Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulttuurirahaston apurahaa ei myönnetä perustutkinto-opiskelijoille. Olenko minä perustutkino-opiskelija?

Vierailija
04.02.2025 |

Olen valmistunut yliopistosta. Nyt opiskelen toista tutkintoani, enkä ole tästä uusimmasta vlamistunut vielä kandiksi.

Eli estääkö itsensä kehittäminen apurahan saamisen? Eli olenko kulttuurirahaston silmissä vielä perustutkinto-opiskelija (vaikka olen maisteri)?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Etkös juuri opiskele perustutkintoa

Niin

Vierailija
2/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap taitaa olla vammainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olenko kulttuurirahaston silmissä perustutkinto-opiskelija edelleen vaikka olen maisteri? Eli onko itsensä kehittäminen virhe jopa näissä apurahaskaboissa? Ymmärrän, että se on virhe työkkärin byrokratiassa (onneksi en ole työtön).

Vierailija
4/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sinusta toinen perustutkinto jatkotutkinto? Ei se kyllä ole!

Vierailija
5/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap taitaa olla vammainen

No itse asiassa olenkin. Mutta en ole kuitenkaan tunnevammainen niin kuin sinä.

Vierailija
6/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vamma ei ole haukkumasana. Minä olen vammainen, mutta äoni on 127 eli en ole ollenkaan tyhmä.

Vierailija
7/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap taitaa olla vammainen

Okei, no anteeksi. Tai no... Sinähän olet vammainen. Mitäpä sitä anteeksi pyytämään. Vai onko vammainen vähemmän ihminen? Ei.

Vierailija
8/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustutkinto-opsikelijaksi määritellään jos OPISKELEE ENSIMMÄISTÄ TUTKINTOA. Ethän voi saada mitään tukia enää toiseen tutkintoon koska sinun tukikuukaudet ovat loppu yms. Olisi aika härskiä jos pidettäisiin kuitenkin perustutkintolaisena :D

Vierailija
9/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sinä sitä apurahaa haet? Jos siihen toiseen perustutkintoon, niin et saa. Mutta jos haet johonkin sellaiseen, mihin sitä myönnetään (väitöskirja, taide-apuraha jne), niin ei se toisen tutkinnon opiskelu samalla ole este.

Vierailija
10/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vamma ei ole haukkumasana. Minä olen vammainen, mutta äoni on 127 eli en ole ollenkaan tyhmä.

Öö... Ootko varma siitä

Vierailija
11/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap taitaa olla vammainen

Okei, no anteeksi. Tai no... Sinähän olet vammainen. Mitäpä sitä anteeksi pyytämään. Vai onko vammainen vähemmän ihminen? Ei.

Kuulostat tosi hienolta ihmiseltä. Läheisesi varmaan ovat onnellisia kun saavat noinkin hienon ihmisen pitää elämässään.

Vierailija
12/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin sinä sitä apurahaa haet? Jos siihen toiseen perustutkintoon, niin et saa. Mutta jos haet johonkin sellaiseen, mihin sitä myönnetään (väitöskirja, taide-apuraha jne), niin ei se toisen tutkinnon opiskelu samalla ole este.

Haen kirjaprojektiin, johon olen saanut jo aiemmin kaksi apurahaa. Niiden kriteereissä ei ollut tällaisia perustutkintojuttuja.

Vierailija
13/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onko sinusta toinen perustutkinto jatkotutkinto? Ei se kyllä ole!

huutomerkki?

Vierailija
14/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

perustutkinto-opsikelijaksi määritellään jos OPISKELEE ENSIMMÄISTÄ TUTKINTOA. Ethän voi saada mitään tukia enää toiseen tutkintoon koska sinun tukikuukaudet ovat loppu yms. Olisi aika härskiä jos pidettäisiin kuitenkin perustutkintolaisena :D

Miten nii ensimmäistä tutkintoa? Eikö jokaisella alalla alin tutkinto ole perustutkinto? Jos opiskelee perustutkintoa on perustutkinto-opiskelija!

Vierailija
15/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

fi        perustutkinto-opiskelija

määritelmä

tutkinto-opiskelija, jolla on opiskeluoikeus ammattikorkeakoulututkinnonalemman korkeakoulututkinnonylemmän ammattikorkeakoulututkinnon tai ylemmän korkeakoulututkinnon suorittamiseen

Lähde: TEPA-termipankki

Vierailija
16/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos opiskelisit tohtorin tutkintoa varten, olisit jatko-opiskelija ja voisit hakea apurahaa. 

Vierailija
17/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että ei ole perustutkinto-opiskelija tuon määritelmän mukaan, ei tarkoita, että perustutkintoa opiskeleva olisi jatko-opiskelija.

Niin

Vierailija
18/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap taitaa olla vammainen

Kuulostat tosi hienolta ihmiseltä. Läheisesi varmaan ovat onnellisia kun saavat noinkin hienon ihmisen pitää elämässään.

Kiitos sinulle

Vierailija
19/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on jo ennakkoon arvottu nais tutkimukselle ja taulun töhrijöille kipsi kikkeleiden valajille.

Vierailija
20/34 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haen kirjaprojektiin, johon olen saanut jo aiemmin kaksi apurahaa. Niiden kriteereissä ei ollut tällaisia perustutkintojuttuja.

No ethän sinä sitten hae sitä siihen perustutkintoon, eikä sinun tuota opiskelua tarvitse edes kertoa, jos se ei liity tuohon kirjaprojektiin mitenkään.