Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöpätutkimukset ja puolisolle kertominen

Vierailija
04.02.2025 |

miten te olette kertoneet puolisollenne? Minulla toistamiseen tämä tilanne, ensimmäisen kerran kolmisen vuotta sitten. En kertonut puolisolleni mitään, koska hän ei osaa tukea minua, vaan alkaa hyökkääväksi minua kohtaan kun olen heikoimmillani. Suhteemme ei ole ok, mutta erinäisistä syistä en pysty irrottautumaan. Silloin tulokset olivat negatiiviset. Nyt taas syöpäepäily, nyt eri syöpää kuin viimeksi. Taaskaan en ole kertonut puolisolleni mitään meneillään olevista tutkimuksista. Hän ei näe tai halua nähdä minussa mitään outoa päällepäin. En tiedä osaanko peittää huoleni ja tuntemukseni niin hyvin ettei mitään näy ulospäin, vai eikö hän vaan välitä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täl tyypil ei oo yhtään itsekunnioistusta. Näin se vaan on ja se tyyppi oot Sinä.

Vierailija
22/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun puolisollasi on joku trauma, joku kuollut vanhempi tai joku lähiomainen ja hän ei kestä käsitellä sitä sinun kohdalla. Siksi on niin negatiivinen. Tuo asia hänelle esiin erittäin herkästi ja häntä kuunnellen. Hänen maailman romahtaa siinä ja hän ei pysty sitä jostain syystä ottamaan käsittelyyn normaalisti. 

Kyllä, hänellä on käsittelemättömiä traumoja eikä siksi reagoi normaalisti. Tämä on myös syy siihen miksi en ole eronnut hänestä. Hänen reaktionsa eroilmoitukseen ei olisi normaali. Tiedän kyllä tehneeni aikoinaan pahan virheen, mutta se ei auta tähän hetkeen. Ap

Jos kyseessä on tilanne, jossa itseltä lähtisi henki, on ihan ok lähteä mitään etukäteen sanomatta. Omat tietonsa voi vaihtaa ja salata ja voi muuttaa muualle (kauas). Kannattaa olla huolellinen ja kysyä apua, jotta ei tule mokattua missään.

Toki ei oikein toimi jos on yhteisiä lapsia ja valitettavasti Suomessakin on tapauksia joissa kuolee sitten koko perhe koska yhteiskunnan kyvyt puuttua ajoissa loistavat poissaolollaan. Ja on tietysti vaikeaa lähteä täysin uuteen elämään jos on puolisoni tuntemia läheisiä, joihin haluaisi jatkossakin pitää yhteyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa sut pysymään noin kammottavan ihmisen kanssa? Mitä saat tuollaisesta suhteesta?

Hyvä kysymys, joten epäilen AP:n hakevan vain sääliä tai myötätuntoa täysin muihin asioihin, mikäli tarina on totta, miksi hän ei hakeudu terapiaan. Palstan lohduttajat on perseestä!

Kerro minulle mitä tuntemattomien sääli auttaisi minua? Mistä päättelit etten ole ollut terapiassa? Alkuun ajattelin etten edes vastaa provokatiiviseen viestiisi, mutta jos joku muu hyötyy vastauksesta, niin sitten tämä ajaa asiansa. Miksi sinä olet niin hyökkäävä. Olet vähän kuin puolisoni. Jos olisit ajatuksella lukenut aloitukseni, olisit kyllä ymmärtänyt asian. Ap

Miksi piilotit tekstissäsi käyneesi terapiassa, luuletko, että palstalaiset ovat jotenkin ajatustenlukijoita. Jos nyt päätit aloittaa kertomuksen, miksi jätit olennaiset pois. Olisko sääli loppunut, miksi kerrot nyt vasta, että ei edes terapia auttanut, oliko vika sinussa, puolisossa vaiko terapeutissa ?

Vierailija
24/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täl tyypil ei oo yhtään itsekunnioistusta. Näin se vaan on ja se tyyppi oot Sinä.

Miksi kerrot tämän kun ap sekä jokainen tämän tietää. Vastauksesi ei valaise yhtään itse kysymystä, mutta sinun täytyy päästä pätemään täysin päivänselvällä asialla. Vuoden yksinkertaisimman henkilön palkinto, ole hyvä.

Vierailija
25/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajaelleeksi, että koska et voi hyvin, kehosi sairastuu? Se ettei puolisosi tue sinua, ei ole hyvä merkki. Itse olin tuollaisessa toksisessa suhteessa 10- vuotta ja sairastuin syöpään. Kesti kauan irrottautua, mutta lopulta sen tein. Rintasyöpä parani ja itse olen henkisesti parantunut ja löytänyt oman arvoni. 

Lensikö yksi vai molemmat tissit lepikkoon?

Vierailija
26/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa sut pysymään noin kammottavan ihmisen kanssa? Mitä saat tuollaisesta suhteesta?

Hyvä kysymys, joten epäilen AP:n hakevan vain sääliä tai myötätuntoa täysin muihin asioihin, mikäli tarina on totta, miksi hän ei hakeudu terapiaan. Palstan lohduttajat on perseestä!

Kerro minulle mitä tuntemattomien sääli auttaisi minua? Mistä päättelit etten ole ollut terapiassa? Alkuun ajattelin etten edes vastaa provokatiiviseen viestiisi, mutta jos joku muu hyötyy vastauksesta, niin sitten tämä ajaa asiansa. Miksi sinä olet niin hyökkäävä. Olet vähän kuin puolisoni. Jos olisit ajatuksella lukenut aloitukseni, olisit kyllä ymmärtänyt asian. Ap

Miksi piilotit tekstissäsi käyneesi terapiassa, luuletko, että palstalaiset ovat

Niin miksi itse oletit etten ole käynyt terapiassa, miksi vain sinä saat tehdä olettamuksia. Miksi terapia olisi pitänyt mainita aloituksessa, kun kysymys oli puolisolle kertomisesta eikä mistä syväanalyysista. Ap

Vierailija
27/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tullut ajaelleeksi, että koska et voi hyvin, kehosi sairastuu? Se ettei puolisosi tue sinua, ei ole hyvä merkki. Itse olin tuollaisessa toksisessa suhteessa 10- vuotta ja sairastuin syöpään. Kesti kauan irrottautua, mutta lopulta sen tein. Rintasyöpä parani ja itse olen henkisesti parantunut ja löytänyt oman arvoni. 

Lensikö yksi vai molemmat tissit lepikkoon?

Toivottavasti sairastut kivessyöpään.

Vierailija
28/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piilotit tekstissäsi käyneesi terapiassa, luuletko, että palstalaiset ovat

Piilottanut ja piilottanut. Sinulla ei ole näköjään mitään muuta tekemistä ja iloa elämässäsi kuin jankuttaa jotain päättömyyksiä. Mahtaa elämäsi olla säälittävää.

Vierailija
29/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun puolisollasi on joku trauma, joku kuollut vanhempi tai joku lähiomainen ja hän ei kestä käsitellä sitä sinun kohdalla. Siksi on niin negatiivinen. Tuo asia hänelle esiin erittäin herkästi ja häntä kuunnellen. Hänen maailman romahtaa siinä ja hän ei pysty sitä jostain syystä ottamaan käsittelyyn normaalisti. 

Kyllä, hänellä on käsittelemättömiä traumoja eikä siksi reagoi normaalisti. Tämä on myös syy siihen miksi en ole eronnut hänestä. Hänen reaktionsa eroilmoitukseen ei olisi normaali. Tiedän kyllä tehneeni aikoinaan pahan virheen, mutta se ei auta tähän hetkeen. Ap

Traumoja voi ja pitää käsitellä. 

Ei ainakaan pidä hankkia perhettä jos ei tee sitä. Alkaa kuulostaa siltä ettei teillä ole parisuhdetta vaan hoitosuhde. Sellainen ei tietenkään ole hyvä. Nyt kun sä tarttisit kerrankin ymmärtämystä ja tukea, sä et saa sitä.

Vierailija
30/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin pistänyt noin tunteettoman kumppanin pellolle jo ajat sitten. Oma puolisoni kävi kanssani sekä tutkimuksissa että tuloksia kuulemassa, kuskasi minut hoitoihin, suri kanssani kun oli surtavaa ja iloitsi kun kaikki oli vihdoin ohi.

Miten tunteettoman, ei syöpä eikä sen epäily näy päällepäin. Jos ei kertonut viimeksi eikä kerro nytkään, niin odottaako että puoliso lukee ajatukset ? Kyllä on välillä vajaata sakkia täällä, pitäähän se nyt arvata vaikkei kerro mitään ja kyllä pitää tukea vaikkei tiedä mitään. Kyllä nyt on taas ap uhriutuja, avautuu tänne muttei aio kertoa puolisolle joka ei lue ajatuksia 

Luitko ap:n aloitusta ollenkaan? Hän kertoi että puoliso käy hyökkääväksi kun hän itse on heikoimmillaan ja eniten tuen tarpeessa. Jotain puolisollakin viiraa ja pahasti, kun ap hal

Luin, mutta uskotko sinä kaiken mitä ap kirjoittaa ? Täysin kuspiä ihmisen pitää olla ettei kerro mitään, ei ihme että puoliso hermostuu. Ei ap halua muuta kuin sääliä

Vierailija
31/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut myös tollasessa suhteessa jossa puoliso ei tue hätätilanteessa. Se on uskomatonta. Ehkä se on kuin väkivalta: niin käsittämätöntä, ettei edes pysty ymmärtämään miten vakava puute se on puolisossa eikä ymmärrä että tästä suhteesta pitää poistua. Eikä tämä välinpitämättömyys tietenkään tule ilmi niin kauan kuin elämä on ruusuista.

Vierailija
32/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun syöpä siitä parisuhteesta johtunut eikä se parantunut siksi, että erosit. Nyt vähän todellisuudentajua peliin.

Vierailija
33/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajalle 30: No jos luit niin et ainakaan ymmärrä lukemaasi. Se että sinä sääliä hakeaksesi täällä päivät pitkät valehtelet, ei tarkoita sitä että kaikki muutkin niin tekevät. Ainoa kusipää olet sinä sekä myös ap:n puoliso. Mahtaa sinun elämäsi tosiaan olla säälittävää. Yksiössäsi kaiket päivät istut kun et uskalla kotoasi poistua ja seinät alkaa tulla vastaan. Toivottavasti naapurisi kusevat kauppatilauksiisi jotka sossurahalla maksat. Et edes kauppaan uskalla mennä mokoma yhteiskunnan rahoilla elävä kelarotta.

Vierailija
34/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun syöpä siitä parisuhteesta johtunut eikä se parantunut siksi, että erosit. Nyt vähän todellisuudentajua peliin.

Todista väitteesi.

Vierailija
35/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi piilotit tekstissäsi käy

Ymmärrän AP:n puolisoa täysin !

Vierailija
36/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole mitään velvollisuutta olla sen ihmisen kanssa. Kerro että olet tutkimuksissa. Jos reaktio on paska, niin ilmoitat vaan että hänen "itsekkään suhtautumisesi vuoksi en kestä mitään tällaista tässä tilanteessa ja muutan nyt pois. Jos et pysty tukemaan minua vaikeuksien hetkellä vaan aloita pilkkaamisen, ei minulle ole mitään syytä viettää enää aikaa kanssasi, se on moro. Rakkaus on kerta kaikkiaan nyt loppu"

KUNNIOITA itseäsi, hyvä ihminen. Vuokraa oma kämppä ja muuta sinne. Äläkä kerro minnekä muutat. Vaihda osoitetietotkin salaisiksi, jos teillä ei ole yhteisiä lapsia. 

Ja toivotaan todella, että olet terve. Mutta jätä se sika. 

Vierailija
37/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista väitteesi.

Oikeastikko vaadit todisteita ettei syöpä tule huonosta parisuhteesta? Pitäisikö vähän tutustua mikä syöpä on. Niin äitini oli ollut leski jo viisi vuotta, kun todettiin syöpä ja syöpä parani kun leikattiin ja sai sädehoitoa. Tunnen myös ihmisiä joilla on hyvä parisuhde ja lapsia, mutta ovat kuolleet sittemmin syöpään. 

Vierailija
38/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todista väitteesi.

Todista itse. 

Mä sairastuin syöpään ensimmäisen kerran teininä kun elämä hymyili ja olin onnellinen. Parannuin sytostaateilla ja sädehoidoilla. Toisen kerran sairastuin kun olin onnellisessa parisuhteessa ja vauvan äiti. Parannuin sytostaateilla.

Ei syöpä sitä katso onko onnellinen vai ei. 

Vierailija
39/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35: Tottakai ymmärrät. Se että on homo ei tarkoita että naisia pitäisi vihata. Tule ihan rohkeasti kaapista.

Vierailija
40/43 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa syöpäepäily on? Onko laboratoriovastauksissa tai kuvantamisissa ollut selkeitä todisteita syöpädiagnoosista? Esimerkiksi verikokeessa näkyvä leukemiaepäily tai MRI:ssä näkyvä aivokasvain? En itse puhunut alkuvaiheen syöpäepäilystä sukulaisille mitään. Löydös osoittautui epäilystä huolimatta hyvänlaatuiseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän