Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko missään muussa maassa ilmainen terveydenhuolto?

Vierailija
04.02.2025 |

Ei varmaan ainakaan monessa

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmainen"....

Vierailija
42/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen? Ei ainakaan Suomessa. Täällä on ollut terveyskeskusmaksut, poliklinikkamaksut, tutkimusmaksut jne jo vuosia. Lääkkeetkään eivät ole ilmaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taitaa olla ilmaista vain pääkaupungissa, missä pitää vieraille tarjota ilmaiseksi.

Vierailija
44/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi maksaa Espanjalle yli 6 miljoonaa euroa vuodessa eläkeläisten " ilmaisesta" terveydenhuollosta. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005607337.html

Vierailija
45/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo aikaisemmin maininnut, että Keski-Euroopassa maksaa työntekijä tai eläkeläinen  julkisella alalla puolet ja toisen puolen työnantaja. Minä maksan palkasta 230 euroa joka kuukausi sairaskassaan ja siinä on myös vanhuustuva mukana. Yksityisellä alalla omassa firmassa joutuu maksamaan koko summan itse eli minun mies 460 euroa kuukaudessa.

Olisi hyvä siirtyä tähän systeemiin myös suomessa. Tosin hoitomahdollisuudet eivät ole Keski-euroopassa parammaksi tulleet. On siitä hyötyä kun itse maksaa noin paljon, ainakin jos on sairauksia.

Vierailija
46/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin synnyttämässä ja lapsi oli sen jälkeen sairaalahoidossa. Laskua yhteensä joku 800 e. En ole toimeentulotuella joten maksoin itse. 

Vierailija
47/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomi maksaa Espanjalle yli 6 miljoonaa euroa vuodessa eläkeläisten " ilmaisesta" terveydenhuollosta. "

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005607337.html

Espanjassa asuu 2000 suomalaista ja Suomi maksaa 6 miljoonaa euroa vuodessa heidän terveydenhuollosta. 

Vierailija
48/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole ilmainen eikä edes maksuton.

Vierailija
49/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla osa ilmaista ja osa kokonaan maksettava sitten itse. Näinhän työterveyshuoltokin yleensä on järjestetty.

Vierailija
50/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikissa Euroopan maissa ja toimii huomattavasti paremmin, kuten Espanjassa, Ranskassa jne. kuin Suomessa. 

Ja Suomessa ei suinkaan ole ilmainen terv.hoito, vaan siitä maksetaan esim. poliklinikkamaksu n. 60€,  etälääkärin muutaman minuutin puhelu 41.80€/puhelu, eikä edes kaikkia toimenpiteitä tehdä julkisilla puolella. On Samoin Suomessa potilas maksaa lääkkeensä jne. kun monessa maassa ne kuuluvat hoitoon. 

Vierailija
51/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Suomen terveydenhoito ole ollut ilmaista eikä maksutonta tyyliin sitten 90-luvun. Vai milloinkas ne terveyskeskusmaksut otettiinkaan käyttöön?

Vierailija
52/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään maassa sellaisia ole, maksuttomia monessakin !

Paitsi Suomessa

Ei Suomessa kyllä ole, useammankin laskun olen saanut.

Vierailija
53/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto, vaan se kustannetaan veroilla ja palvelumaksuilla.

2. Joissakin Euroopan maissa on Suomea edullisempi ja laadukkaampi terveydenhoito ja hoitoon pääsee heti. Näin on muun muassa Andorrassa, Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Saksassa, Itävallassa ja Slovakiassa.

Vierailija
54/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm tämä ihmetytti kun Suomikin avusti ns.  Koronatukipaketin muodossa  Etelä-Euroopan maitakin vaikka esim Espanjassa terveydenhoito maksutonta kun taas Suomessa ollut terveyskeskusmaksut ym vuosikausia.

Meidän vaan pitää nostaa maksuja kun toiset Eu- maat jatkavat maksuttomina.  Reilua peliä, vai.  Suomi on  ksessa soterahoituksen kanssa, rahaa ei ole sanotaan, ainakaan omille kansalaisille. 

Vierailija
55/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin muussa maassa. Mihin vertaat. Eihän Suomessa ole ainakaan

Vierailija
56/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän Suomen terveydenhoito ole ollut ilmaista eikä maksutonta tyyliin sitten 90-luvun. Vai milloinkas ne terveyskeskusmaksut otettiinkaan käyttöön?

Ei ole koskaan ollut. Verotus on sen mukainen että sillä kustannetaan + aina on mennyt maksut erikoissairaanhoidosta maksut

Vierailija
57/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa sivistysmaissa on yhteiskunnan tukema terveydenhuolto kaikille kansalaisille. Yhdysvallat on lähinnä poikkeus tästä. Mutta esim. EU-maissa kyllä löytyy, ja se on monessa paikassa vielä kansalaiselle halvempikin kuin Suomessa. Esim. saattaa saada lääkkeetkin ilmaiseksi lääkärinhoidon lisäksi. Ja valinnanvaraa voi olla paljon enemmän kuin Suomessa, jossa jos haluat julkitselle, menet sinne terveyskeskukseen etkä kauheasti voi valkata kuka sua hoitaa ja miten.

Vierailija
58/66 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei missään maassa sellaisia ole, maksuttomia monessakin !

Paitsi Suomessa

Eikö ilmainen ole sellainen missä ei tule laskua perässä? Minä ainakin olen saanut aina laskun joka käynnistä.

Nimenomaan tarkoitin ettei Suomessa todellakaan ole ilmainen th

ed

Vierailija
59/66 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Suomessa ei ole ilmainen terveydenhuolto, vaan se kustannetaan veroilla ja palvelumaksuilla.

2. Joissakin Euroopan maissa on Suomea edullisempi ja laadukkaampi terveydenhoito ja hoitoon pääsee heti. Näin on muun muassa Andorrassa, Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Saksassa, Itävallassa ja Slovakiassa.

Saksa ei ole edullisempi. Ei tosiaankaan ole. 

Vierailija
60/66 |
05.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen se ei ole suomessakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi