Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syödessä tullut haava nielussa, kauan kestää että paranee?

Vierailija
04.02.2025 |

Söin maissikakkuja ja jotenkin jäi ilmeisesti joku terävä reuna pureksimatta. Tarttui nieluun/kurkkuun ja tuli pistävä kipu. Pahin kipu helpottui ja kun yskin tuli vähän verta. Eli haava on tullut ja oletettavasti pala jatkoi matkaa.

Nyt tuntuu inhottavalta niellessä. Kauan kipu tällaisissa yleensä kestää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu tuntuu siis aika ylhäällä mutta kun yritän katsoa taskulampun avulla , ei näy mitään erikoista.

Vierailija
2/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvoilla kuulemma paranee aika nopeasti haavat. Aluksi voi olla ikävä tunne. Ellei ole jollakin tulehdus, silloin se pitkittyisi ja ehkä lekuri. Yleensä ei tulehdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä hävisi kipu minulla. En kyllä verta yskinyt, mutta kirpaisi aika ikävästi ja tuntui että joku terävä pala meinasi juuttua kurkkuun poikittain tms. ja piti nieleksiä ihan urakalla että sai menemään alas. Jokin kovaksi kärähtänyt ranskalaisen pala se kai oli.

Mutta joo, aluksi tuntui jatkuvaa kipua, sitten vain niellessä ja muutamassa päivässä unohtui koko juttu.

Vierailija
4/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei siis tunnu jatkuvaa kipua. Vain pistos ja pieni palan tunne niellessä. Haava siellä tosiaan on oltava kun verta tuli, mutta ei nyt mitenkään paljoa.

-ap

Vierailija
5/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limakalvoilla paranee päivässä-kahdessa. 

Jos pitkittyy, lääkäriin. Voi olla syöpä.

Vierailija
6/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa Bepanthen-tabletteja, jotka nopeuttaa suun ja nielun haavaumien paranemista.

Vierailija
7/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä kestää yleensä.

Vierailija
8/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Limakalvoilla paranee päivässä-kahdessa. 

Jos pitkittyy, lääkäriin. Voi olla syöpä.

Eli AP valehteli kun kertoi että kestää kauan.

Vierailija
9/9 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saa Bepanthen-tabletteja, jotka nopeuttaa suun ja nielun haavaumien paranemista.

Joita ei kenenkään kannata ottaa. Jos nieleminen vaikeutuu (tai tekee kipeää) vielä kolmen vuorokauden kuluttua niin suoraan päätä lääkärille (hammaslääkärikin käy) valittamaan asiasta. Kurkkusyövän kanssa ei ole leikkimistä. Tämän tiedän siitä, että muutama vuosi sitten todettiin kurkkusyöpä ja n. vuosi sitten johonkin hammasluustoon liittyvä syöpä (ihan hammaslääkäri lähetti siitä kännykällään ottamat kuvat eteenpäin) ja parin päivän kuluttua siitä olin omassa sairaalassa koepalan otossa ja seuraavaksi yliopistollisessa leikkauksessa. Tähän kului aikaa noin viikko. Ja minä kun vaan valitin että tuolla puolella on vaikea syödä kun se tekee välillä kipeää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän