Miten sähkö voi sisältyä vuokraan?
Ymmärrän että vesi voi jos kiinteä maksu mutten koskaan ole kuullutkaan että sähkö voi sisältyä vuokraan? Onko normaalia?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti: Itse opiskelijana asun tälläisessä asunnossa. Mutta näissä on kanssa niin, että esim. omia lamppuja ei saa asennella ja on esim vain pieni uuni ja kaksi liettä. Asunnot on myös sen verran pieniä, että saa kyllä aika paljon käyttää kaiken maailman juttuja, että saisi kulutettua isoja määriä sähköä kuussa.
Hamppufarmi!
Vierailija kirjoitti:
Vuokran antaja voi laittaa sähkö maksun verovähennyksiin jos sähkösopimus on vuokranantajan nimissä.
No tämä voi tietysti selittää asian ainakin yhdellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vuokran antaja voi laittaa sähkö maksun verovähennyksiin jos sähkösopimus on vuokranantajan nimissä.
Pitää se silti maksaa eikä siitä jää verotettavaa voittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun vuokralaisellani kuuluu, samoin kuivaava pyykkikone kuuluu. Kaukolämpötalo, sähköä ei paljon kulu. Tyytyväinen on ollut, viimeksi olen vuokraa korottanut v.2020
Saako vuokralainen ladata sähköautonkin vuokranantajan piikkiin? Olisi kyllä aika hyvä diili, vuokralaisen näkökulmasta.
Meinasitko vetää jatkoroikan sieltä asunnosta parkkipaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri asui aikoinaan kaupungin vuokratalossa jossa sähkö sisältyi hintaan.
Jos. sähkö sisältyy vuokraan, niin kyllä se arvioitu sähkön kulutus on huomioitu vuokrasopimuksessa, ja todennäköisesti vielä yläkanttiin. Ilmaisia lounaita ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Itse opiskelijana asun tälläisessä asunnossa. Mutta näissä on kanssa niin, että esim. omia lamppuja ei saa asennella ja on esim vain pieni uuni ja kaksi liettä. Asunnot on myös sen verran pieniä, että saa kyllä aika paljon käyttää kaiken maailman juttuja, että saisi kulutettua isoja määriä sähköä kuussa.
Hamppufarmi!
Kryptovaluuttalouhimo!
Mulla sisältyy. Toki jos tuhlaisin sähköä kohtuuttomasti niin varmaan yrittäisivät tuon muuttaa. Olen aika säästäväinen. Sisälämpötilan pidän 18-20 asteessa, koska en kestä liian lämmintä.
Kyllä meillä sekä opiskelija-asunnossa että kaupungin vuokra-asunnossa aikoinaan kuului sähkö vuokraan. Tietenkin se oli sitten laskettu mukaan vuokrahintaan, mutta eihän tuollaisessa kaukolämpöasunnossa se sähkönkulutus kovin suurta ole. Ilmaiset talopesulat ja yhtiön saunat oli myös. Kaupungin vuokrakämpässä tosin oli omakin sauna, muistaakseni siitä meni joku lisämaksu, käytti tai ei. Ei kai se mitenkään eroa siitä että vesi sisältyy vuokraan, kumpaakin voi kuluttaa joko tolkuttoman paljon tai tosi vähän.
Ihan samalla lailla voi kuin vesikin. Vuokranantajalle menee silloin laskut ja ne on huomioitu vuokran suuruudessa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun vuokralaisellani kuuluu, samoin kuivaava pyykkikone kuuluu. Kaukolämpötalo, sähköä ei paljon kulu. Tyytyväinen on ollut, viimeksi olen vuokraa korottanut v.2020
Saako vuokralainen ladata sähköautonkin vuokranantajan piikkiin? Olisi kyllä aika hyvä diili, vuokralaisen näkökulmasta.
Tulee ainakin ulkoiltua kun tolpassa 2h ajastin.
Asuin nuorempana vuokralla asunnossa, johon ei saanut tehtyä omaa sähkösopimusta koska ilmeisesti taloyhtiöllä oli yksi yhteinen sopimus. Yritin tehdä oman sähkösopimuksen soittamalla paikalliseen sähköyhtiöön mutta sieltä sanottiin, etteivät voi myydä sopimusta kyseiseen osoitteeseen. Ihan tavallinen pieni kerrostalo, ei mikään asuntola.
Ei kovin tavallista, mutta tällainenkin on mahdollista.
Opiskelija-asuntosäätiöt on joskus onnistuneet tekemään paikallisen sähköyhtiön kanssa tällaisia diilejä.
Mihin tarvii kahta liettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko vetää jatkoroikan sieltä asunnosta parkkipaikalle?
Rivareissa on monesti autopaikka oven vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin joskus sellaisessa kämpässä. Tuli leivottua paljon silloin.
Kyllä pitää olla suunnattoman pihi, jos leipomisen vähyys tai paljous on kiinni siitä maksaako itse sähkönsä. Uskallatko keittää kahvia, jos sähkö pitää maksaa itse? Lataatko kännykän kirjastossa?
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla lailla voi kuin vesikin. Vuokranantajalle menee silloin laskut ja ne on huomioitu vuokran suuruudessa sitten.
Vanhoissa taloissa vesi laskutetaan vieläkin monesti kiinteällä summalla eikä laskutusta tasata, koska huoneistokohtainen mittarointi puuttuu.
Sinä sen maksat joka tapauksessa, joko suoraan tai hiukan korkeampana vuokrana. Älä turhaan monimutkaista tuota.
Ei noissa kohteissa ole yleisemmin autopaikkoja.