Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unilääkäri paljastaa: tämän unettomat tekevät väärin - "vaikuttaa valtavan pitkään"

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääkäri joka ei ole itse kärsinyt unettomuudesta ei tiedä asiasta mitään.

Vierailija
22/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kahvia. Ainoa, mikä omaan krooniseen unettomuuteen auttoi, on se, että saan valita unirytmini vapaasti ja herätä aamulla rauhassa luonnolliseen aikaan. Valvon niin pitkään, kunnes alkaa aidosti nukuttaa ja herään sitten, kun luontaisesti herään. Luksusta, mikä ei monessa työssä ole mahdollista. 

Nyky-yhteiskunta jostain muinaisesta syystä  tykkää vain aamuvirkuista. Kaikilla kuitenkin on sama aika käytettävissä vaikka työpäivä alkaisikin puolilta päivin.

Ei se puolilta päivin herääminen auta kun uni tulee sitten myöhemmin.

Aamulla aikaisin herääminen ei auta. Usko tai älä, iltavirkku ei kertakaikkiaan nukahda illalla vaikka olisi herännyt aikaisin. Aamulla väsyttä, päivällä väsyttää, mutta iltaa kohti piristyy eikä uni vain tule. Lopputuloksena univaje kerääntyy. On käynyt niinkin, että loppuviikosta onnistuu nukahtamaan jo klo 22, mutta sitten herää virkeänä parin tunnin päästä.

Näin tapahtuu kofeiinin välttelystä, liikunnasta ja ruokailujen ajoituksista huolimatta. Ainoa keino taata unet, on se, että nukkuu omassa luonnollisessa rytmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä kahvia. Ainoa, mikä omaan krooniseen unettomuuteen auttoi, on se, että saan valita unirytmini vapaasti ja herätä aamulla rauhassa luonnolliseen aikaan. Valvon niin pitkään, kunnes alkaa aidosti nukuttaa ja herään sitten, kun luontaisesti herään. Luksusta, mikä ei monessa työssä ole mahdollista. 

Nyky-yhteiskunta jostain muinaisesta syystä  tykkää vain aamuvirkuista. Kaikilla kuitenkin on sama aika käytettävissä vaikka työpäivä alkaisikin puolilta päivin.

Se muinainen syy on aurinko ja ihmisen sirkaadinen rytmi. Valo vaikuttaa hormonitoimintaan ohjaten suoraan vireystilaa

Lisäksi vaikka emme näkisi aurinkoa koko päivänä, olemme täysin erottamattomasti yhteydessä kaikkeen elämään ympärillämme. Jos elät kuin torakka, luonteesi muodostuu tuon torakan kaltaiseksi. Elä s

Kuulostaa hyvin tieteelliseltä teorialta.

Ihminen on sitä pirteämpi, mitä enemmän saa nukkua omassa rytmissään. Ja myös terveempi. Itselläni ainakin iltavirkkuna aamuheräämiset on ainoa asia, joka laukaisee sokerikoukun. 

Vierailija
24/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla aikaisin herääminen ei auta. Usko tai älä, iltavirkku ei kertakaikkiaan nukahda illalla vaikka olisi herännyt aikaisin. Aamulla väsyttä, päivällä väsyttää, mutta iltaa

Näin se on. Sitten elää kooman kaltaisessa tilassa. 

Vierailija
25/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus tai univaikeudet ovat luulotautia, koska vika on 99,9% korvien välissä. Muutama tapaus on joilla on kipuja esim jaloissa ja se vaikeuttaa nukkumista. Itse nukun käytännössä missä ja milloin vain. Varsinkin lentokojeessa ja junassa nukun oikein hyvin.

Lentokoneessa minun ei kannata varata business tai exit paikkaa, koska en ehdi nauttimaan näistä yhtään, sillä usein nukun jo ennen koneen nousua ja herään siihen kun se tumpsahtaa kiitorataan.

Vierailija
26/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus tai univaikeudet ovat luulotautia, koska vika on 99,9% korvien välissä. Muutama tapaus on joilla on kipuja esim jaloissa ja se vaikeuttaa nukkumista. Itse nukun käytännössä missä ja milloin vain. Varsinkin lentokojeessa ja junassa nukun oikein hyvin.

Lentokoneessa minun ei kannata varata business tai exit paikkaa, koska en ehdi nauttimaan näistä yhtään, sillä usein nukun jo ennen koneen nousua ja herään siihen kun se tumpsahtaa kiitorataan.

En ole ihan varma, onko tämä provo vai puhdasta k-päisyyttä.

Vierailija
27/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kunnon perinteinen unilääke on se joka pitää keski-ikäisen elämän mielekkäänä. Voi juoda iltapäiväkahvit ja käydä vielä illalla lenkillä.

Vierailija
28/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamulla aikaisin herääminen ei auta. Usko tai älä, iltavirkku ei kertakaikkiaan nukahda illalla vaikka olisi herännyt aikaisin. Aamulla väsyttä, päivällä väsyttää, mutta iltaa

Intissä ei kukaan ollut iltavirkku ja herääminen onnistui kaikilta

Vierailija
29/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on että unettomuus paranee jokaisella jos iltaisin käy pitkällä kävelylenkillä ja iltapalaksi banaania ja maitoa, sekä lukee kirjaa. Lisäksi kahvia vain aamulla.

Sanoo joku joka ei ole koskaan kärsinyt unettomuudesta.

Nehän ne aina luulee olevansa parhaita asiantuntijoita.

Vierailija
30/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kun sinä et satu potemaan unettomuutta niin sen on oltava luulotautia? Oletko samaa mieltä myös kaikista syövistä, allergioista, verenpainetaudeista jne. joista itse et satu kärsimään?

Vierailija
31/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jokainen on kärsinyt unettomuudesta. Mä nukuin viime yönä vaan 5,5 tuntia.

Vierailija
32/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä syöpälääkäri jossei itse ole syövästä kärsinyt?

Vierailija
33/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin ohjeen mukaan nukkuu paremmin.

Vierailija
34/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin ohjeen mukaan nukkuu paremmin.

Juuri näin ja ei päiväunia.

Vierailija
35/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä tai vaikka katkennut käsi ovat asioita mitkä lääkäri näkee. Unettomuus ja kivut ovat sellaisia vaivoja joiden hoito on suomessa luvattoman huonoa. 

Vierailija
36/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuossa pitäis mainita kaikki kofeiinipitoiset juomat eikä vain kahvi

Kofeiinia on suklaassa. Kofeiinitableteissa. Kolassa. Teessä. 

Suklaassa ei ole kofeiinia vaan sen esiastetta.

Vierailija
37/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
38/38 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman eri asia. Syöpää hoidetaan sytostaateilla/sädetyksellä. Unettomuuteen ei lääkkeitä mieluusti tarjota, vaan juuri näitä "kikka kolmosia", mitkä ei välttämättä toimi kaikkien kohdalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi