Huutonet? Ihme juttu
Onko huutonetin käytäntö muuttunu? Ennen sai korkeimman huudon tehneen yhteystiedot vaikkei hintavaraus täyttynytkään, nyt ei tule mitään. Eli olisin valmis myymään kohteen korkeimman huudon tehneelle vaikka hintavaraus ei täyttynytkään. Ainoa keino huutajaan yhteyttä on yksityisviesti, mutta se vaatii nykyään tunnistautumisen ja se tunnistautuminen maksaa. Onko oikeasti niin, ettei huutajaan saa mitenkään yhteyttä? Ennen kun yhteystiedot tulivat ja oli helppo tehdä kaupat vaikkei se hintavaraus täyttynytkään.
Kommentit (17)
Sitäpaitsi huutonet on ilmainen käyttäjilleen, niin onko 1,7 euroa sinusta paljon? Kuka yleensäkään haluaa tehdä tunnistamattoman kanssa kauppoja, kuulostat epäilyttävältä.
Mielestäni se on hyvä, eikä tuo yksityisviesti nyt mikään kovin suuri ongelma voi olla...
sillä siellä säännöissä ei kerrota kovin tarkkaan sitä, mitä niillä tiedoilla tehdään ja mihin niitä käytetään/luovutetaan. Itse olen tosi tarkka siitä, mihin netin kautta annan tietoni! Eli pankkitieto menee huutonettiin jos sinne tunnistaudun! Jos on salainen puhelinno niin ei voi sillä tunnistautua - lisäksi on mielestäni kyseenalaista, että huutonetti voi käyttää puhelinoperaattorin tai pankin tietoja näin helposti - eihän mikään takaa, että se olen minä itse, joka minun puhelinnumerolla sinne oikeasti tunnistautuu!!!
Ja osa heidän tarjoamaa palvelu valikoimaa.
Lisäksi se on toistaiseksi järkevin tapa hoitaa asia luotettavasti ja ilman suuria kuluja.
En tajua, mitä se ketään rehellistä haittaa. VAi onko oikeesti jollekin ollut jotain haittaa (ei mitään kaupunkilegendoja, kiitos)?
Kun itse ainakin tein pari viikkoa sitten kaupat vaikkei hv ylittynytkään. Ja sain siis tiedot ihan normaalisti.
Mulla on työnantajan maksama kännykkäliittymä. Liittymässä on sellainen palvelunumeroesto, että esim. tuo tunnistautiminen on estetty.
En taatusti ole ainoa, jolla on tämä ongelma.
eli pitää maksaa vuosittain. Lisäksi mielestäni on kyseenalaista, että huutonet kerää noinkin yksityiskohtaista tietoa käyttäjistään ilmoittamatta tarkasti, mihin tietoja lopulta käytetään.
Minulla on yli 100 palautetta, kaikki positiivisia. Mitään salattavaa ei ole, mutta mielestäni ei ole oikein rahastaa tunnistautumisella. Ja pidän arveluttavana sitä, miten tietoja "urkitaan" ja kerätään.
No, jääpä kaupat tekemättä. Lahjoitan jatkossa lapsieni käytetyt vaatteet pelastusarmeijalle (tai niin olen tähänkin asti tehnyt ns arkivaatteiden kanssa, kalliit, hyväkuntoiset merkkivaatteet olen myynyt huutonetissä)
ja mitä tulee tietojen käyttämiseen. Huuto.netille ei siirry muuta tietoa tunnistamisesta kuin se että henkilö on todella se joka väittää olevansa. Pankki-/operaattorin tiedot jäävät edelleen asianomaiselle tunnistautumispalvelun tarjoajalle.
Te jotka kieltäydytte tunnistautumasta jätättekö myös Kelan, veikkauksen, verohallinnon ja työkkärin palvelut käyttämättä. Joo ja ymmärrän että edellisen listan tahoista vain Veikkaus on yritys ja muut julkishallintoa.
huutonetin tietoon siirtyy henkilötunnus. Näin ainakin kerrotaan huutonetin sivuilla.
Kelaa ym en lähtisi vetämään samaan nippuun, eivät ole rinnastettavissa.
Te jotka kieltäydytte tunnistautumasta jätättekö myös Kelan, veikkauksen, verohallinnon ja työkkärin palvelut käyttämättä. Joo ja ymmärrän että edellisen listan tahoista vain Veikkaus on yritys ja muut julkishallintoa.
öööh... en jätä. Miten nämä asiat liittyvät toisiinsa? :)
Ei minulla ainakaan ole ollut mitään periaatetta että en tunnistaudu. En ole vaan koskaan sitä tarvinnut, positiivista palautetta 8 vuoden ajalta.
Tänään just sulkeutui yksi viesti, jossa hintavaraus ei ylittynyt. Olin siis ostajana ja meklarilta tuli viesti, että kohde sulkeutunut, mutta hintavaraus ei ylittynyt.
Ja kun laitoin meklarilta tulleeseen viestiin, että "vastaa" niin sähköpostiosoitteeksi tulee myyjän s-postiosoite.
éli ei voi sanoa mihin tietoni varastoituu ja kenen käyttöön/löydettäväksi!!! Siksi en tunnistaudu huutonetissä, vaikka olenkin luotettava ostaja ja myyjä - jossain kohti tässä kärsin,mutta ei voi mitään. On turvallisempi olo kuitenkin.
Mutta kun yksityisviestiä ei voi lähettää nykyään ilman tunnistautumista - ja mielestäni tuo tunnistautumisella rahastaminen on väärin,