Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilaatteko ruokaa kotiinkuljetuksella?

Vierailija
05.02.2025 |

Itse tilaan suunnilleen pari kertaa kuukaudessa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaan ruokaostokset 2-3 kertaa viikossa kaupasta Woltin kuljetuksella. 

Kuinka laiska pitää ihmisen olla??

Sinusta kaupassa käyminen määrittää laiskuuden? Mistä sinä tiedät mitä muuta tämä henkilöä ehtii tekemään ja touhuamaan. 

Jep. Siivouspalvelun ostaminen tai se, ettei valmista itse vaatteitaan tai kasvata ruokaansa on varmaan myös laiskuutta. Kyllä nämä nykyään voivat olla ihan vain valintoja.

Vierailija
22/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatan mä vähän laiskakin olla, mutta suurin syy tilauksiin on liikuntarajoite, eikä ole autoakaan. Joskus pyydän jotain kaveria viemään ostosreissulla, mutta ei sekään ilmaista ole, koska yleensä tarjoan kahvit tai lounaan vaivanpalkkaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kehtaa tilata orjatyö woltilla? Kuljettajat eivät ole edes Suomen kansalaisia ja eikä edes aina sama henkilö joka on töissä Woltilla.

Vierailija
24/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan joskus 86-vuotiaalle äidilleni. Pari kertaa kuussa käyn hakemassa joistain työpaikan ja kodin välillä olevasta paikasta kun äivä venyy pitkäksi, yleensä vietnamilaista ruokaa. Olen hyvä kotikokki, joten pääosin teen ruoat itse. Mieluummin teen hyvää edullista utokaa itse, haen harvemmin noutoruokaa ja kun haluan syödä ravintolassa, käydään jossain kunnon paikassa syömässä pitkän kaavan mukaan. Se maksaa toki paljon, mutta mieluummin haluan silloin tällöin  kokonaisvaltaisen elämyksen ravintolassa, jossa on innovatiivisia, mutta liikaa kikkailemattomia annoksia, niihin mietityt juomat, miellyttävä ilmapiiri ja hyvä palvelu kuin usein jonkin pikamätön Woltilla.

Vierailija
25/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran tilannut pizzan kotiinkuljetuksella kun olkapää oli leikattu enkä pystynyt tekemään ruokaa.Pyysin  sen valmiiksi viipaloituna.Muuten käyn ravintolassa silloin tällöin ja muulloin hyvänä kotikokkina kokkaan itse.

Vierailija
26/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kehtaa tilata orjatyö woltilla? Kuljettajat eivät ole edes Suomen kansalaisia ja eikä edes aina sama henkilö joka on töissä Woltilla.

Eikö se ole hyvä, että orjilla on töitä? Ikävämpää, jos työttömiksi jäävät. 

Vierailija
27/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ihan sama, kuka ne ostokset oven taa jättää. Tulevat tosi nopeasti, eikä tarvii kytätä mitään klo 9-12 aikaväliä. 

Vierailija
28/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo viimeiset 10 vuotta olen tilannut ruokaostokset kotiinkuljetuksella. En tykkää käydä ruokakaupassa. 

Sama. Senkin ajan voi käyttää töihin vaikka.

Vierailija
29/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan. Tällä hetkellä olen jonkin aikaa autoton, mutta sitten kun ostan taas auton, alan käymään itse isoilla ostoksilla ja kotiinkuljetukset jäävät minimiin.

Vierailija
30/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen niin laiska, että tänäänkin Kela-taksi tulee hakemaan lääkäriin. 

Vierailija
31/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mitä se on keneltäkään pois, jos joku on päättänyt tilata kotiin. Tässä mun syyt

-autoton

-työpäivän pituus matkoineen 11h

- asun hissittömän talon kuudennessa kerroksessa

- tässä pääsyy: että pukisin päälle, menisin bussilla kauppaa,valitsisin tuotteet,jonottaisin kassalle,bussilla takaisin kotiin ja pysäkiltä vielä 10min kävely kotio, iso kestokassi olkapäillä ja reppu selässä - ei kiitos

- mä ihan mielelläni maksan vähän enemmän tuotteista,kun joku ne tuo kotiovelle ja voin vaik siivota sillä välin!

Vierailija
32/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan lähes joka viikko elintarvikkeita. Maksaa 1.70e, ja tulevat varastolta suoraan. Valikoima on isompi kuin livekaupassa. 

Ravintolaruokaa tilaan myös ehkä sen kerta viikkoon tai kahteen. Olen pienisyömäinen joten yhdestä annoksesta on mulle 2-3 syöntikertaa. Helpompaa ja siistimpää sekä nopeampaa tilata kotiin ja rasioida loppuannos. Aina on tulleet siistinä perille, parin km säteellä on mulla satoja ravintoloita eli ei tarvitse tilata kaukaa. En tykkää istua ja odotella ravintolassa, etenkään yksin, ja kuljetuskustannukset kompensoituu sillä ettei kotona ole "pakko" ostaa monen euron juomaa. Täällä kuskit lisäksi saa ihan normaalia tuntipalkkaa, luokkaa yli kympin / vastaavaa kuin kaupan kassat, eli eivät ole mitenkään riistettyjä. 

Asun keskieuroopassa ja kuulostaa että Suomessa nämä palvelut on kalliimpia ja huonommin järjestettyjä. 

Vierailija
33/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä heidän kansalaisuudet tiedät? Tarkistatko passit? Entä tilinauhat? 

Vierailija
34/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kiva tilata pizza lähipitseriasta, lämpimänä tulee perille, olen ollut heidän asiakas 23v.

Vierailija
35/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käymme tarvittaessa ravintolassa syömässä. Niitä epämääräisesti kuljetettuja , kylmenneitä, sekottuneita ruokia emme harrasta.

Ette itse laita ruokaa vai mikä tää kommentti on?

Ap

On olemassa ihmisiä, jotka nauttivat ravintolassa käymisestä. Ruoka lämpimänä jne.

Vierailija
36/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizzasta joskus tilaan. Tuovat itse pizzan ja ruoat kotiin. Ehkä noin 1 kerta kuukaudessa. 

Vierailija
37/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKÄ järki tässä on, tilaa kaupan OMALLA kuljetuksella , vaikka kerran kolmessa viikossa, älä käytä orjatyövoimaa!

Vierailija
38/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kerran viikossa yleensä. Lauantaina tai sunnuntaina. Useimmiten jotain pikaruokaa.

Vierailija
39/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilaan kaiken kuljetuksella, säästän tässä aikaa ja osittain myös rahaa ja etenkin hermoja, kun ei tarvitse jonottaa mummojen kanssa kaupassa. Wolt+ kuukausihinta jotain 8 e ja jos tilaa joka viikko ruokaa kaupasta ja kuljetukset Wolt+:lla ilmaisia omasta ruokakaupasta, niin kuljetukselle jää sen jälkeen vain pakkaushinta, joka on jotain 1,20 e tai jotain ja se ei maailmaani kaada.

Ja kun siirryin kauppatilauksiin minulta loppui heräteostosten teko. 

2025 on itselleni älä osta mitään turhaa -vuosi ja toivon, että se jatkuu pitkälle. En aio ostaa tänä vuonna yhtään uutta vaatetta, sisustustavaraa en ole ostanut vuoteen muutenkaan. Minä en vaan yksinkertaisesti tarvi enää mitään uutta.

MIKSI puhut MUMMOISTA, miksi et "vanhojen ihmisten kanssa"

Vierailija
40/56 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan. Ja noin 2-4krt/kk. Ei autoa enkä tykkää käydä kaupassa muutenkaan, enkä saisi itse kerralla tuotua kaikkea mitä kotiinkuljetuksella. Saa kerralla kaiken valmiiksi kerättynä ja kannettuna oven taakse: ruoat, juomat, pesuaineet, jne. Tilaan joko Woltin tai K-ruoka sovelluksen kautta.