Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kuorsaa, ilmoitti että joudun sohvalle

Vierailija
06.02.2025 |

On kuorsannut aina enää tai vähemmän. Yhdessä oltu 18 vuotta ja lapsia on. Olen nukkunut aina huonosti mutta nyt vaihdevuosien myötä uni on heikentynyt entisestään ja herään joka yö 1-4 välillä enkä enää nukahda. Viime kuukauden nukkunut niin huonosti että en tiedä olenko työkykyinen kauaa. Elämässä on stressitekijöitä mutta miehen kuorsaus on se mikä herättää useimmiten. Uniapneaa ei ole. Olen pyytänyt hakeutumaan lääkäriin vielä uudestaan että selvitettäisiin mitä voisi tehdä mutta kieltäytyy. Kuulemma nukkuu itse ihan hyvin ja varsinkin silloin jos minä nukun sohvalla. Minä en nuku sohvallakaan hyvin. Tänä aamuna sanoi että voidaan pysyvästi tehdä näin koska nukkui erinomaisesti viime yön kun en ollut vieressä. Minulla on ollut vahvoja unilääkkeitä mutta en halua enää syödä niitä vain miehen takia, varsinkin kun muuten hiljaisuudessa voisin nukkua ohan kohtuullisesti. Läheisyyttä ei ole koska olen useimmiten nukkumassa ennen kuin mies tulee sänkyyn. Olen yrittänyt mennä kukkumaan aiemmin että saisin edes alkuyöstä unta. Ihan pattitilanne, pitkästä aikaa myös itkettää miehen suhtautuminen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän te erilliset makuutilat tarvitsette. Hommaa kunnollinen sänky sinne olohuoneeseen niin ei tarvitse sihvalla kärvistellä. Ei kuorsaajan kanssa voi nukkua. Suhtaudu asiaan käytännöllisyydellä äläkä itkua tihrusta. 

Vaihdevuodet, Mars estrogeenihoitoa hakemaan. Ja tonttu tuo ukkosi. Tosin estroghoito palauttelee seksihalut. En usko että ukkosi sinua edes osaa tyydyttää. 

Vierailija
22/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat makuuhuoneet. Köyhät nukkuu yhdessä. Yöuni on tärkeintä hyvinvoinnin kannalra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on tehty useampi unipolygrafia ja ei ole hengityskatkoksia. Cpap laite toisin helpotuksen koska sen ääni on tasaisempi mutta sitä ei saada/tarvita. Paha olo tulee tässä siitä että miestä ei kiinnosta minun hyvinvointini, eikä se läheisyyskään  sitä vertaa että hoitaisi itsensä kuntoon. On tässä varmaan muutakin ongelmaa, mutta tämä syö minun jaksamisen tässä hetkessä. Seksiä on silloin tällöin, mutta ei enää viikoittain. Eroa en harkitse mutta jos minuun suhtaudutaan välinpitämättömästi niin sitten ei ole syytä enää olla yhdessä. Naimisiin mentiin rakkaudesta ja olen luvannut olla yhdessä loppuun asti. 

ap

Vierailija
24/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh

Vierailija
25/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle on tehty useampi unipolygrafia ja ei ole hengityskatkoksia. Cpap laite toisin helpotuksen koska sen ääni on tasaisempi mutta sitä ei saada/tarvita. Paha olo tulee tässä siitä että miestä ei kiinnosta minun hyvinvointini, eikä se läheisyyskään  sitä vertaa että hoitaisi itsensä kuntoon. On tässä varmaan muutakin ongelmaa, mutta tämä syö minun jaksamisen tässä hetkessä. Seksiä on silloin tällöin, mutta ei enää viikoittain. Eroa en harkitse mutta jos minuun suhtaudutaan välinpitämättömästi niin sitten ei ole syytä enää olla yhdessä. Naimisiin mentiin rakkaudesta ja olen luvannut olla yhdessä loppuun asti. 

ap

Jestas mitä uhriutumisroskaa taas.

Vierailija
26/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

MOLEMMILLE OMA MAKUUHUONE.

Vierailija
27/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

MOLEMMILLE OMA MAKUUHUONE.

Saisko vastauksen.

Vierailija
28/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin aikanaan kun luvattiin olla yhdessä loppuun asti oli ihmisen elinikä huomattavasti lyhyempi. Miksi sä täällä valitat, nuku huonosti jos et mitään asioille tee tai vaikka itkeä tihrusta, sehän auttaa naisilla kaikkeen

Vierailija
29/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies loukkaantui kun siirryin hänen kuorsaamisensa takia nukkumaan omaan työhuoneeseeni. Minun olisi siis pitänyt sietää hänen kuorsaamistaan, heräillä ja potkia häntä vaihtamaan asentoa, kun HÄNEN mielestään oli symbolisesti tärkeää nukkua yhdessä. Olen aina ollut huono nukkuja, hän turrutti itsensä uneen yömyssyillä.

Erohan siitä tuli.

Sittemmin olen päässyt eroon korvatulpistakin.

Ehdotan ap:lle että häätää kuorsaajan nukkumaan sohvalle.

Vierailija
30/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä oikedella mies katsoo, että hänen ei tarvitsisi luopua sängystä puolet ajasta?

Tarvitsette omat huoneet tai eron. Onko läheisyyttä valveilla ollessa?

Kerrankin näin päin. 99.99% kerroista nainen pakottaa miehen sohvalle. Mutta eihän siinä mitään väärää ole kun naisilta kysytään. Vääryys tulee vasta siinä vaiheessa jos kerrankin nainen joutuisi nukkumaan sohvalla

Vierailija
31/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erillään nukkuminen ilman muuta.

Vierailija
32/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mielestäni uhriutuja. Koetan pitää kiinni liitosta jonka luulin olevan miehellekin tärkeä. Jos hän ilmaisee ettei läheisyydellä, seksillä, minun terveydelleni ole väliä niin lähden.  Ja se tässä järkyttääkin kun siltä vaikuttaa ja syystäkin tulee surullinen olo? Mies on myös joutunut ajoittain sohvalle, mutta siinä ei nuku kukaan hyvin. Asunto on harmillisen mallinen, omaa huonetta ei oikein ole koska on lasten huoneet. Saan toki sen järjestymään mutta kyse on enempi periaatteesta, haluaisin nukkua samassa sängyssä ja haluaisin ettei hän kuorsaa. 

Mielestäni kuorsaaminen itsessään ei ole sopiva peruste eroon. Mutta se miten se vaikuttaa muihin ja miehen oma välinpitämättömyys on huolestuttavaa. Mielenkiintoista miten nopeasti ero tulee täällä ratkaisuksi kaikkeen. Olen joka tapauksessa ollut liittoon sitoutunut kaikki nämä vuodet. 

En jaksaisi riidellä. En jaksa itkeä. Enkä halua erota.Tarvitsen vain unta. 

Vierailija
33/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä oleva oli ap

Vierailija
34/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitely on todella väsyttävää. Näiden vuosien aikana on oppinut valitsemaan sotansa, kaikesta ei voi nostaa riitaa. Tämä vaikuttaa omaan hyvinvointiin niin paljon että tätä ei voi ohittaa.

ap

Vierailija
35/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero

Vierailija
36/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mielestäni uhriutuja. Koetan pitää kiinni liitosta jonka luulin olevan miehellekin tärkeä. Jos hän ilmaisee ettei läheisyydellä, seksillä, minun terveydelleni ole väliä niin lähden.  Ja se tässä järkyttääkin kun siltä vaikuttaa ja syystäkin tulee surullinen olo? Mies on myös joutunut ajoittain sohvalle, mutta siinä ei nuku kukaan hyvin. Asunto on harmillisen mallinen, omaa huonetta ei oikein ole koska on lasten huoneet. Saan toki sen järjestymään mutta kyse on enempi periaatteesta, haluaisin nukkua samassa sängyssä ja haluaisin ettei hän kuorsaa. 

Mielestäni kuorsaaminen itsessään ei ole sopiva peruste eroon. Mutta se miten se vaikuttaa muihin ja miehen oma välinpitämättömyys on huolestuttavaa. Mielenkiintoista miten nopeasti ero tulee täällä ratkaisuksi kaikkeen. Olen joka tapauksessa ollut liittoon sitoutunut kaikki nämä vuodet. 

En jaksaisi riidellä. En jaksa itkeä. Enkä halua e

"Haluaisin nukkua samassa sängyssä, mutta haluaisin että ei kuorsaa". Joo, no kaikkea saa haluta. Valitettavasti harvemmin kaiken saa. Miehen kuorsaus on nyt se asia, jota sä et voi muuttaa ja ensimmäinen askel kohti ratkaisua on hyväksyä se. Vaihtoehto on kärsiä ja nukkua huonosti. Kumman valitset?

Onko teillä siis edelleen kaikki lapset kotona? Koska ensimmäinen olisi lähdössä? Sittenhän sulle vapautuu makuuhuone. Onhan toi mieheltä kusipäinen asenne, mutta jos sä koet että suhde toimii muilta osin tai jos periaatteesta olet päättänyt kärsiä sen läpi, niin miksi ei käyttäisi yksinkertaisinta ratkaisua ja molemmille omat huoneet? 

Vierailija
37/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset asuu kotona, ekan lähtöön vielä pari vuotta ainakin. Mulla on mun periaatteet mutta jos miehellä ne ei enää ole samat kuin aikoinaan niin siitä pitää keskustella. Mietin että kodinhoitohuoneeseen saisin patjan laitettua mutta taas mielestäni periaatteesta perheen äidin ei pitäisi nukkua lattialla. En suostu uhrautumaan.

Vierailija
38/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä

edelleen ratkaisu olisi lääkärissä asian selvittely. Vaihtoehtoja kun olisi, mutta ei halua mennä lääkäriin.

ap

Vierailija
39/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symbolisesti avioparin kuuluisi nukkua yhdessä. Huom nukkua. Ei niin että toinen valvoo ja kärsii.

ap

Vierailija
40/51 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäinen mies sulla kuten joku jo sanoikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän