Haussa älyttömät kännykät
1. Vanhukselle helppokäyttöinen simpukkapuhelin jossa ei tarvita kuin puhelu- ja tekstiviestitoiminnot. Mahdollisimman yksinkertainen kapula. Nykyinen Doro-malli liian monimutkainen käyttää, vaikka on peruspuhelin.
2. Melkein vanhukselle peruspuhelin, mieluummin Nokia kun sellaista osaa käyttää. Em. toimintojen lisäksi kamera.
Molemmat vekottimet siis netittöminä eli ei älytoimintoja.
Valinnanvaraa on hurjasti ja pitkä matka estää eri kaupoissa ravaamisen, joten jos teiltä saisi vinkkejä olisin onnellinen 💐
Kommentit (11)
Powerista sukulaiseni osti muutama kuukausi sitten jonkun peruspuhelimen, mutta en kyllä muista sitä merkkiä vaikka olin mukana, sorry! Hän kuitenkin tykkää siitä paljon, on kuulemma tosi hyvä. Aiemmin oli Doro. Halpakin tuo puhelin oli minkä hän osti. Ei ole simpukkamalli. Nokian puhelinta näköjään löytyy simpukkamallina, googlaa Nokia+simpukka. Toisinaan olen nähnyt ainakin Elisan mainostavan tuota Nokian simpukkaa tarjouksessa alle satasen. Ylipäätään peruspuhelimia kyllä myydään edelleen, ja moni älyluurin käyttäjä on vaihtanut takaisin peruspuhelimeen. Itsellänikin on vanha Nokia johon ostin uuden akun hiljattain. Älyluurini "lepää" virrattomana ja virattomana.
Vastaus kohtaan 2 on että kannattaa harkita Nokia-merkin 225 4 G (2024) tai 3210 4 G- puhelimia. Noita on nyt alennuksella esim. Prismassa, mutta ovat jo aika vähissä. Toki noita on saatavilla myös monessa paikassa. Hintaa noilla on noin 60-70 euroa. Ainakin Prismassa on alennuksella nyt myös parikin Nokia-merkin helppokäyttöistä aivan peruspuhelinta, joissa ei ole kameraa, eikä nettiä.
Miten doro voi olla liian monimutkainen?
Kiitos vastauksista 💖
Nokian ei tarvitse olla simpukka, mutta Doron pitää. Doron simpukoita on eri malleja ja etsinnässä se maailman helpoin kun käyttäjä on reilusti 90+. Puhelimet tulee siis 2 eri-ikäiselle ihmiselle jotka tarvitsevat vain perusluurin.
Olen googlaillut ja hukkunut puhelinpaljouteen, siksi kyselen apuja.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista 💖
Nokian ei tarvitse olla simpukka, mutta Doron pitää. Doron simpukoita on eri malleja ja etsinnässä se maailman helpoin kun käyttäjä on reilusti 90+. Puhelimet tulee siis 2 eri-ikäiselle ihmiselle jotka tarvitsevat vain perusluurin.
Olen googlaillut ja hukkunut puhelinpaljouteen, siksi kyselen apuja.
Eikä pidä. Minulla on ollut perus-Doro kymmenisen vuotta, eri malleja.
Yksinkertaisempaa puhelinta vaikea kuvitella, ei ole simpukka eikä kosketusnäyttö.
Siis vanhus nimeonomaan haluaan simpukkamallin luurin, se on hänen oma toive kun pitää puhelinta taskussaan. Joku muukin yksinkertainen känny kävisi, mutta nimenomaan todella helppokäyttöinen kun näkö ja muisti ei enää priimaa.
Toinen puhelin voi olla mikä vaan, mutta kamerallinen Nokia toiveissa ja ilman älyä.
Kiitos edelleen 🌷
Mun mummol oli Doron simpukka joka hyyty ja mummo osti mmutama kk sitten uuden. Olevinaan samanlainen vaik vähän leveempi, ja olevinaan ns. senioripuhelin. Jokin on muuttunu eli tän uuden valikoitten käyttö on iha erilaista kun sen vanhan ja mummoo hatuttaa. On niis eroo.
Kiitos ja sorry, lontoo ei taitu, eikä nettitilaaminen ole mahdollista 🤷
Kellään peruspuhelinta jota voisi suositella?
Eka puhelin siis ehdottoman helppokäyttöinen simpukka.
Toinen puhelin miel. Nokia jossa kamera.
Yhä odottelen lisää vinkkejä 😀
Kukaan osaa suositella? 🙁