Aloitin uuden parisuhteen - mistä irrrottaa aikaa sille?
Erosin lasten isästä 2019 ja sen jälkeen on ollut vain pari jotain lyhyempiä säätöjä, viimeisestäkin jo yli kaksi vuotta.
Ongelma on nyt sellainen, että olen tottunut ja sovittanut elämäni siihen, että joka toinen viikko minulla on lapset luonani ja joka toinen viikko lapset ovat isällään, jolloin minulla on omaa aikaa käytettävaksi liikuntaan, harrastuksiin ja kavereiden kanssa tapaamiseen. Nyt tarvittaisiin lisää päiviä, jotta ehtisin nähdä enemmän myös uutta miesystävääni.
En varmastikaan ole ensimmäinen näiden ongelmien kanssa painiva, joten haluaisin kuulla muiden kokemuksia ja saada hyviä vinkkejä.
N45
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
On tehtävä valintoja. Mieti kumpi on tärkeämpää? Sitten valitset sen mitä pidät itsellesi tärkeänä ja toinen tippuu pois.
Onko se jollekin niin mustavalkoista? Toinen häviää äänin 49/51 ja siihen sitten on tyytyminen? Minä yrittäisin saada molemmat ja tinkisin vähän kummastakin tämän mahdollistaakseni.
Winner takes it all, loser standing small..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollaisessa tilanteessa tehnyt niin, että olen järkännyt miehelle aikaa. ÄLÄ tee kuin minä. Jälkeenpäin harmittanut aivan vietävästi että kaiken sen ajan mikä meni suhteeseen ihan turhan takia, olisi voinut käyttää liikuntaan, läheisiin, taitojensa kehittämiseen, töihin jne. Mies käytti minun energian omaksi hyödykseen ja itse jäin kyllä reilusti miinuspuolelle, enkä siinä tilanteessa liian läheltä katsoessa tajunnut tappiota. Tein vielä saman virheen kahdesti eri kumppanin kanssa. Testattu on ja todettu virheeksi.
Siis kaiken ajan olisi voinut käyttää suorittamiseen ja sen tosiseikan kieltämiseen, että yksi ihmisen perustarpeista on saada hellyyttä, kosketusta ja rakkautta? Ei jatkoon.
Niin, suhteet olivat tuollaisia aluksi, mutta jatkoin niissä liian kauan sen jälkeen kun huonoja puolia alkoi olla enemmän ja hyvät asiat vaan väheni. Ja olen voinut sinkkuna aina paremmin, eikä ole ollut mitenkään vaikea saada aikaa kulumaan. En ole suorittanut elämässä ollenkaan liikaa, liian vähän päinvastoin, koska laittanut vääriä asioita etusijalle. Jos suorittaa itseä varten, siitä ainakin jää se hyöty aina itselle. Suhteesta jää vaan muistoja, jos ei se kestäkään, osa hyviä ja osa katkeria. Ei ollut sen arvoista.
Naiset haluaa vaikka mitä - mutta vain omilla ehdoillaan. Sitten kun ei sillä hetkellä nappaa, keksitään kaikenlaista tekosyytä, kun omaan pirtaan ei sovikaan yhdessäolo. Sosiaalisuuskiintiö täynnä tms. Samaan aikaan sovitaan tapaamista naispuolisen kaverin kanssa jne.
En ymmärrä sitä, miten ikävästi toiset voivat ylipäänsä sanoa asioista kumppanilleen. Koskaan ei ole itsellä ainakaan ollut tilannetta, jossa olisin joutunut sanomaan kumppanilleni, että tänä viikonloppuna en jaksa nähdä sinua, vaan haluan vain levätä. Tai edes pystyisin noin sanomaan.
Exälle olisin ehkä voinut noin sanoa sen jälkeen kun kaikki rakkaus oli kuollut.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, miten ikävästi toiset voivat ylipäänsä sanoa asioista kumppanilleen. Koskaan ei ole itsellä ainakaan ollut tilannetta, jossa olisin joutunut sanomaan kumppanilleni, että tänä viikonloppuna en jaksa nähdä sinua, vaan haluan vain levätä. Tai edes pystyisin noin sanomaan.
Exälle olisin ehkä voinut noin sanoa sen jälkeen kun kaikki rakkaus oli kuollut.
Jos on aivan puhki ja poikki, ja yksinkertaisesti tarvitsee vain rauhaa ja hiljaisuutta, niin kyllä se minusta pitää pystyä kumppanille sanomaan?
Mulla oli exän kanssa sellaisia tilanteita, että hän ilmoitti ettei jaksa nähdä minua kahdestaan, mutta että jos mennään kavereiden kanssa jonnekin niin voidaan nähdä. Se tuntui jo aika surulliselta, että juuri se kahdenkeskinen aika kanssani oli hänelle rasite...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan puhki ja poikki, ja yksinkertaisesti tarvitsee vain rauhaa ja hiljaisuutta, niin kyllä se minusta pitää pystyä kumppanille sanomaan?
Mulla oli exän kanssa sellaisia tilanteita, että hän ilmoitti ettei jaksa nähdä minua kahdestaan, mutta että jos mennään kavereiden kanssa jonnekin niin voidaan nähdä. Se tuntui jo aika surulliselta, että juuri se kahdenkeskinen aika kanssani oli hänelle rasite...
Mitä ihmiset tekee ollakseen niin puhki? En ole koskaan ollut tilanteessa, jossa olisin ollut niin väsynyt että olisin ollut mieluummin yksin kuin oman rakkaani kanssa. Tai tarvinnut sellaista rauhaa ja hiljaisuutta, että on pakko saada olla yksin. Surullisena tai vihaisena voi olla hyvä olla yksin, väsyneenä taas vaikka nukkua toisen sylissä.
Introvertit ja kirjoilla olevat ovat oman kokemukseni mukaan vaikeita kumppaneita. Ellei sitten itse ole samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihm
Minä tarvitsen jatkuvasti paljon aikaa olla yksin. Siksi muutin erilleen miehestä. Jos joku on koko ajan kotona, hän vie minun energiani, lataudun vain yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli exän kanssa sellaisia tilanteita, että hän ilmoitti ettei jaksa nähdä minua kahdestaan, mutta että jos mennään kavereiden kanssa jonnekin niin voidaan nähdä. Se tuntui jo aika surulliselta, että juuri se kahdenkeskinen aika kanssani oli h
Jos tarvitsee niin paljon yksityisyyttä, että pitää muuttaa puolisostaan erilleen, niin ei ehkä kannata alkaa parisuhteeseen lainkaan. Ellei asia sitten suhteen toiselle osapuolelle ole täysin ok.
Ihminen on sosiaalinen eläin, eikä mikään erakko, jota vastakkaisen sukupuolen seura kiinnostaa vain kun on suvunjatkamisesta kyse.
Oikein väsyneenä on parasta vaan nukkua kiinni toisessa. Ei aina tarvitse puhua tai seurustella kun ollaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos tarvitsee niin paljon yksityisyyttä, että pitää muuttaa puolisostaan erilleen, niin ei ehkä kannata alkaa parisuhteeseen lainkaan. Ellei asia sitten suhteen toiselle osapuolelle ole täysin ok.
Ihminen on sosiaalinen eläin, eikä mikään erakko, jota vastakkaisen sukupuolen seura kiinnostaa vain kun on suvunjatkamisesta kyse.
Mulla on ollut viidenkin vuoden parisuhteita, joissa on molemmilla ollut omat kodit. Pitää olla oma pesäkolo, johon voi halutessaan vetäytyä. En tiedä mitä tarkoitat suvunjatkamisella, mutta ainakaan itselleni seksi ei kuulu millään tavalla automaattisesti siihen kun kumppanin kanssa nähdään. Saatetaan vuoroin viettää aikaa milloin kummankin luona, mutta kun toisella on vaikkapa aikainen herätys tai on kemut kavereiden kanssa, niin silloin voidaan vetäytyä omillemme. Molemmilla on myös huoli pääasiassa oman kotinsa siisteydestä, vaikka tietysti ihmisiksi eletään toisenkin luona ja siellä ollessa osallistutaan perussiisteyden ylläpitoon.
Jos oikeasti olet toisesta kiinnostunut ja haluat vakavan suhteen keksit kyllä itse parhaiten mistä olet valmis tinkimään. Voisitteko harrastaa yhdessä?