Paljonko tarvitset unta, että heräät virkeänä kellon soidessa?
Minä tarvitsen 9h. Olen vakavissani. Jos nukun 7h niin torkutan eikä tekisi mieli nousta, 8h jälkeen myös tekisi mieli jäädä makoilee. Vasta 9h jälkeen herään pirteänä.
Kommentit (30)
Jotta herää virkeänä pitää herätä ilman kelloa. Jos herää vasta kellon soittoon niin alkaa olla virjeä vasta lounastauolla.
Oma aika lienee 8h hujakoilla, arkena tulee nukuttua 6h ja vkl 9h. Lomalla tasaantuu tuohon 7-8h välille.
Varmaan 10 tuntia että heräisin klo 6 virkeänä työaamuun talvella. Jos herätys olisi klo 10 niin 8 tuntia riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
25vuotta
Ihminen nukkuu kolmasosan elämästään, nukut siis ensin kaikki unet kerralla pois ja hengailet loppuajan hereillä ?!
6 tuntia. Mutta pystyn valvomaan 3 yötä tarvittaessa. Jännitin työreissua ja aikaista lentoa, en nukkunut. Perillä oli ilmastoimaton majatalo tiilikatolla, 27 astetta,vinttihuone, en nukkunut. Kolmas yö ryypättiin aamuun asti, en nukkunut. Neljäntenä yönä kotona nukutti, kello 2 yöllä kotona ja heräsin klo 13.
8-10 tuntia ,kun olen saanut nukkua ilman herätystä. Todella harvoin toteutuu koska ongelma on se, että en saa unta jos menisin vaikka klo 21 tai 22 nukkumaan. Pitää olla todella todella väsynyt, että semmonen onnistuu.
Olen illan virkku ja aamun torkku ollut aina.
Unen tuntimäärä ei ratkaise vaan unen laatu. Nytkin heräsin puoli tuntia ennen herätyskellon hälytystä. Pirteä en ole, mutta ilmeisesti sisäinen kello herätti, kuten yleensäkin.
6 tuntia sopiva. Käyn aina 23 nukkumaan ja 05 herätys. Pidän herätyksen päällä myös vkl ja lomilla.