sopii pähkinä allergisille? Selitä?
Keitin just luomu appelsiiniviipaleita tunnin sokeriliemessä. Nyt heitän ne pakastimeen. Sitten doppaan ne sulatettuun 70% tummaan suklaaseen ja taas pakastimeen.
N klo 21 syön niitä liikaa ja juon ison mukin karisma kahvia oddlygood baristan kera.
Sokerisiirapin säästän seuraavaan kertaan pakastimessa.
Vierailija kirjoitti:
Juustot ja rypäleet. Nam.
Oukki doukki. Tosi herkku nuo ovat. Etenkin illanistujaisiin, monipuolinen juustotarjotin, vihreitä- ja tummia rypäleitä, kuivattuja viikunoita, taateleita, keksejä.
Valkoviini, ja alkottomana tuotteena esim. omenamehu.
Mutta perus juustotarjotin ei sovi, maitoallergisille ihmisille.
Onko teillä esittää jotain tutkimustietoa tästä asiasta vai perustuuko väitteenne vain yleiselle öyhötykselle ja omalle tuntumalle?
Kesällä mansikat,mustikka ym. Muuten en juuri syö esim. marjoja. Tuore ananas
Mitäs tuosta - jokainen tavallaan.
Itse tehty mustikkarahka : pehmeä maitorahka + vispattu kerma + pakastemustikoita, hieman sokeria ja vaniljasokeria.