Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuorsaa, ilmoitti että joudun sohvalle

Vierailija
06.02.2025 |

On kuorsannut aina enää tai vähemmän. Yhdessä oltu 18 vuotta ja lapsia on. Olen nukkunut aina huonosti mutta nyt vaihdevuosien myötä uni on heikentynyt entisestään ja herään joka yö 1-4 välillä enkä enää nukahda. Viime kuukauden nukkunut niin huonosti että en tiedä olenko työkykyinen kauaa. Elämässä on stressitekijöitä mutta miehen kuorsaus on se mikä herättää useimmiten. Uniapneaa ei ole. Olen pyytänyt hakeutumaan lääkäriin vielä uudestaan että selvitettäisiin mitä voisi tehdä mutta kieltäytyy. Kuulemma nukkuu itse ihan hyvin ja varsinkin silloin jos minä nukun sohvalla. Minä en nuku sohvallakaan hyvin. Tänä aamuna sanoi että voidaan pysyvästi tehdä näin koska nukkui erinomaisesti viime yön kun en ollut vieressä. Minulla on ollut vahvoja unilääkkeitä mutta en halua enää syödä niitä vain miehen takia, varsinkin kun muuten hiljaisuudessa voisin nukkua ohan kohtuullisesti. Läheisyyttä ei ole koska olen useimmiten nukkumassa ennen kuin mies tulee sänkyyn. Olen yrittänyt mennä kukkumaan aiemmin että saisin edes alkuyöstä unta. Ihan pattitilanne, pitkästä aikaa myös itkettää miehen suhtautuminen.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkumaan=nukkumaan.

ap.

Vierailija
2/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän te erilliset makuutilat tarvitsette. Hommaa kunnollinen sänky sinne olohuoneeseen niin ei tarvitse sihvalla kärvistellä. Ei kuorsaajan kanssa voi nukkua. Suhtaudu asiaan käytännöllisyydellä äläkä itkua tihrusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiva ratkaisu on ostaa oma asunto.

Vierailija
4/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesohva olkkariin. Osta sellainen, jossa on hyvä nukkua. Voitte molemmat paremmin, kun saatte nukuttua rauhassa.

Vierailija
5/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikedella mies katsoo, että hänen ei tarvitsisi luopua sängystä puolet ajasta?

Tarvitsette omat huoneet tai eron. Onko läheisyyttä valveilla ollessa?

Vierailija
6/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuodesohva olkkariin. Osta sellainen, jossa on hyvä nukkua. Voitte molemmat paremmin, kun saatte nukuttua rauhassa.

Sohvalla pitäisi nukkua sen, joka menee nukkumaan myöhemmin.

Vierailija
7/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä sillä hyvinvoinnillakaan on tekemistä, jos ei ole edes läheisyyttä avioliitossa. Ei muuta kuin kantapäät vastakkain ja lusikat jakoon.

Vierailija
8/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme molemmat huonounisia. Ratkaisu ei ole riitely tai sohvallanukkuminen, vaan erilliset makuuhuoneet.

Vierailija
9/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sillä hyvinvoinnillakaan on tekemistä, jos ei ole edes läheisyyttä avioliitossa. Ei muuta kuin kantapäät vastakkain ja lusikat jakoon.

No en mä mun miestä sen kuorsauksen takia jättäisi. Voihan sitä läheisyyttä ja muuta hyvää oloa sen kanssa olla, vaikka nukkuisi eri huoneissa.

Vierailija
10/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on kyllä uskonattomia vinkumisia. Ap:n mies on kuorsannut aina, mutta silti piti mennä yhteen ja lisääntyä ja vuosia kärsiä. 

Omat makkarit ja sillä selvä. 

Vierailija
11/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä mun miestä sen kuorsauksen takia jättäisi. Voihan sitä läheisyyttä ja muuta hyvää oloa sen kanssa olla, vaikka nukkuisi eri huoneissa.

No mistähän se hakee seksinsä?

Vierailija
12/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on seksiä useamman kerran viikossa, vaikka nukumme eri huoneissa. Harrastatko sinä seksiä vain nukkuessasi? Aika erikoista...

Vierailija
13/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta kai sitä vuodesohvallakin voi nusuttaa, siinä kuin sängyssäkin. Ap'n mies tosin kuulostaa andropaussiselta impolta, jota ei seksi kiinnosta enää.

Vierailija
14/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy nukkumiseen mitenkään?

Vierailija
15/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä sitä pitää olla ohan oikea sänky. Nää vuodesohvat ei ole hyviä sänkyjä, eikä sohvia.

Vierailija
16/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sarjassa "löin itseäni vasaralla päähän, mutta päänsärky on jonkun muun vika.

Vierailija
17/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18 vuotta yhdessä, tuskin seksiä ollu enää vuosiin.

Vierailija
18/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis unipolygrafia tehty lääkärin toimesta? Vai onko omaa päätelmää, että uniapnea se ei ole, kun ei vaikuttaisi olevan hengityskatkoksia?

Jos asiaa ei ole unipolygrafialla vielä tutkittu, niin lääkäriin mars. Se voi nimittäin hyvin olla se uniapnea kaikesta huolimatta. Se on hoitamattomana vaarallinen. Sillä saa pahimmillaan ihan oikeasti ennenaikaisen kuoleman, joten puhut nyt miehellesi järkeä ja pakotat lääkäriin. Sanot että sä et halua alkaa leskeksi ja uutta miestä etsimään, että nyt olis syytä toimia. 

Vierailija
19/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siis unipolygrafia tehty lääkärin toimesta? Vai onko omaa päätelmää, että uniapnea se ei ole, kun ei vaikuttaisi olevan hengityskatkoksia?

Jos asiaa ei ole unipolygrafialla vielä tutkittu, niin lääkäriin mars. Se voi nimittäin hyvin olla se uniapnea kaikesta huolimatta. Se on hoitamattomana vaarallinen. Sillä saa pahimmillaan ihan oikeasti ennenaikaisen kuoleman, joten puhut nyt miehellesi järkeä ja pakotat lääkäriin. Sanot että sä et halua alkaa leskeksi ja uutta miestä etsimään, että nyt olis syytä toimia. 

Oliko se joku kymmenen prosenttia kuorsaajista, joilla todetaan uniapnea, vai muistanko väärin? Eli kuorsaamisongelma on aika yleinen ilman uniapneaakin. 

Vierailija
20/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorsaaminen on aika yleistä ja on kummallista, että sitä vaan kestetään ja kestetään. Oma isäni on kuorsannut koko ikänsä, ja se on todella kovaäänistä kuorsaamista. Vanhempani ovat molemmat kohta 90-vuotiaita ja äitini on nukkunut siis kohta 70 vuotta isäni vieressä todella huonosti. Heillä on iso talo, voisi mennä vaikka toiseen kerrokseen nukkumaan, niin on valinnut vain osansa, sillä eihän sitä nyt muualla nukuta kuin makuuhuoneessa. Ollaan ehdotettu jo vuosikymmeniä sitten, että jos ei voi nukkua kuin makuuhuoneessa, niin eikö voisi laittaa molemmille omat makuuhuoneet, niin molemmat voisi herätä aamulla hyvin levänneenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä