Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulttuurirahaston apurahaa ei myönnetä perustutkinto-opiskelijoille. Olenko minä perustutkino-opiskelija?

Vierailija
04.02.2025 |

Olen valmistunut yliopistosta. Nyt opiskelen toista tutkintoani, enkä ole tästä uusimmasta vlamistunut vielä kandiksi.

Eli estääkö itsensä kehittäminen apurahan saamisen? Eli olenko kulttuurirahaston silmissä vielä perustutkinto-opiskelija (vaikka olen maisteri)?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos opiskelisit tohtorin tutkintoa varten, olisit jatko-opiskelija ja voisit hakea apurahaa. 

Mistä

Vierailija
22/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

fi        perustutkinto-opiskelija

määritelmä

tutkinto-opiskelija, jolla on opiskeluoikeus ammattikorkeakoulututkinnonalemman korkeakoulututkinnonylemmän ammattikorkeakoulututkinnon tai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen

Lähde: TEPA-termipankki

tämä ei voi olla kyllä kulttuurirahaston määritelmä, koska he myöntävät moenesti apurahan kandidaateille, joilla on maisteritutkinto vielä kesken. Voitte katsoa tämän kulttuurirahaston sivuilta kohdasta apurahan saajat. siellä on monia kandidaatteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä apurahaa haet? Jos siihen toiseen perustutkintoon, niin et saa. Mutta jos haet johonkin sellaiseen, mihin sitä myönnetään (väitöskirja, taide-apuraha jne), niin ei se toisen tutkinnon opiskelu samalla ole este.

Haen kirjaprojektiin, johon olen saanut jo aiemmin kaksi apurahaa. Niiden kriteereissä ei ollut tällaisia perustutkintojuttuja.

No ethän sinä sitten hae sitä siihen perustutkintoon, eikä sinun tuota opiskelua tarvitse edes kertoa, jos se ei liity tuohon kirjaprojektiin mitenkään. 

Mitä ihmettä? Siellä sanotaan, ettei perustutkinto-opiskelijoille myönnetä apurahaa. Piste. Ei kai sillä ole väliä haenko kirjaan vai väikkäriin.

Olisi muuten valheellista jättää kertomatta CV:ssä, etttä opiskelen myös toista tutkintoa. Lisäksi suosittelijanani toimii opettaja nykyisistä opinnoistani.

Mutta siis edelleen mietin: olenko perututkinto-opsikelija, jos olen jo valmistunut.

Vierailija
24/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ei ole ketään jolla olisi oikeasti tietoa?

Vierailija
25/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on tietoa, mutta et uskonut. Mutta jos haluat varmistuksen, soita sinne säätiöön ja kysy.

Vierailija
26/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on tietoa, mutta et uskonut. Mutta jos haluat varmistuksen, soita sinne säätiöön ja kysy.

No mitäpä vastasit? Että olen perustutkinto-opsikelija? Ja tämä tieto on peräisin Kulttuurirahastosta? Vai googlesta? Vai mutua?

Vierailija
27/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin erikoistapaus, että kannattaa varmuuden vuoksi varmistaa tuo sieltä kulttuurirahastosta, miten suhtautuvat, kun kyseessä on toinen tutkinto.

Vierailija
28/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin erikoistapaus, että kannattaa varmuuden vuoksi varmistaa tuo sieltä kulttuurirahastosta, miten suhtautuvat, kun kyseessä on toinen tutkinto.

No niin se pitää tehdä ja malttaa yön yli.

Vierailija
29/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vamma ei ole haukkumasana. Minä olen vammainen, mutta äoni on 127 eli en ole ollenkaan tyhmä.

Öö... Ootko varma siitä

En. Huvikseni ja aikani kulukseni istun tässä pyörätuolissa ja minulla on kolmipäiväisten, sairaalassa mitattujen, testien mukaan ÄO 148 (eikä minkään Mensan testien mukaan). Olen kyllä erittäin hyvin palkatussa työssä ja oppiarvoni ovat muuta kun ylioppilas. -eri- 

Vierailija
30/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki jotka käyttää vammainen-sanaa haukkumasananana pitäisi viedä sinne 1940-luvun leirille, jonne vamamiset joutuivat. Oppisivat olemaan.

Vierailija
31/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa oli eräs Veera, joka haukkui kaikkia vamamiseksi. Hän joutui aikuisena pyörätuoliin auto-onnettomuuden takia. Terveisiä Veeralle. Tuskin enää haukkuu ketään vammaiseksi.

Vierailija
32/34 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä apurahaa haet? Jos siihen toiseen perustutkintoon, niin et saa. Mutta jos haet johonkin sellaiseen, mihin sitä myönnetään (väitöskirja, taide-apuraha jne), niin ei se toisen tutkinnon opiskelu samalla ole este.

Haen kirjaprojektiin, johon olen saanut jo aiemmin kaksi apurahaa. Niiden kriteereissä ei ollut tällaisia perustutkintojuttuja.

Kirjaprojekteihin haetaan eri perusteilla apurahaa kuin esimerkiksi väitöskirjatyöhön tai sen jälkeiseen työskentelyyn. Kannattaa lukea ne ohjeet, niin tietää mitä apurahaa voi hakea tuollaiseen tarkoitukseen. Maisterin tutkinto on perustutkinto, ei sillä ole merkitystä, vaikka olisi toinen tai useampi samantasoinen tutkinto kyseessä. Kun lähdet väitöskirjaa tekemään, voit hakea näitä työskentelyapurahoja, joita myönnetään noin 10 prosentille hakijoista.

Vierailija
33/34 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaprojekteihin haetaan eri perusteilla apurahaa kuin esimerkiksi väitöskirjatyöhön tai sen jälkeiseen työskentelyyn. Kannattaa lukea ne ohjeet, niin tietää mitä apurahaa voi hakea tuollaiseen tarkoitukseen. Maisterin tutkinto on perustutkinto, ei sillä ole merkitystä, vaikka olisi toinen tai useampi samantasoinen tutkinto kyseessä. Kun lähdet väitöskirjaa tekemään, voit hakea näitä työskentelyapurahoja, joita myönnetään noin 10 pro

Eiköhän SKR:n maakuntarahastojen hausta voi hakea apurahaa kirjallisuuden alalla. On ihan säätiön ydintoimintaa.  Toisen tutkinnon opiskelu ei varmastikaan vaikuta hakuun. Soittaminen olisi jo tuonut varmuuden aloittajalle.

Vierailija
34/34 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaprojekteihin haetaan eri perusteilla apurahaa kuin esimerkiksi väitöskirjatyöhön tai sen jälkeiseen työskentelyyn. Kannattaa lukea ne ohjeet, niin tietää mitä apurahaa voi hakea tuollaiseen tarkoitukseen. Maisterin tutkinto on perustutkinto, ei sillä ole merkitystä, vaikka olisi toinen tai useampi samantasoinen tutkinto kyseessä. Kun lähdet väitöskirjaa tekemään, voit hakea näitä ty

Kyllä mutta ne eivät ole näitä työskentelyapurahoja, joita haetaan viestissäni mainittuihin väitöskirjatyöhön ja sen jälkeiseen työhön. Niiden hakuohjeissa nimenomaisesti sanotaan, että niitä ei hakea perustutkintoa suorittavat opiskelijat. Pitää hakea oikeaa apurahaa jos sitä haluaa saada. Kultsan tapauksessa oikeampi olisi joko taiteelliseen työhön (en ole perehtynyt hakuohjeisiin) tai kuluapuraha.