Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa noloa tankata autoa vain kuudella eurolla, mutta ei ollut enempää rahaa

Vierailija
04.02.2025 |

Jonkun verran autossa on bensaa ja tänään tankkasin tosiaan kuudella eurolla. Juuri aloitin työt opiskeluiden jälkeen ja rahat todella vähissä. Huomenna pitää mennä yhteen tutkimukseen 25km:n päähän siksi laitoin viimeiset rahat bensaan. Töissäkin pitää pystyä käymään autolla vaikka matka on vain pari km. En voi kävellä kovin pitkiä matkoja polvivamman vuoksi niin siksi kuljen autolla. Pyörällä en todellakaan ala kulkemaan talvisin. 

Onneksi ensi viikolla tulee vähän keikkatyön palkkoja ja onneksi on ruokaa kaapeissa. 

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kerran tankannut 4 eurolla. Ne oli viimeiset rahat siinä kuussa. 

Samma här. 

Vierailija
22/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei sinulla on rahaa bensaan, niin älä käytä autoa työmatkoihin.autossa muitakin kuluja kuin bensa, kannattaa vakavissaan harkita koko autosta luopumista kunnes talous on kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä. Muistan aika elävästi sen hetken, kun oltiin nuoria ja puolison kanssa oli rahat tiukalla ja laskettiin paljonko säästöpossussa on rahaa... ostettiin bensaa kun piti päästä lääkäriin ja käytiin huoltsikan tiskillä maksamassa kolikoilla..... 

Jos auto lahoaa, niin hommaa joku sähköpotkulauta tms.. Niitä on istuttaviakin malleja. Eikä mene veroja ja vakuutuksia. Pojalla meni auto just paaliin, kun pohja oli ihan mätä. Sillä töihin 7 km ja osti sähköskootterin. Maksoi 500. Laski säästävänsä sen jo pelkissä veroissa ja vakuutuksissa. 

Mä olen kyllä yli 40v nainen enkä todellakaan ala kulkemaan millään sähköpotkulaudalla tms. Kyllä pitää olla auto. Kun on enemmän rahaa, niin kyllä mä alan taas kulkea muuallakin kuin vain töihin autolla. Eikä täällä maaseudun pienissä kunnissa pääse julkisilla noin vain kulkemaan jos kesken työpäivän haluat käväistä jossakin tutkimuksessa kuten mä tein tänään. 

Ap

Vierailija
24/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollei sinulla on rahaa bensaan, niin älä käytä autoa työmatkoihin.autossa muitakin kuluja kuin bensa, kannattaa vakavissaan harkita koko autosta luopumista kunnes talous on kunnossa.

No en todellakaan luovu autosta! Mä asun pienellä paikkakunnalla ja mä tarvitsen autoa. En mä olisi esim. voinut kesken työpäivän käydä tutkimuksessa toisella paikkakunnalla jos ei olisi autoa. Mä olin vuosia ilman autoa ja nyt en enää siitä luovu kun sellaisen sain.

Ap

Vierailija
25/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tankkausasemilla ole yleensä minimitilavuus 5 litraa? Saako tankattua vähemmän kuin 5 litraa, tai siis ainakin maksettua vähemmästä polttoaineesta kuin viiden litran edestä?

Vierailija
26/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tankkausasemilla ole yleensä minimitilavuus 5 litraa? Saako tankattua vähemmän kuin 5 litraa, tai siis ainakin maksettua vähemmästä polttoaineesta kuin viiden litran edestä?

No mä olen joskus tankannut vitosellakin ja hyvin onnistui. Sinne vain näppäillään summa millä haluaa tankata. En ole kuullut koskaan mistää minini litramäärästä ja sehän olisi ihan peestä pienituloisille.

Ap

Vierailija
27/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et tankkaa luottokortilla ja maksa sitten laskua tilipäivänä?

Vierailija
28/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole luottokorttia.

Ap

Vierailija
29/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No yllätys. 

Vierailija
30/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun kokeilemaan että paljastuuko tääkin lätinä pskapuheeksi. 

samaa mietin eikä ole ikinä tullut siksi alle 5l tankattua mihinkään kannuun. 

Vierailija
31/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sitä sun tankkaamista vahtii??

AV-raati.

Vierailija
32/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolompaa on ajaa sähköautolla kuin tankata 6 eurolla.

Vierailija
33/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No yllätys. 

Mikä ihmeen yllätys? Miksi olisi pitänyt pienituloisena opiskelijana luottokortti hankkia? Miksi kaikilla pitäisi olla luottokortti?

Ap

Vierailija
34/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vaihda sähköautoon?!? Sillä on halvempi ajaa.

6€ pääsee 300km.

On paljon halvempaa ajaa n. 500 euron arvoisella bensa-autolla kuin hankkia sähköauto. Mistäpä luulet olevan rahaa sähköauton ostoon, kun ei ole varaa tankata tuon enempää?

Tuli mieleen sanonta "miksi eivät syö leivoksia".

Aika surkeeta jos ei ole varaa.

Oletko ajatellut mennä töihin?

Vierailija
35/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun kokeilemaan että paljastuuko tääkin lätinä pskapuheeksi. 

samaa mietin eikä ole ikinä tullut siksi alle 5l tankattua mihinkään kannuun. 

Voi luoja. Eihän tänne voi nykyään enää kirjoittaa yhtään mitään kun heti syytetään valehtelusta. Ihan sairasta tämä meno täällä. No ainakin täällä tuppukylässä saa ABC:lla tankattua muutamalla eurolla. 

Ap

Vierailija
36/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6€ pääsee 300km.

Jos hänelle jää rahaa 6 e tankkaukseen, tuskin hänellä on varaa ostaa sähköautoa

Vierailija
37/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs hävettävää siinä on? Maksoit kuitenkin omilla rahoillasi etkä pummannut muilta. Hyvä että olet saanut jo töitä opisekeluiden jälkeen!

- Juuri näin!

Kyllä!

Ei kuulu muille millään muotoa.

Vierailija
38/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6€ pääsee 300km.

Jos hänelle jää rahaa 6 e tankkaukseen, tuskin hänellä on varaa ostaa sähköautoa

Enkä mä kyllä edes halua sähköautoa.

Ap

Vierailija
39/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs noloa tuossa kun kortilla onnistuu. Mä olen kerran tyhjentänyt säästöpossun, maksanut huoltsikan tiskillä niillä kolikoilla 20mk bensat. Päästiin vkl sillä bensalla appivanhempien luo syömään ja saatiin sieltä tankkikin täyteen.

Vierailija
40/47 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 5l minimi liittyy mittaustarkkuuteen. Eivät lupaa että alle se olis mitattu just oikein. Ostaa voi sen verran vähän miten nopeasti saa liipasimen päälle ja pois.